• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Renkaan kuluminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jite
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuli ajettua 15.-16.8.15 Itä-Suomen keikka 1005km. Takarengas kului 2 mm ja alla Bridgestone Batlax S20R, eikö tuo ole liikaa?

Kuinka paljon siinä on pintaa uutena. Ei kai sporttikumi kestä kun sen alle-päälle 5000-6000 kilometriä.

Ei tullut mitattua uutena mutta varmaan norm. 6-7 mm, ennen matkaa mittasin ja oli 4 mm, keikan jälkeen 2 mm. Hypersport tosiaan kuluu nopeammin mutta yllätti vaan.

vajaa 2 takarengasta/ 1 eturengas mulla tuntunu menevän....

takanen 8-13tkm ( riippuen renkaasta )
etunen n. 1,5 x enemmän

^Edessä olen pitänyt pikkasen extraa mutta täytyy laittaa taaksekin. Olen seuraillut näitä sivuja vain satunnaisesti mutta harrastetaanko täällä esim. renkaiden kimppaostoja? Tarvetta alkaisi olla koska molemmissa nyt 2 mm.

Tuli ajettua 15.-16.8.15 Itä-Suomen keikka 1005km. Takarengas kului 2 mm ja alla Bridgestone Batlax S20R, eikö tuo ole liikaa?

Kyllä minä olen kokenut ihan saman useammalla renkaalla.
Ensimmäiset pari milliä kuluvat tosiaankin hyvin nopeasti, mikä viittaa siihen että pintakerros
on pehmeämpää kumia.
Hyvin todennäköistä on että seuraavalla tonnilla ei lähde enää kahta milliä, veikkaisin että milli.

Laita raporttia kun olet ajanut toisen tonnin.

Kyllä minä olen kokenut ihan saman useammalla renkaalla.
Ensimmäiset pari milliä kuluvat tosiaankin hyvin nopeasti, mikä viittaa siihen että pintakerros
on pehmeämpää kumia.
Hyvin todennäköistä on että seuraavalla tonnilla ei lähde enää kahta milliä, veikkaisin että milli.

Laita raporttia kun olet ajanut toisen tonnin.
Gummista oli ajettu jo 2-3mm pois eli siinä oli pintaa 4 mm ennen tonnin keikkaa ja sen jälk. 2 mm.

Edellinen takanen kesti 250km ennen kuin oli pinta loppu. Teenkö jotain väärin?

Huonot renkaat, vaihda alle Metzeler Marathon Ultrat, niin taatusti kestää (eri asia on että kestääkö mopo).

Olisi muuten mielenkiintoista tietää mihin aikoihin pro-kuskit pystyvät tuollaisilla oikeilla touring renkailla esim. Alastarossa...

Back