Rengaslämppärit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jardu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jardu

MotOrg ry
Rengaslämppärit

Ajelen keskihitaan vauhteja.. Nyt hommailtu uusia renkuloita supercorca sp..
Kiinnostas hankkia lämppärit.. Löytyskö kokemuksia samoilla aloitusmetreillä.:banned:
 
Hanki kerralla kunnolliset. Itselle oli aikoinaan melkoinen helpotus kun parin sadan halpislämppärit vaihdoin IRC Evoihin. Nopeassa ryhmässä ajelin ja Evoilla uskalsi heti ekaan mutkaan painaa täysillä. Ero halpislämppäreihin oli siis merkittävä.

Jake
 
Eurobiker kauppaa Sumomoto merkkisiä.. Noista saisi -30€ Jäsenalennusta.. Näistä kokemuksia?.
 
Renkaiden ja lämppäreiden osalta kannattaa sitten pitää mielessä myös oma vauhti ja kuinka se vaikuttaa renkaan lämpötilaan. Esim. Supercorsa hitaan tai keskihitaan vauhdissa ei pysy toimintalämpöisenä kuin ehkä kierroksen. Toki on lämppäreissä se plussapuoli, ettei tartte ajamalla yrittää lämmittää rengasta. En kuitenkaan ihan tuonne 80-90 asteeseen lämmittäisi kumia noissa vauhdeissa, vaan suurinpiirtein sellaiseen lämpötilaan, jossa rengas on muutenkin ko. kuskin vauhdeilla luonnostaan. Tällöin ei setin aikana renkaan käytös muutu merkittävästi.
 
Renkaiden ja lämppäreiden osalta kannattaa sitten pitää mielessä myös oma vauhti ja kuinka se vaikuttaa renkaan lämpötilaan. Esim. Supercorsa hitaan tai keskihitaan vauhdissa ei pysy toimintalämpöisenä kuin ehkä kierroksen. Toki on lämppäreissä se plussapuoli, ettei tartte ajamalla yrittää lämmittää rengasta. En kuitenkaan ihan tuonne 80-90 asteeseen lämmittäisi kumia noissa vauhdeissa, vaan suurinpiirtein sellaiseen lämpötilaan, jossa rengas on muutenkin ko. kuskin vauhdeilla luonnostaan. Tällöin ei setin aikana renkaan käytös muutu merkittävästi.

Alastarolla ajelelin pari päivää ja tänään parhaalla 1.38 ja lähtö ilman lämppäreitä vieläkin.. Setin alussa porukka painaa maisemaan mutta lopussa tasoittuu. Kun päässä takoo että rengas kylmä.. Vauhtia varmaankin voisi olla enemmän renkaan puolesta mutta..
No taas kaksi päivää viisaampi ja oikeesti kaasukäsi rakoilla.. Ajamisesta..🏍🤓
Ny ne lämppärit tilattu.
 
Lämppäreisä kannattas ehkä panostaa alkuun eristävyyteen ja toimintavarmuuteen. Jotain hifi säädettäviä sitten, kun sen aika on.
Käytetyt ei varmaan alkuun ole huono vaihtoehto.. löytyy muutamasta kympistä ylöspäin.
 
Itellä kanssa nuo, joita Carpimotosta linkitty. On muuten hyvä hinta, itse ostin suomituodut, tykänny.

Oman viime kesäisen kokemuksen perusteella tuo parin kierroksen extrapito ei haittaa, kun sen huomioi, pistää yrittämään kovemmin niiden lämpöjen pitämistä.
 
Lainaan vähän ketjua; mites noiden lämppärien kanssa, kun etulokasuoja on suht lähellä rengasta (zx6r alkup. etunenen on 65 profiili ja mulla 70) ja lämppäri menee vähän kahnaten läpi, niin tuloksena noin kämmentuntumalla on että lokarin alla ollut lämppärin osa on ainakin päältä paljon kuumempi kuin avonaiselta paikalta! Pitäisikö tässä nyt olla huolissaan vai onko tämä vain elämää jonka kanssa on tultava toimeen. Lokaria saattais jotenkin modaamalla saada nostettua, mutta onko sillä mitään parannusta...ehkei....
 
