Renkaat ulkomailta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja XX75
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
On kannattanut. Olen tilannut esim. mynetmoto.com ja mprenkaat-store.com. Alle asennutan firmassa joka osaa asentaa mp -nakkeja, muttei itse myy niitä, ei tarvitse kuunnella mitään turhaa vittuilua miksei heidän kultahyllyiltä ole ostettu.

On kannattanut. Olen tilannut esim. mynetmoto.com ja mprenkaat-store.com. Alle asennutan firmassa joka osaa asentaa mp -nakkeja, muttei itse myy niitä, ei tarvitse kuunnella mitään turhaa vittuilua miksei heidän kultahyllyiltä ole ostettu .
Tää ”kultahylly-valitus” on just tätä - tuijotetaan omaa 10-20€ ”säästöä” kunnes herätään todellisuuteen et mp-huoltoliikkeet on kadonneet - ja taas on aihetta pahoittaa mielensä ”somessa”… vittu, ostakaa nyt edes uudet gummit merkkiliikkeen huoltotiskiltä, jää alv kotiin ja tulee katettua häviävän pieni osa yritysten t.v.-kustannuksista => jotka lajin harrastajien tuleekin kantaa - ellei haluta että asiantunteva palvelu/tuki loppuu kokonaan, koska mun €urot ja web… :banned:

Tää ”kultahylly-valitus” on just tätä - tuijotetaan omaa 10-20€ ”säästöä” kunnes herätään todellisuuteen et mp-huoltoliikkeet on kadonneet - ja taas on aihetta pahoittaa mielensä ”somessa”… vittu, ostakaa nyt edes uudet gummit merkkiliikkeen huoltotiskiltä, jää alv kotiin ja tulee katettua häviävän pieni osa yritysten t.v.-kustannuksista => jotka lajin harrastajien tuleekin kantaa - ellei haluta että asiantunteva palvelu/tuki loppuu kokonaan, koska mun €urot ja web… :banned:

Nooh, tuo Mprenkaat-store on ihan Riekkoniemen veljesten ylläpitämä firma joka maksaa veronsa suomeen. Hommii renkaat keskieuroopasta ilman välikäsia ja näin pystyy kilpailemaan hinnalla. Onhan tuokin tieto heidän sivuilla luettavissa...Eläkä minua ammu, olen vain viestin tuoja. :ohmy:

Kun itse vaihdan renkaat, huollan ja korjaan pyöräni niin en katso olevani velvollinen ylläpitämään huoltotiskejä sen enempää. Tosin ostan varaosat useimmiten merkkiliikkeestä tai Motonetistä, jossa on alkanut jonkun verran olemaan alkuperäisiä varaosia. Motonetistäkin vain sijainnin vuoksi, saa sieltä aika hyvin nykyisin renkaitakin.

Okei toivottavasti ei koske tuota mp renkaat storea tilaan sieltä aika varmasti gummit.

Ei koske koska kotimainen liike. Noissa ulkomaan kaupoissa (EU sisällä) se verokin lisätään loppuhintaan ennen tuotteen maksua eli ei jää huomaamatta.

Joo ja käytännössä kaikki vähääkään tänne myyvät EU:ssa toimivat nettikaupat maksavat sen 25.5% ALV:n Suomeen koska raja sille milloin nettikaupan täytyy rekisteröytyä kohdemaassa ALV-velvolliseksi on niinkin matala kuin 30k€ / vuosi. Tämä siis ulkomuistista en oo tarkastanut viimeisintä.

Eu:n ulkopuolelta kuluttajakin sitten ostaa ALV 0% ja se alvi maksetaan Suomeen maahantuonnin yhtydessa.

Itsellä kans tällainen Marmoritiskin magneetti. jos tän Agustan veisin merkkiliikkeeseen huollettavaksi ja renkaiden vaihtoon ei ihan pikkurahakukkarolla selviäisi siitä... Maksaa meinaan aivan kaikki kultaa ja platinaa tähän vehkeeseen. Pelkkä öljynsuodatin 39,50€

Grip500 näyttää olevan halvimmat renkaat kotiin toimitettuna ainakin mitä itse olen googlannut.
Ja pystyn itse vaihtamaan renkaat vanteelle ja tasapainottamaan niin ei mee sinne rengasliikkeeseen sekään raha

Omaan tilasin Espanjasta renkaat ja asentelen ne ite alle. Kotia tuotunua 263,73€ Maxxis 100/80 R19 59V ja Maxxis Maxxventure MA-ADV 150/70 R17 69V T,

Osalla ulkomaisista rengaskauppiaista, jotka tarjoavat ilmaista toimitusta renkaiden hinta vaihtelee sen mukaan, missä maassa ip-osoite sijaitsee. VPN:llä voi kokeilla, kuinka suolaiset toimituskustannukset Suomeen renkaissa on verrattuna Keski-Eurooppaan. Toimitusmaaksi ei voi valita kuin IP-osoitteen mukaisen maan.

