• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Rengasvalinta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Willkey
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Willkey

New member
Hei,

Täksi kaudeksi miettinyt renkaissa vähän sporttisempaan siirtymistä nyt kun radallekkin uskaultautuu. Pääsääntöisesti ajot maantiellä, mutta renkailla pitäisi onnistua sekalaiset ratapäivätkin. Itse tähän mennessä katsellut Pirellin Rossa corsa 2 ja Michelin Power RS malleja. Onko näistä mitään kokemuksia? Mitä muita vaihtoehtoja suosittelisitte? Onko nämä jo overkilliä omiin ajoihin? En haluaisi että renkaat sulaa alle radalla, mutta
niiden pitäisi toimia jokapäiväisessäkin ajossa. Pois lukien, että sateella en yleensä lähde ajamaan, mutta jos sade sattuu reitille, niin sille ei voi mitään.

Pyörä Daytona 675.

Michelin Pilot Power 3, 180/55 koossa.

Toimii tosi hyvin kadulla, ja riittää radalla keskiryhmän nopeen päänvauhteihin kevyesti.

Itse tähän mennessä katsellut Pirellin Rossa corsa 2 ja Michelin Power RS malleja.

Itsellä alla nuo Michelinit ja jos nyt valitsisin, niin menisin luultavasti Rosso Corsa II:iin. Vaikka en kyllä usko, että tässä valinnassa on ns. "huonoa" valintaa edes tehtävissä. Molemmat ovat varmasti hyviä.

Omassa käytössä noihin Michelineihin syntyi Ahvenistolla oikealle puolelle noin 20mm leveä repeämä. Yhden kohtalotoverin olen tavannut, jolla on myös ollut ongelmia repeämisen kanssa tuolla Michelinilla. Oikea syy on kyllä minun tapauksessa jossakin muualla kuin renkaassa, jousitus, ajotapa, tms. Rengaspaineiden kokeilu ei auttanut.

Alkuperäinen Rosso Corsa on varmaan vähän halvempi, ja takuulla yks parhaista katurenkaista radalle, jos ei Supercorsa SP:tä lasketa mukaan.

Ei noi mainitutkaan huonoja. Mulla oli tällainen hyvät halpamatkalaiset tulokulma.

Alkuperäinen Rosso Corsa on varmaan vähän halvempi, ja takuulla yks parhaista katurenkaista radalle, jos ei Supercorsa SP:tä lasketa mukaan.

Ei noi mainitutkaan huonoja. Mulla oli tällainen hyvät halpamatkalaiset tulokulma.

Näyttäs Rosso Corsa 2 olevan itseasias halvempi ku 1...

Mä oon kyllä täysin eri mieltä tosta alkuperäsestä Rosso Corsasta. Yhden setin erehdyin aikanaan Superduken alle ostamaan ja se ei ollu hyvä oikein missään. Kadulla liukas märällä, radalla lämpes tosi hitaasti ja sitten kun alko pitämään niin ylikuumeni parissa kiekassa keskinopean nopean pään vauhdeilla. Eikä se oikein kestäny kilometrejäkään. Sen aikanen Pilot Power (oisko ollu kakkonen) oli kaikilla osa-alueilla tuota Rosso Corsaa parempi.

Edit. Ja edellinen koskee siis vain alkuperäistä, kakkos version Rosso Corsasta ei ole kokemusta, saattaa olla merkittävästi parempi.

Metzeler racetec k3 voin suositella, pitää niin radalla kuin kadullakin, sateella kylläkin melkoisen liukkaat mutta pärjää kun tietää mitä alla on

Nyt alla rosso corsa 2 (zx-6r). Olen tykännyt ja radalla myös käynyt. Yksi vaihtoehto on se Dunlopin sportmart tt, molemmat kehuttuja renkaita.

Edellisessä mopossa oli diablo 3, aika kovin saa niilläkin päästellä ja varmaan parhaat renkaat millä ajanu kylmällä sekä vesisateessa.

Bridgstonelta tullu S22. S20 evoista tykkäsin, ja voisin vieläkin alle laittaa, budjetti vaihtoehto nykyään.

Miten tuo K3 kestää kilsoja..?

Mä oon kyllä täysin eri mieltä tosta alkuperäsestä Rosso Corsasta. Yhden setin erehdyin aikanaan Superduken alle ostamaan ja se ei ollu hyvä oikein missään. Kadulla liukas märällä, radalla lämpes tosi hitaasti ja sitten kun alko pitämään niin ylikuumeni parissa kiekassa keskinopean nopean pään vauhdeilla. Eikä se oikein kestäny kilometrejäkään. Sen aikanen Pilot Power (oisko ollu kakkonen) oli kaikilla osa-alueilla tuota Rosso Corsaa parempi.

