• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Renkaat ja pito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja saippua
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pilot Road vissiin kyseessä… lähtökohtaisesti varmaan vois lähtee siitä, että yleensä tourinkikumi alkaa kuumeta ja sulaa radalla kun pistää vähän vauhtia touhuun. Silloin paineet ainakin nousee, että kai sitä vois yrittää paineita laskea ja availla hellemmin :;): Auttaako niin on varmaan erijuttu :dunno:

Kannattaako tällaisen kuluman perusteella lähteä tekemään jotain säätöjä paineisiin tai alustaan? Kumit tuntuivat haihtuvan ilmaan ihan parissa hitaassa kierroksessa (nämä siis jo vaihdettu uusiin renkaisiin, joiden kannalta kysyn). Naapuripilttuussa olivat sitä mieltä, että painetta olisi ollut liikaa. Takapää säädetty viime kesäpäivien alustaklinikalla, keula keväällä Motovillen jäljiltä uusilla jousilla, öljyillä ja säädöillä.

Liikaa painetta renkaassa niin pinta alkaa sulamaan.

Kannattaako tällaisen kuluman perusteella lähteä tekemään jotain säätöjä paineisiin tai alustaan? Kumit tuntuivat haihtuvan ilmaan ihan parissa hitaassa kierroksessa (nämä siis jo vaihdettu uusiin renkaisiin, joiden kannalta kysyn). Naapuripilttuussa olivat sitä mieltä, että painetta olisi ollut liikaa. Takapää säädetty viime kesäpäivien alustaklinikalla, keula keväällä Motovillen jäljiltä uusilla jousilla, öljyillä ja säädöillä.

Onhan tuossa sileitä läikkiä, jotka viittais siihen, että jousituksen säädöissä olis vielä tekemistä.

Mitenkäs tämä? Kuun alussa Kemorassa ajettu Conti.

Kumi_Kemora_15.jpg

Ajo tuntui hyvältä ja keli oli kohdillaan.

Olin motoparkissa ajamassa rataa 22.8 ja nyt tallilla huomasin että renkaissa on liimautuneena kumin palasia, jotka ilmeisesti olen kerännyt radalta renkaisiin. Kuminpalat on tosi kovasti kiinni renkaissa ja kysymys kuuluukin annanko olla vai nypinkö pois? Ajattelin josko vaarana on renkaan epätasainen kuluminen tms.?

Olin motoparkissa ajamassa rataa 22.8 ja nyt tallilla huomasin että renkaissa on liimautuneena kumin palasia, jotka ilmeisesti olen kerännyt radalta renkaisiin. Kuminpalat on tosi kovasti kiinni renkaissa ja kysymys kuuluukin annanko olla vai nypinkö pois? Ajattelin josko vaarana on renkaan epätasainen kuluminen tms.?

Kyllä ne häviää normiajossa, ei kannata murehtia sen enempiä.

Anna olla vaan. Ilmasta kumia kuluneen tilalle.

Ok. Thanks. Arvelutti vaan kun isoimmat palaset on tollasia peukalon kokoisia liiskautuneena renkaaseen, mut joo hanaa hanaa vaan.

Back