Lainaan vähän ketjua; mites noiden lämppärien kanssa, kun etulokasuoja on suht lähellä rengasta (zx6r alkup. etunenen on 65 profiili ja mulla 70) ja lämppäri menee vähän kahnaten läpi, niin tuloksena noin kämmentuntumalla on että lokarin alla ollut lämppärin osa on ainakin päältä paljon kuumempi kuin avonaiselta paikalta! Pitäisikö tässä nyt olla huolissaan vai onko tämä vain elämää jonka kanssa on tultava toimeen. Lokaria saattais jotenkin modaamalla saada nostettua, mutta onko sillä mitään parannusta...ehkei....

Pyöräviilalla tms. lokarin kiinnitysreiät soikeaksi, että saat sen pari milliä ylöspäin. Tosin ainahan se vähän lämpimämpi on lokarin alta kun siellä ei ilma vaihdu niin vilkkaasti.
 
Jos se lämppäri menee kahnaten läpi niin se ottaa nokkiinsa pidemmän päälle.

Siinä on termareita ja liitoksia ja ne saa mekaanista rasitusta jo muutenkin rassaavan kylmäkuuma-syklin päälle. Mulla raahasi aikoinaan alakate ruvelle lämppärin johteet. Sittemmin kiinnittänyt tuohon huomiota.

Tänä kesänä hajosi lämppäristä termari. Lämmitteli varmaan 110 asteiseksi kumin, 2.7baaria oli painettakin sitten. Onneksi noita risoja lämppäreitä on niin varaosaa paikalleen ja taas pysyi 85 kohdalla.
 
Pahus kun tuossa on lokarin kiinnikkeissä ruuvt sellaisessa kuopassa, vois viilaaminen auttaa vähän ja laittais pienempihattuiset kuusiokolot, mutta melkein sitten vaatis jotkut prikat istä alareunaa poistettu. Toi on kasattu lokasuojasta ja kahdesta etupampun suojasta jotka on nilkoista kiinni. Olis varmaan parempi soientaa noiden suojien ja lokarin välisten ruuvien/pulttien reikiä kun sielä on vaan tasaista pintaa, tosin suojista lähtee taas sellaiset "kohdistuskielekkeet" mitkä upoo lokarin koloihin niin se taas ottaa vastaan... jotan varmaan pitää koitaa kuitenkin.
 
Pahus kun tuossa on lokarin kiinnikkeissä ruuvt sellaisessa kuopassa, vois viilaaminen auttaa vähän ja laittais pienempihattuiset kuusiokolot, mutta melkein sitten vaatis jotkut prikat istä alareunaa poistettu. Toi on kasattu lokasuojasta ja kahdesta etupampun suojasta jotka on nilkoista kiinni. Olis varmaan parempi soientaa noiden suojien ja lokarin välisten ruuvien/pulttien reikiä kun sielä on vaan tasaista pintaa, tosin suojista lähtee taas sellaiset "kohdistuskielekkeet" mitkä upoo lokarin koloihin niin se taas ottaa vastaan... jotan varmaan pitää koitaa kuitenkin.
Osta kuitulokari ja jatka siitä niitä sivuosia. Paklaus, hionta ja kilikolia päälle, ja hyvä tuli.
 
Joo, itseasiassa tällasen keveen testailun perusteella toi power rs nostaa jo 60 asteen asetuksella etusen paineet samoihin mitä mulla on ajosta :right: eli misun kylmäsuositus min 2.1 nousee lukemaan 2.5. Ei varmaan heti pala lämppärit tolla teholla. Takanen vaikuttais vaativan 80 astetta. Ehkä toi etunenkin tietty vähän jäähtyy alastaron varikkotouringilla ennen mittausta.

Noi lämppärit siis eurobikerin kolmitehoiset syysalesta.
 
Back
Ylös