Edit. Ja edellinen koskee siis vain alkuperäistä, kakkos version Rosso Corsasta ei ole kokemusta, saattaa olla merkittävästi parempi.

Veikkaan, et sulla on mennyt renkaan merkit sekaisin. Et oo Rosso Corsalla ajanut. Jonkun toisen Pirellin kyllä aikanaan haukuit.

Ei sulanut edes McWilliamsin alla PB:n testissä.

Veikkaan, et sulla on mennyt renkaan merkit sekaisin. Et oo Rosso Corsalla ajanut. Jonkun toisen Pirellin kyllä aikanaan haukuit.

Ei sulanut edes McWilliamsin alla PB:n testissä.

Saattaa kyllä olla noinkin, että on menny Pirellit sekaisin, kun aikaa on kuitenkin kulunut useampi vuosi. Joku Rosso se kuitenkin oli.

Saattaa kyllä olla noinkin, että on menny Pirellit sekaisin, kun aikaa on kuitenkin kulunut useampi vuosi. Joku Rosso se kuitenkin oli.

Vai sittenkin Diablo?

Tami paiskoi Kemoralla fiiatilla jotain 1.15 alkusia Rosso Corsilla.

Ei. Sehän on ihan liimakumi jo.

Mä muistan ton jutun. Se oli jokin tourinkihenkisempi vanha pirelli.

Ehkä jokin tämän näköinen:

diablo.jpg

Hei,

Täksi kaudeksi miettinyt renkaissa vähän sporttisempaan siirtymistä nyt kun radallekkin uskaultautuu. Pääsääntöisesti ajot maantiellä, mutta renkailla pitäisi onnistua sekalaiset ratapäivätkin. Itse tähän mennessä katsellut Pirellin Rossa corsa 2 ja Michelin Power RS malleja. Onko näistä mitään kokemuksia? Mitä muita vaihtoehtoja suosittelisitte? Onko nämä jo overkilliä omiin ajoihin? En haluaisi että renkaat sulaa alle radalla, mutta
niiden pitäisi toimia jokapäiväisessäkin ajossa. Pois lukien, että sateella en yleensä lähde ajamaan, mutta jos sade sattuu reitille, niin sille ei voi mitään.

Pyörä Daytona 675.

Vauhdeista en tiedä mutta onko toi metsun M7RR liian mopo kummi?
Pitäis toimia keskinopean vauhdeissa ihan hyvin.

Pirelliltä on Rosso III, Misukalta RS+. Kun noita vastauksia lueskelin niin tulee mieleen: "vanhat muistelee". Kyllä renkaat kehittyy siinä missä pyörätkin, on pakko jos halutaan saada pyörien kehitys siirrettyä asfalttiin. Suositelkaa jotakin uudempaa....

Nyt alla rosso corsa 2 (zx-6r). Olen tykännyt ja radalla myös käynyt. Yksi vaihtoehto on se Dunlopin sportmart tt, molemmat kehuttuja renkaita.

Edellisessä mopossa oli diablo 3, aika kovin saa niilläkin päästellä ja varmaan parhaat renkaat millä ajanu kylmällä sekä vesisateessa.

Bridgstonelta tullu S22. S20 evoista tykkäsin, ja voisin vieläkin alle laittaa, budjetti vaihtoehto nykyään.

Miten tuo K3 kestää kilsoja..?

Mulla on R6:ssa nuo Pirellin Diablo 3:t ja aloittelevalle ratailuharrastajalle tuntuvat ihan toimiville renkaille, eikä tosiaan se pieni sadekuurokaan Ahvenistolla viime kesän viimeisellä ratapäivällä aiheuttanut sen kummempia ylimääräisiä kuvioita.

Pienissä kysymyksissä kyselin jo tätä vuoden 2019 rengasvalintaa ja itselle lähti tilaukseen Michelin Pilot Power 2CT.
Hintaa metsästäessä meni eniten aikaa ja päädyin 1001 tilaamaan koska ei postikuluja niin yhdelle renkaalle tuli tuolta sama hinta kuin olisi tilannut mprenkaat-storesta. Nämä kaksi taitaa olla halvimmat vaihtoehdot tällä hetkellä?

Pienissä kysymyksissä kyselin jo tätä vuoden 2019 rengasvalintaa ja itselle lähti tilaukseen Michelin Pilot Power 2CT.
Hintaa metsästäessä meni eniten aikaa ja päädyin 1001 tilaamaan koska ei postikuluja niin yhdelle renkaalle tuli tuolta sama hinta kuin olisi tilannut mprenkaat-storesta. Nämä kaksi taitaa olla halvimmat vaihtoehdot tällä hetkellä?

Klassikkorengas. Toimii noista vanhemmista edelleen katuajossa erinomaisesti.

Back