Parikymmentä vuotta sitten tilasin Saksasta 4 autonrengasta (reifenversand.com). Rahti oli kokonaisuudessaan 23 eur - ja renkaat tulivat kotiovelle Postin autolla. Samaan aikaan Postin halvin pikkupaketti Suomessa -ilman kotiin tuontia- oli about 15 eur. :paikallatuulee:

Parikymmentä vuotta sitten tilasin Saksasta 4 autonrengasta (reifenversand.com). Rahti oli kokonaisuudessaan 23 eur - ja renkaat tulivat kotiovelle Postin autolla. Samaan aikaan Postin halvin pikkupaketti Suomessa -ilman kotiin tuontia- oli about 15 eur. :paikallatuulee:

No hyvä, että Posti sentään vastoin yleistä käsitystä on halventanut hintoja, kun tänäpäivänä halvin pikkupaketti on enää 5,90€ :)

Osalla ulkomaisista rengaskauppiaista, jotka tarjoavat ilmaista toimitusta renkaiden hinta vaihtelee sen mukaan, missä maassa ip-osoite sijaitsee. VPN:llä voi kokeilla, kuinka suolaiset toimituskustannukset Suomeen renkaissa on verrattuna Keski-Eurooppaan. Toimitusmaaksi ei voi valita kuin IP-osoitteen mukaisen maan.

Joo ja yleensä toimitusmaan vaihtuessa vaihtuu myös ALV % mikä myös vaikuttaa laskun loppusummaan. Siis jos ja kun kuten yleenä verkkokaupalla sama veroton hinta kaikkialle. Poislukien siis nää rahti sisältyy hintaan kauppiaat jotka lisäks sitten vielä jyvittää rahdin osuuden tuotteen hintaan.
Rahdin puolesta Suomi on "hevonperällä" sijaitseva saari mistä sitten seuraa kovat rahtikulut, aiheeseen vaikuttaa myös paikallisjakelun kalleus.

Joo, parikymmentä vuotta sitten, "vanha muistelee"....
Aika turhaa on verrata hintoja siihen mitä ne olivat kaksikymmentä vuotta sitten, ihan kaikessa.

Tässä kun puhutaan renkaiden hinnoista, niiden rahdeista ja arvonlisäverosta, niin kaikki kolme ovat muuttuneen parissakin vuodessa ja aika paljon. Täysin turhaa, toisinaan toki ihan mukavaakin on miettiä mitä jokin tuote maksoi ennen, vaikka markka-aikana.

Käyttämäni rengastukkuri pari viikkoa sitten kertoi että heidän järjestelmänsä päivittää renkaiden hinnat neljän tunnin välein. Aamulla saattoi renkaan saattoi olla paljonkin eri kuin mitä se on iltapäivällä.

Ei toimitus ole ilmainen, rahti on lisätty renkaan hintaan.

Joo mutta on se silti edullisempi kuin mikään mistä olen tähän asti Suomesta löytänyt.

Eikä nuo muutkaan ulkomaiset linkit ole olleet edullisempia kuin tuo grip 500.

Mutta voidaanhan me tietysti jatkaa tätä saivartelua täällä 👌🏼

Saa sen rengassetin kuitenki usein satkun halvemmalla, jos tilaa ulkomailta vaikka rahtikin on hinnassa mukana. Ehkä rengasliikkeen pitäjän parhaat kaverit voi olla eri juttu.

Joo mutta on se silti edullisempi kuin mikään mistä olen tähän asti Suomesta löytänyt.

Eikä nuo muutkaan ulkomaiset linkit ole olleet edullisempia kuin tuo grip 500.

Mutta voidaanhan me tietysti jatkaa tätä saivartelua täällä 

Ei tarkoitus ole saivarrelle, toiset nettikaupat ovat "leiponeet" rahtihinnan renkaan hintaan, toiset lisäävät rahtihinnan tilauksen loppuhintaan.

Back