MustaSurma
New member
Väärin.Tubeless renkaat eivät paljoa räjähtele.
Matt Mladin
Sitä vaan tapahtuu harvoin.
Itse en ole ainakaan kuullut keneltäkään näin tapahtuneen. Motoristilta siis.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Väärin.Tubeless renkaat eivät paljoa räjähtele.
Ihailtavaa sitkeyttä!Kohta 17 000 km ajettu paikatulla etusella... Venttiilin juuressa pieni murtuma joka tyhjää paineita 2,5 > 1,7 tankillisella... Eli pientä elämistä kumissa, MUTTA paikka on edelleen paikoillaan ja pitää.
Ajonopeudet max 140 km/h![]()
An mennä vaan![]()
Se vulkanisointi neste laitetaan siinä vaiheessa ku alat laittaan sitä paikkaa sinne reikään. Eli laitat paikan siihen työkaluun ja voitelet sillä nesteelllä ja painaset reikään.Meni alle 1000km ajetusta Z6:sta ruuvi läpiMistä lie tuli tuo keräiltyä, kun siinä on vielä aluslevykin..![]()
Tuli haettua paketti kamelipaskaa. Setissä oli näköjään tota normaalia ruskeaa tavaraa ja lisäksi vähän ohuempaa mustaa. Ei kai sillä väliä kumpaa tonne työntää?
Tuli mukana tollanen tuubi "liquide vulcanisant" -tavaraa. Missä välissä tota työnnetään, kun ei tullut mukana edes käyttöohjeita. Tuolla Kawa LTD:n ohjeessakaan ei näköjään mitään tuubikamaa ole käytetty..
Niin ja kärsiikö sinne tosiaan laittaa täydet paineet heti paikkauksen jälkeen?![]()
Jos renkaalla on rullattu paljon tyhjänä niin sillon ei kyllä kannata välttämättä alkaa enää paikkaileen. Voi olla kudokset rikki mutta noihin hiljalleen vuotaviin renkaisiin voi huoletta paikan laittaa. Eli tapauskohtasesti mennään noissa paikkauksissa. Yleensä kuitenkin voi paikata lähes aina nuo renkaat.Enpähän muuta sano. että täytyy olla itteensä kyllästynyt joka pyörän rengasta korjaa koiranpaskalla.Mistäs tiedät päällepäin mitä vauriota sisäpuolelta löytyy.
Itse olen hakenut renkaan valtarenkaasta ja U. salmiselta. Myös noista muistakin olen tainnut muutaman renkaan noutaa.Missä noita sisäpuolisia paikkauksia tehdään?juu toimii, rengas paikattiin liikkees sisäpuolelta ja kävin ajaa n.300km josta radalla n.60 ja ainakin vielä ilmat kohdillaan.
Prkl eilen tyhjeni alle 1000 km ajettu cebarin takarengas. Asustelen Porissa ja soitin Suitzamanille, eivät suostuneet paikkaamaan, ehdottivat sisärengasta tai uutta kumia. Sanoivat että rengas ei ehkä pysy tasapainossa paikattuna.
Topmotor ei myöskään suositellut paikkausta, eikä heillä ollut kuin ulkopuolisia kamelinpaskoja. Ehdottivat uutta takarengasta.
Motoxista ei vastattu...
Saako ne prätkän renkaan vanteelta irti sellaisella autonrenkaalle tarkoitetulla koneella jos menis johonkin autorengasliikkeeseen?
Eilen koitin itse sellaisella kamelinpaskalla. Siinä ei kyllä mitään sellaista liimaa ollu mukana, mitä joissakin kuvissa näin. Eihän se pitänyt, vaikkei reikä iso ole. Pihisi ja ritisi vaan kun ilman valuivat pois...![]()