• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

renkaat radalle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tpower82
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
hyvät katurenkaat jotka ois suht hyvät radalla ja mistä treeltä sais?
Pirelli Diablo Supercorsa. Helvetin hyvä rengas radalla ja kadullakin menee kunhan ei kaatosateessa aja.

Sitten taas astetta kesympiä renkaita Pirelliltä, Diablo Corsa, Corsa III jne. Enempi katukäyttöön, mutta rauhallista ajoa voi vetää radallakin.

Varmaankin aika monesta rengasliikkeestä saa tilaamalla ja mp-liikkeistä samoin.

Jukka
 
Michelin Pilot Power 2CT on yllättävän hyvä rengas myös. Reunoilla pehmeämpi seos, keskellä kovempi. Suosittelen.
 
hyvät katurenkaat jotka ois suht hyvät radalla ja mistä treeltä sais?
MyNetMoto toimittaa myös Tamperreelle kotiovelle ellet sitten halua asennuksineen? Enempi se on kiinni miten saat paineet sitten toimimaan.

Meinasin testailla seuraavaksi Dunlopit (GP Racer D209 tms., jos edukkaita hankinta hetkellä), tähän mennessä olen ollut kaikkiin kokeilemiini tyytyväinen: Pirelli Diablo Super Corsa (kesti hyvin vaikka oletan pitäneeni liikaa painetta niissä), Conti Race Attac Comp. (takanen kulahti nopsaan väärillä paineilla Kemorassa, etunen kestää ja kestää), Metzeler RaceTec (lupaavalta vaikuttaa mutta etusta en vielä pistänyt, se on ristissä Contin kanssa ja toimii paremmin kuin hyvin.). Corsasta ja Corsa III tms. ei ole hyviä kokemuksia, toimivat oikeilla paineilla mutta väärillä sulavat pinnasta totaalisesti. Siinäpä ne "suositukset" - tilaa MyNetMotosta vähän kaikkee ja punnertaa alle sitä mukaan kun niitä kuluu? /z
 
hyvät katurenkaat jotka ois suht hyvät radalla ja mistä treeltä sais?
MyNetMoto myös toimittaa myös Tamperreelle kotiovelle ellet sitten halua asennuksineen? Enempi se on kiinni miten saat paineet sitten toimimaan.

Meinasin testailla seuraavaksi Dunlopit (GP Racer D209 tms., jos edukkaita hankinta hetkellä), tähän mennessä olen ollut kaikkiin kokeilemiini tyytyväinen: Pirelli Diablo Super Corsa (kesti hyvin vaikka oletan pitäneeni liikaa painetta niissä), Conti Race Attac Comp. (takanen kulahti nopsaan väärillä paineilla Kemorassa, etunen kestää ja kestää), Metzeler RaceTec (lupaavalta vaikuttaa mutta etusta en vielä pistänyt, se on ristissä Contin kanssa ja toimii paremmin kuin hyvin.). Corsasta ja Corsa III tms. ei ole hyviä kokemuksia, toimivat oikeilla paineilla mutta väärillä sulavat pinnasta totaalisesti. Siinäpä ne "suositukset" - tilaa MyNetMotosta vähän kaikkee ja punnertaa alle sitä mukaan kun niitä kuluu? /z
Tuo Dunlop on sitten melko jäykkä rungoltaan ja melko painava. Takanen on koossa 190/60/17 todella korkea... Etusen profiili on sellainen että moposta tulee hieman levoton kovissa nopeuksissa, mutta taasen kaarrenopeus on helpommin pidettävissä korkeampana...
 
hyvät katurenkaat jotka ois suht hyvät radalla ja mistä treeltä sais?

