Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Paitti ainakin erään mainitsemattoman RY:n tapahtumissa ollaan sovellettu usein käytäntöä, pari kierrosta alussa ohituskieltoa , usein jopa liivihemmon vetämänäNoita olis kyllä hauska kokeilla.. pitäis radalla olla vaan aina mukana etu- ja takapäännostimet.. Sais noilla ajoaikaa pari kierrosta lisää kun sais heti mennä vauhdilla.
aiheellinen varotoimi!Paitti ainakin erään mainitsemattoman RY:n tapahtumissa ollaan sovellettu usein käytäntöä, pari kierrosta alussa ohituskieltoa , usein jopa liivihemmon vetämänä![]()
Hitaassa ja keskiryhmässä siis...
Kyseiselllä menettelyllä kesän kuluessa saattanut säästynä useammankin höyrypään pyörä, ja jos konttauksia tulee niin kyseisessä ryhmässä kierros lisää/konttaus.. kummasti rauhoittaa![]()
Harris ja Colt ovat hyviä merkkejä, mutta myös pirun kalliita. Kiinnitä ainakin huomiota siihen, että niissä on termostaatit.Eli ostoslistalla olisi rengaslämmittimet. Onko kokemuksia eri valmistajien laitteista? Mitä suosittelette ja mitä ei...
onko noissa halvoissa Motraxin lämppäreissä termostaatit?Harris ja Colt ovat hyviä merkkejä, mutta myös pirun kalliita. Kiinnitä ainakin huomiota siihen, että niissä on termostaatit.Eli ostoslistalla olisi rengaslämmittimet. Onko kokemuksia eri valmistajien laitteista? Mitä suosittelette ja mitä ei...
*REPS*=)Jotenkin noi Motraxit vaikuttaa kiinalaisilta leluilta, kun ovat niin halvatkin![]()
Voi ne olla hyvätkin...? Kai se on aika sama, millä katupelin Supercorsat lämmittää, vaikka kosaanilla laittais...
No nämä paikalliset Gixxxerr-kuskit on keksineet, että rengaslämppärit muka säästää renkaita. Voi olla, että säästää, koska ei ehdi ajamaan enää yhtä paljon kun pitää näppäillä lämppäreiden kanssa.Mulle ei nyt oikein uponnut tuo ajatus rengaslämppäreistä. Siis onhan niistä toki hyötyä, jollekkin kisakuskille... mutta että oikein harrastelijalle joka käy ratapäivillä. SC1 kumit alle ja pari rauhallisempaa kierrosta ja sen jälkeen voipi alkaa paukuttelemaan jo melkosen kiivaasti. Itse liikun matkat ratapäiville ihan sillä mopottimella eikä mieleeni tulisi kuskata mitään ylimääräistä hammasharjan ja lompakon ja joidenkin työkalujen lisäksi (ellei pakko). No jokainen taaplaa tyylillään. No jos kosanilla lämmitelette niin otan kanssa makkarat mukaan ja jopa sinappia![]()
Motrax:it ovat Kiinalaiset ja edulliset- pitää paikkansa. Se määrä mitä niitä on taas myyty ja myydään vuodesta toiseen kisakuskeille ja harrastajille puhuu kyllä edes säällisen laadun puolesta. On niissä kyllä ollut puutteitakin, mutta kaikki on saatu aina toimimaanJotenkin noi Motraxit vaikuttaa kiinalaisilta leluilta, kun ovat niin halvatkin![]()
Noh, jos uskoo, että 1,9 ja 2,1 ovat aina oikeat ratapaineet, niin ei todellakaan tarvitse lämppäreitä. Asiaa ei kannata edes testata- fakta on näinNo nämä paikalliset Gixxxerr-kuskit on keksineet, että rengaslämppärit muka säästää renkaita. Voi olla, että säästää, koska ei ehdi ajamaan enää yhtä paljon kun pitää näppäillä lämppäreiden kanssa.Mulle ei nyt oikein uponnut tuo ajatus rengaslämppäreistä. Siis onhan niistä toki hyötyä, jollekkin kisakuskille... mutta että oikein harrastelijalle joka käy ratapäivillä. SC1 kumit alle ja pari rauhallisempaa kierrosta ja sen jälkeen voipi alkaa paukuttelemaan jo melkosen kiivaasti. Itse liikun matkat ratapäiville ihan sillä mopottimella eikä mieleeni tulisi kuskata mitään ylimääräistä hammasharjan ja lompakon ja joidenkin työkalujen lisäksi (ellei pakko). No jokainen taaplaa tyylillään. No jos kosanilla lämmitelette niin otan kanssa makkarat mukaan ja jopa sinappia![]()
Mutta en silti usko sen vaikuttavan kovinkaan paljoa normaali katumiehen elämään joka silloin tällöin radalla käy. Paineistahan ei ollut vielä puhetta. Ja pitääkö heti päästä vetämään täysillä. Uskon tarpeen olevan kisakuskilla eri koska esim harjoitus aika on rajattu ennen kisoja samoin kuin aika-ajoaika. Mutta normi kadunmies...Noh, jos uskoo, että 1,9 ja 2,1 ovat aina oikeat ratapaineet, niin ei todellakaan tarvitse lämppäreitä. Asiaa ei kannata edes testata- fakta on näinNo nämä paikalliset Gixxxerr-kuskit on keksineet, että rengaslämppärit muka säästää renkaita. Voi olla, että säästää, koska ei ehdi ajamaan enää yhtä paljon kun pitää näppäillä lämppäreiden kanssa.Mulle ei nyt oikein uponnut tuo ajatus rengaslämppäreistä. Siis onhan niistä toki hyötyä, jollekkin kisakuskille... mutta että oikein harrastelijalle joka käy ratapäivillä. SC1 kumit alle ja pari rauhallisempaa kierrosta ja sen jälkeen voipi alkaa paukuttelemaan jo melkosen kiivaasti. Itse liikun matkat ratapäiville ihan sillä mopottimella eikä mieleeni tulisi kuskata mitään ylimääräistä hammasharjan ja lompakon ja joidenkin työkalujen lisäksi (ellei pakko). No jokainen taaplaa tyylillään. No jos kosanilla lämmitelette niin otan kanssa makkarat mukaan ja jopa sinappia![]()
![]()
Yksi mielenkiintoinen asia, jota voi pohtia, samalla kun pohtii lämppäreiden merkitystä on se, kuinka paljon kylmä, matalapaineinen rengas "elää" ennen kuin se lämpiää ja sen vaikutusta kulumiseen. Samalla voi myös pohtia, että mikäs se ihanteellinen ajonaikainen paine renkaassa taas pitäisi olla. Yksi kysymys on myös se, että voiko liian matala paine aiheuttaa sen, että rengas kuumenee ajossa liikaa tms.
Kysymyksiä on vielä paljon enemmän, mutta noilla on hyvä aloittaa.
Kaikkea tätä voi miettiä ja testata vaikka ensi kerralla kun radalla ajelee. Tulokset voivat olla oikeasti aika ihmeellisiä![]()
/marko
Kuten ensimmäisestä viestistäni näkee, niin lämppärit tulee pelkästään varmuuden maksimoimiseksi! Nopeutta näiden avulla ei voi kasvattaa vaan se pitää hakea muualta...Tarkoituksena olisi siis ostaa lämmittimet varmuuden maksimoimiseksi, ei siis nopeuden kasvattamiseksi!