Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mistäs noita saa ostaa?
Biltemat ja Motonetit ainakin, varmaan myös kaikki mp- ja autotarvikeliikkeet, hinnat 10-20€, riippuen pakkauksen sisällöstä.Mistäs noita saa ostaa?
Missä noita sisäpuolisia paikkauksia tehdään?juu toimii, rengas paikattiin liikkees sisäpuolelta ja kävin ajaa n.300km josta radalla n.60 ja ainakin vielä ilmat kohdillaan.
paikkaus sarja.Stormi myy mp:hen tarkoitettuja paketteja (ainakin viimekesänä). Siinä paketissa on myös painepulloja renkaan täyttöä varten.
Tubeless renkaat eivät paljoa räjähtele. Sen sijan sisärenkaallinen voi tyhjetä hetkessä kun naula tms. hajottaa sisärenkaan.Olen paikannut itse pari kertaa ja toimii varmasti.Vyörenkaat ei yleesä räjähdä puhjetessaan.
Hyvät ohjeet kyllä tuolla sivulla mutta ihmetyttää vain ettei käytetty liimaa tuossa. Yleensähän noihin vielä laitetaan liimaa. Ja melkeinpä vielä suosittelisin pitään paikkauksen jälkiin päivän verran hieman normaalia suurempaa painetta renkaassa paikan kunnollisen kiinnittymisen takia. Tuosta nyt en osaa sanoa että onko mitenkä tarpeellinen mutta näin tehtiin ja asiakkaallekkin sanottiin kun noita paikkailtiin.
nyt ei kannata lotota!Ei perkele, ei sitä saanut enää paikattua, kun oli kuulemma niin iso reikä (~6mm). Euromasterillakin näytin. Nyt on uus kumi (jälleen) alla.
Sellasta Dunlop SportMax rengasta en kyllä enää osta. Se oli jotenkin niin pehmeän tuntuista materiaalia. Monesti huomasin, että siinä oli pieniä kiviä pystyssä ihan tasaisessa kulutuspinnassa.
Nyt on Bridgestonen kiekko alla, toivottavasti kestää vähän pidempään...![]()
Minulle sanoivat rengastopista, että jos renkaalla on ajettu tyhjänä niin eivät paikkaa. Jos rengas on ok muuten, niin paikkaus maksaa 40€ ja paikkaus aina sisäpuolelta.Tyhjenipä eilen vielä takalenkkikin reissun päätteeksi. Motaria ja kehää kuitenkin valuttelin kotiin asti vaikka pyörä huoju ku hullun mulkku.
2500km oli ensiasennetuilla dunlop sportmax qualifiereilla ajettuna, urasyvyyttä takana vielä ~4mm. Reikävekki oli kutakuinkin T:n mallinen, ~6mm x 3mm. Löyty tämä ketju ja tänään hain sitte paskaa Stormilta. Paikkaus tosiaan 10 minuutin juttu. Kiersin 160km lenkin vaihtelevasti tiukkaa mutkapätkää/motaria, varovasti alkuun, kolmisen kertaa kävin matkalla potkimassa ja mittailemassa.
Luottoa alkoi pääkopassa taas löytyä renkaaseen. Ei minkäänlaisia havaittavia eroja ajossa aiempaan. Ottaako miten vahinkoa renkaaseen tuo puolityhjänä ajaminen? Päällisin puolin kaikki kunnossa. Sellainen fiilis jäi, että ei muuta kuin puristamaan perseellä lisää mutkapätkää...![]()
Joo, kyl ton rengasliikkeiden periaatteen hyvin ymmärtää. Mulla eka paikko alko falskaamaan heti seuraavana yönä, 3+ -> 2 bar. Työnsin toisen setin shaibelia viereen. Sillä mentiin sitte vajaa 2000 km ongelmitta. Eilen tuli ajettua hiukan normia terävämpi lenkki (jos sillä mitään vaikutusta) ja tänään huomasin, et taas kusee. Alkaa meneen nyt aika ruokottomaks ton yhen reiän ympärillä tumputtaminen. Parempi käydä hakemassa uus alle, halvalla ei saa ku paskaaMinulle sanoivat rengastopista, että jos renkaalla on ajettu tyhjänä niin eivät paikkaa. Jos rengas on ok muuten, niin paikkaus maksaa 40€ ja paikkaus aina sisäpuolelta.Tyhjenipä eilen vielä takalenkkikin reissun päätteeksi. Motaria ja kehää kuitenkin valuttelin kotiin asti vaikka pyörä huoju ku hullun mulkku.
2500km oli ensiasennetuilla dunlop sportmax qualifiereilla ajettuna, urasyvyyttä takana vielä ~4mm. Reikävekki oli kutakuinkin T:n mallinen, ~6mm x 3mm. Löyty tämä ketju ja tänään hain sitte paskaa Stormilta. Paikkaus tosiaan 10 minuutin juttu. Kiersin 160km lenkin vaihtelevasti tiukkaa mutkapätkää/motaria, varovasti alkuun, kolmisen kertaa kävin matkalla potkimassa ja mittailemassa.
Luottoa alkoi pääkopassa taas löytyä renkaaseen. Ei minkäänlaisia havaittavia eroja ajossa aiempaan. Ottaako miten vahinkoa renkaaseen tuo puolityhjänä ajaminen? Päällisin puolin kaikki kunnossa. Sellainen fiilis jäi, että ei muuta kuin puristamaan perseellä lisää mutkapätkää...![]()
Sanoivat vielä, että paikkaus onnistuu hyvin sillon jos reikä on keskellä renkaassa ja paikka saadaan tasaiseen kohtaan. Kuulemma periaatekysymys näiden kaksirenkaisten kanssa, ettei noita rengasliikkeet liiemmin paikkaile. (ps. rikumotorille soitin ja sanoi, että heillä on puhjennut kaksi tubeless paikattua rengasta dynossa ja eivät enää renkaita paikkaile - toinen rengas 300km/h vauhdista...)
Kohta 17 000 km ajettu paikatulla etusella... Venttiilin juuressa pieni murtuma joka tyhjää paineita 2,5 > 1,7 tankillisella... Eli pientä elämistä kumissa, MUTTA paikka on edelleen paikoillaan ja pitää.Löyty tämä ketju ja tänään hain sitte paskaa Stormilta. Paikkaus tosiaan 10 minuutin juttu. Kiersin 160km lenkin vaihtelevasti tiukkaa mutkapätkää/motaria, varovasti alkuun, kolmisen kertaa kävin matkalla potkimassa ja mittailemassa.
Luottoa alkoi pääkopassa taas löytyä renkaaseen. Ei minkäänlaisia havaittavia eroja ajossa aiempaan. Ottaako miten vahinkoa renkaaseen tuo puolityhjänä ajaminen? Päällisin puolin kaikki kunnossa. Sellainen fiilis jäi, että ei muuta kuin puristamaan perseellä lisää mutkapätkää...![]()