Meinasin testailla seuraavaksi Dunlopit (GP Racer D209 tms., jos edukkaita hankinta hetkellä), tähän mennessä olen ollut kaikkiin kokeilemiini tyytyväinen: Pirelli Diablo Super Corsa (kesti hyvin vaikka oletan pitäneeni liikaa painetta niissä), Conti Race Attac Comp. (takanen kulahti nopsaan väärillä paineilla Kemorassa, etunen kestää ja kestää), Metzeler RaceTec (lupaavalta vaikuttaa mutta etusta en vielä pistänyt, se on ristissä Contin kanssa ja toimii paremmin kuin hyvin.). Corsasta ja Corsa III tms. ei ole hyviä kokemuksia, toimivat oikeilla paineilla mutta väärillä sulavat pinnasta totaalisesti. Siinäpä ne "suositukset" - tilaa MyNetMotosta vähän kaikkee ja punnertaa alle sitä mukaan kun niitä kuluu? /z
Tuo Dunlop on sitten melko jäykkä rungoltaan ja melko painava. Takanen on koossa 190/60/17 todella korkea... Etusen profiili on sellainen että moposta tulee hieman levoton kovissa nopeuksissa, mutta taasen kaarrenopeus on helpommin pidettävissä korkeampana...
Ja sit Dunlopista hyvä tietää, että on aivan sairaan kranttu alustan säädöistä. Älyttömän hyvä rengas, jos saa toimimaan.


Sitten itse ketjun aloittajalle. Jos kuitenkin ajat enemmän kadulla ja silloin tällöin radalla. Ota Pilot power 2ct tai corsa3:set, meinaan noi ratarenkaat on pirun liukkaat nyt syksyllä kadulla ja kuluu myös aika haipakkaan.
 
Sitten itse ketjun aloittajalle. Jos kuitenkin ajat enemmän kadulla ja silloin tällöin radalla. Ota Pilot power 2ct tai corsa3:set, meinaan noi ratarenkaat on pirun liukkaat nyt syksyllä kadulla ja kuluu myös aika haipakkaan.[/quote]
Juu, komppaan tätä. Itsellä nyt alla uudet BT002:t ja eilen kohtuullisen viileällä ja välillä kosteallakin ajellessa kumit eivät juurikaan lämmenneet ja luotto pitoon oli hakusessa.

Jos enemmän katua, niin Corsa3 on oikea valinta, se lämpenee aika kivasti myös hitaammassa katuajossa ja riittää yllättävän pitkälle radallakin.

//Andy
 
hyvät katurenkaat jotka ois suht hyvät radalla ja mistä treeltä sais?
MyNetMoto toimittaa myös Tamperreelle kotiovelle ellet sitten halua asennuksineen? Enempi se on kiinni miten saat paineet sitten toimimaan.

Meinasin testailla seuraavaksi Dunlopit (GP Racer D209 tms., jos edukkaita hankinta hetkellä), tähän mennessä olen ollut kaikkiin kokeilemiini tyytyväinen: Pirelli Diablo Super Corsa (kesti hyvin vaikka oletan pitäneeni liikaa painetta niissä), Conti Race Attac Comp. (takanen kulahti nopsaan väärillä paineilla Kemorassa, etunen kestää ja kestää), Metzeler RaceTec (lupaavalta vaikuttaa mutta etusta en vielä pistänyt, se on ristissä Contin kanssa ja toimii paremmin kuin hyvin.). Corsasta ja Corsa III tms. ei ole hyviä kokemuksia, toimivat oikeilla paineilla mutta väärillä sulavat pinnasta totaalisesti. Siinäpä ne "suositukset" - tilaa MyNetMotosta vähän kaikkee ja punnertaa alle sitä mukaan kun niitä kuluu? /z
kauankohan tossa mynetmoton toimituksessa kestää?
 
Tuo Dunlop on sitten melko jäykkä rungoltaan ja melko painava. Takanen on koossa 190/60/17 todella korkea... Etusen profiili on sellainen että moposta tulee hieman levoton kovissa nopeuksissa, mutta taasen kaarrenopeus on helpommin pidettävissä korkeampana...
kts. JP_445, heippa.

