• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Renkaat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
omasta kätisyydestä se johtuu!
vasenkätinen kanttaa mieluummin oikealle ja oikeakätinen taas vasemmalle.
wink.gif
 mopoiässä jo huomattiin kun porukan ainoalla vasurilla rengas kului oikeelta ja muilla taas vasemmalta.
talktohand.gif
No ei... Kierosta luonteestani vaiko siitä johtuen, että poikkeus vahvistaa säännön - juuri päinvastoin...

omasta kätisyydestä se johtuu!
vasenkätinen kanttaa mieluummin oikealle ja oikeakätinen taas vasemmalle.
wink.gif
 mopoiässä jo huomattiin kun porukan ainoalla vasurilla rengas kului oikeelta ja muilla taas vasemmalta.
talktohand.gif
No ei... Kierosta luonteestani vaiko siitä johtuen, että poikkeus vahvistaa säännön - juuri päinvastoin...
ajetaanhan speedvaykin vasempaan päin koska enemmistö on oikeakätisiä. ja näyttää toi poikakin kiertävän pihaa crossilla oikealle. vasenkätinen kun on...
talktohand.gif

HEP!

Edelliseltä omistajalta perin vahvasti vasemmistoon kallellaan olevan Macadam:n R1100RS:n etupäähän kiinnitettynä.

Itse olen ajanut BT020:llä nyt 8000 ja suoraan näyttäisi kuluvan.

=> Vasemmistolaisuus viittaisi kuskiin

Jokun kuulin vasurin kulumista perustelevan näillä nykyisin niin muodikkailla "kier(t)o"liittymillä...

Siitä teiden kallellaan olosta tuli mieleen, että kumpikohan puoli mahtaa briteillä kulua, kun ajavat siellä toista puolta.
Onko tietoa?

Edessä BT020 muuten menee omituisesti rakkuloille,
myös kaverin 1100 ZZR:ssä.
-En taida enää toista kertaa sortua siltakiviin.
Onko kukaan muu törmännyt rakkuloihin?

Tie viettää oikealle. Urissa voi ajella myös oikeaa reunaa; tasoittaa reunakulumista.

Tämähän muodostuu ihan kiinnostavaksi threadiksi. Voisivatko ne huuta HEP, jotka ovat törmänneet tuohon epätasaiseen (vasemmanpuoleiseen kulutukseen)...
HEP!

Olen havainnut ilmiön kaikilla pyörillä joilla olen ajanut sen verran että ehtii eturengas kulua (bmw r100, ducati paso ja joku honda ja sutsuki..). Älkää siis arvon bemaristit omiko tätä mielenkiintoista ilmiötä itsellenne.  
sport05.gif

Olen saanut ilmiöön kattavan selityksen monelta taholta, ja kaikki väittää tienpinnan kaltevuuden olevan syynä. Tie rakennetaan hyvin kuperaksi jotta vesi valuisi ajokaistalta tien oheen. Toinen, ei ehkä niin merkittävä tekijä on se, että valtaosa kuljettajista on taipuvaisia kurvaamaan vasemmalle riuskemmin kuin oikealle. Tämä ei johdu poliittisesta taustasta vaan mopedi-ikäisenä opitusta tavasta laittaa lapikasta maahan kurvatessa, ja vasen jalkahan se helpommin pannaan maahan kun oikealla polkaistaan takajarrua. Näin on opittu jo lapsena kurvaamaan vasemmalle rivakasti. Kokeilkaapa vaikka hiekalla polkaista jarrua ja kurvata takapyörä lukossa oikealle, ei ole niin helppoa kuin vasemmalle. Yleensä.
  Mene ja tiedä. Istu ja pala.
nixweiss.gif
Tämä on tutkittu juttu. Kaartaminen vasempaan voi olla todella paljon agressivisempaa. Onhan paljon helpompi kaartaa
myötäpäivään??? Tellus kun sattuu pyörimään vastapäivään.

Tää on kyllä aika mielenkiintoista lukee näitä juttuja että oliskohan tässänyt jotain poliittista, vasemmistolaisilla kuluu rengas vasemmalta enemmän kun kerran pyrkivät vimmatusti siihen suuntaan ja sitten oikeistolaisilta kuluu tietenkin se oikea puoli vastaavasti pyrkiessään kaikinvoimin siihensuuntaan, no sittenhän on vielä niitä keskustalaisia jotka kuluttaa vain keskigummia eivätkä katsele sivuillensa
idea3.gif
Mitäs luulette löytyköselitys
wink.gif

Back