• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Renkaat?

No laitetaampa tänne omia kokemuksia renkaista.
Metzelerin M1. Hyvä pito mut ei tahdo kestää...
Metzelerin Z6. Kohtuu hyvä pito ja kulutuskestävyys hyvä. Pito riitti rata-ajoonkin kunhan ei hampaat irvessä vedä.
Pirelli Corsa. Hyvän tuntunen ja ok kestävyys.
Pirelli Corsa 3. Paras rengas mitä ajanut ja ok kestävyys.
Pirelli Rosso. Tällä hetkellä alla ja tuntuma on hyvä, niin mutka pätkille kuin radallekkin.
 
molemmissa päissä Michelin Pilot Road 2 - hevillä en vaiha muihin merkkeihin...kestää ja kun ajelen kelillä kun kelillä niin märkäpito aivan uskomaton!
 
Kävin kuluneen Pilot Power 2CT:n vaihtamassa uuteen. Ja taas mennään
062802moto_prv.gif
 
Kokemusta RääRäässä dunlopin qualifiereista ja Metzin M3:sta. Kumpikin pitää sateellakin hyvin, mutta kuuvat silmissä (Dunlopeilla ajoin 6000km). Ducassa mulla oli Bridgestonen BT-021:t ja niillä ajoi noin kympin. Ainakin ducaan olivat huvät kumit. Seuraaviksi kumeiksi kokeilen Z6:tta josko se kestää sen kympinverran.
 
Onkos teillä renkaasta pito paljoa heikentynyt kun kulutuspintaa on jäljellä 3mm?

Eturenkaassa (pirelli sport demon) on tuon verran kulutuspintaa jäljellä. Takarenkaassa (bridgetstone bt45) on kulutuspintaa jäljellä noin 6mm.

Kaikesta huolimatta jyrkemmissä kallistuksessa tuntuu kuin pito ei olisi enää entisellään. Ihan kuin pyörä meinaisi lähteä luisuun välillä.

Mahtaakohan tuo bridgestone bt45 yleensäkkään sopia hieman rankempaan ajoon kadulla?
 
Rengas Pirelli Diablo Corsa 3. Sekä radalla, että kadulla samat paineet käytössä.
Uutena todella hyvä märkäpito Kemoran sateisella radalla. Kouluttajakin tuli kyseleen setin jälkeen, että millä renkailla ajelen, kun hänellä märkäpidoltaan kehutut Michelin Pilot Powerit alla eikä kuullemma olisi juuri lujempaa perässä ajellut.
Mutta, kun renkailla oli ajettu noin 5000km ja 4 ratapäivää, niin pito kylmälle renkaalle oli muuttunut täysin. Ahveniston märällä radalla pito todella huono. Vaikka mutkat ajoi suht. hiljaa läpi, niin pyörä eli kokoajan alla. Pito oli edelleen huono alkuunsa vaikka rata kuivui, mutta kun rengas oli vielä kylmä. Jopa normaalissa tieliikenteessä kylmänä alkoi perä elää ja lipsua, jota ei todellakaan tapahtunut, kun renkaalla oli ajettu vähemmän. Radalla rengas toimi sitten lämpimänä taas oikeen hyvin ja uskalsi luottaa renkaan pitoon. Ilmeisesti se radalla sulanut reuna-alueen pehmeämpi kumiseos ei toimi kylmänä "ollenkaan" vaan vaatii taas kunnon lämpenemisen jotta alkaa toimia.
Renkailla oli ajettu 7000km ja 5 ratapäivää (osa sateisia), niin vaihdoin molemmat uusiin samanlaisiin.
 
Continental SportAttack edessä ja takana. Tyytyväinen oon ollu.
Takanen kesti reilu 6000km joista n. 150km tuli radalla. Uuden samanlaisen tilasin viime viikolla. Etunen on viel hyvässä kunnossa ja sillä ajelee tämän kesän. Samanlaisen sarjan tilaan talven mittaan. 2 takasta ja 1 etunen.
 
Märällä radalla testailin (ja totesin hyväksi) Pilot Powerit (ei 2ct). Avausten kanssa saa olla tarkkana mutta kallistaa voi ihan huoletta
 
Contin sport attack on alla ja tallissa samaa merkkiä uudet rinkulat odottelee juu hyvä rengas on mun mielestä.
 
Mitäs näitä on mulla ollukaan...

Piikissä oli alunperin jotkut metzelerit. Toimivat nätisti aina, ei mitään sanomista. Sitten tuli eteen joku kiinalainen "Golden Boy", joka lakkasi pitämästä kun jossain viiden kilsan päässä tipahti yks pisara taivaalta.

Edellisessä mopossa oli aluksi Misukan Macadamit, ihan jees mutta tylsät ajaa, ja märällä kelillä takapää tuntui - kiitos v-twinin väännön - aavistuksen epävarmalta. Tuon jälkeen taakse tuli Pirellin Sport Demon, muuten hyvä, mutta viileällä ja kostealla kelillä tuo oli täysi luistin! Olin kerran liikkeelle lähtiessäni kehä 1:llä jonossa poikittain. Olisitte nähneet sen takana olleen CR-V -kuskin ilmeen! No, onneksi se puhkesi, sain Metzelerin Lasertecin tilalle. Paljon parempi! Edessä ehti käymään macadamin lisäksi BT-45, ihan OK kume.

Nykyisessä oli ostaessa loppuun ajettu tunloppi, että ei siitä sen enempää. Takana on bridgestonen BT-012, sateella hieman epävarman tuntuinen, ja muutenkin turhan tunnoton rengas. Edessä nyt Metzelerin Z4, johon olen suhteellisen tyytyväinen ainakin toistaiseksi.
 
tänään ostin dunlopin takakumpan ku sain halavalla= 230e alle pistettynä.
Koko 5km kotiin oli sitte mielenkiintoista matkan taittoa.
Mopo meni linkkuu miten tahto uusi kumi suti ihan perkeleesti märällä asfaltilla
biggrin.gif

Oikeesti sai ajaa kieli keskellä suuta että selvisin kotio
062802moto_prv.gif
 
Back
Ylös