Dunlooppiakin olis mukava kokeilla, alusta toimii jotenkin vaikka jousivakiot on mulla mun painoselle vähän tiukat (eli alusta ei ole optimi, muttei täysin pielessäkään).

Alustasta ja renkaasta yhdessä:
En tiedä lopulta onko ihan oikein mutta vaimennuksilla vähän pelaan, että alustaa saan liikkumaan pikkasen herkemmin, vaikka vain puolisen kiloa molemmis päissä jouset on jäykät. Tää on nyt ihan mutunhuttua, mutta jäykkärunkosella renkaalla saattas voimat siirtyä paremmin jousitukseen eikä jäis renkaaseen - tai mikä todennäköisempää kävisi justiinsa päinvastoin - tarviin pehmee runkosen renkaan, joka toimii osana jousitusta, koska alusta jää väkisin vähän tiukaksi mulle? Ei selviä kuin kokeilemalla ellei joku osaa vääntää tuota mulle rautalangasta.

Toimitusajasta:
MyNetMoto delivery map | toimituskartta näyttäs lupailevan 3 päivää. Taisin viimeksi tilata perjantaina ja keskiviikkona olivat portailla. Sain tilauksesta jälestysnumeron millä voi seurata missä ne tullessaan seilaa.

/z

Nyt näyttäs olevan "190/55ZR17 (75W) SX GP RACER D209 Endurance" rengasonlinessa 174.60 lähetyskuluineen ja MyNetMotossa 150€ + 25€ lähetyskulut/kolme rengasta. MyNetMoto 2 takasta ja yksi etunen 419€ ja Rengasonline sama setti 483,40€. Kantsii katella molemmista tarjouksia jos ei niin väliä minkä merkkistä pitää olla. Minä olen ajatellut tän niin että kun on mustia ja pyöreitä oikean kokoisia niin laatumerkeistä voi kokella mitä vaan - onpahan tekemistä, kun vekslaa sitten paineiden ja alustan kanssa niiden takia.
 
Mulla on nyt alla Superdukessa Pirellin Corsa 3:et. Kadulla toiminut hyvin. Radallakin tuntui todella hyvältä, mutta vajaa 500 km Alastarolla lämpimällä säällä (yli 22 astetta varjossa) alkoi rengas repeytymään pehmeän ja kovan seoksen rajasta. Tuohonkin olisi varmaan auttanut pehmeämpi avaaminen, mutta eihän sitä kypärä päässä radalla muista.
biggrin.gif
Repeytyminen alkoi vasta n.200km jälkeen, kun vauhtikin oli hieman noussut.
Ajaessa tosi hyvän ja ketterän tuntuinen. Huomattavasti parempi kuin pelkkä Diablo jo profiilinsakin puolesta.
 
Tuo Dunlop on sitten melko jäykkä rungoltaan ja melko painava. Takanen on koossa 190/60/17 todella korkea... Etusen profiili on sellainen että moposta tulee hieman levoton kovissa nopeuksissa, mutta taasen kaarrenopeus on helpommin pidettävissä korkeampana...
kts. JP_445, heippa.

Dunlooppiakin olis mukava kokeilla, alusta toimii jotenkin vaikka jousivakiot on mulla mun painoselle vähän tiukat (eli alusta ei ole optimi, muttei täysin pielessäkään).
Takanen
Tuossa on kuva takasesta kun kaksi ratapäivää ajettuna joista osa 2-päällä Kemoralla alle 1.24 kierroksia... Paras taisi olla 1.22.00... Takaa jousta pehmeämmälle kuin Pirellillä ajaessa ja tuo Dunloppi kestää paremmin kuin esim Pirelli... Pirellillä luisteli koko ajan kun 2-päällä kuumeni paljon enempi... Toisaalta se minkä saat tehdä Dunlopin kanssa heti on ohjausiskarin tiukennus... Sanoisin että Dunlopin kanssa saa avata paljon aiemmin kuin esim. Pirellillä.... Jousitus pinnnasta herkäksi niin se rengaskin alkaa toimimaan. Parhaiten näet siitä miten alkaa kulumaan. Jos sulaa alle niin jousta kevyemmälle ja jos taasen alkaa repimään niin hieman jäykkyyttä lisää... Lämminpaineet olivat luokkaa 2.4 bar. Tietty nyt kannattaa sitten tarkistaa että onko matalapaine renkaat nuo uudet...
 
Tuossa on kuva takasesta kun kaksi ratapäivää ajettuna joista osa 2-päällä Kemoralla alle 1.24 kierroksia... Paras taisi olla 1.22.00... Takaa jousta pehmeämmälle kuin Pirellillä ajaessa ja tuo Dunloppi kestää paremmin kuin esim Pirelli... Pirellillä luisteli koko ajan kun 2-päällä kuumeni paljon enempi... Toisaalta se minkä saat tehdä Dunlopin kanssa heti on ohjausiskarin tiukennus... Sanoisin että Dunlopin kanssa saa avata paljon aiemmin kuin esim. Pirellillä.... Jousitus pinnnasta herkäksi niin se rengaskin alkaa toimimaan. Parhaiten näet siitä miten alkaa kulumaan. Jos sulaa alle niin jousta kevyemmälle ja jos taasen alkaa repimään niin hieman jäykkyyttä lisää... Lämminpaineet olivat luokkaa 2.4 bar. Tietty nyt kannattaa sitten tarkistaa että onko matalapaine renkaat nuo uudet...
Ok. kiitti vinkeistä..

Näyttääkö toi sun kumi aika samalta kuin tässä äärimäisenä oikealla? Feel The Track | Tire Wear = "hot tear"? Mulla meni se ContiRaceAttac ensin ton näköseksi ja sitten kaivoi "uraa" siihen niin, että kanttiin jäi lopulta kynnystä/olkapäätä - vaikkei mitään kovia vauhteja mentykään (Kemossa 1.21).

Ohjausiskaria en pääse säätään (kai sitä pystyis jotenkin tms.?), jospa Hondan vakio pelittäs riittävästi?

Täytyypä muistaa tuo sääntö "sulaa" = kevennä jousta.
Voisi olla rengaspaineiden lisäksi toinen tekijä miksi noi Corsat suli alle ihan kokonaan joskus aivan talutus/kävely vauhdeilla, koska vakio asetuksilla alusta oli mulle tosi kova. Edellisen linkin sivulla sulamisen voi tunnistaa kuva 2. perusteella "SHOCK SPRING TEAR | shreds and melts".

Helppo noista kuvista netistä katella, mutta ainakin mulle on vielä aika vaikea nähdä missä mennään saatika osata kulloinkin sanoa mitä pitää tehdä renkaan näyttäessä milloin millekin.

Noo katellaan ja tuhotaan harjotellessa setti kerrallaan. Mulla on vielä syksyksi kadulle, jos ajokelejä jatkuu Dunlopin perus Qualifierit (ei RR), tuskin niillä on mitään tekemistä GP:den kanssa mutta saanpahan niistäkin jotain kokemusta.

/z
 
Minulla misukan pilot power 2ct:t. Kylmänä ei pidä yhtään, mutta lämpimänä kuin liimaa. Miinuksena että takana 2500km ja kohta alkavat jo mennä sakoille
 
no corsa kolmosen taakse laitoin tilaukseen ja tallista löytyy eteen uus metzelerin joku race attackt tai vastaava.. kokellaan miten noilla menee
 
Minulla misukan pilot power 2ct:t. Kylmänä ei pidä yhtään, mutta lämpimänä kuin liimaa. Miinuksena että takana 2500km ja kohta alkavat jo mennä sakoille
No mikä on kellekin kylmänä ja ei pidä yhtään. Itse kun kanttailen noilla jo ensimmäisellä kierroksella palan maahan silleen asiallisesti. Minusta se kyllä pitää aivan riittävästi kylmänäkin
wink.gif
 
Back
Ylös