Renkaiden postikulut Saksasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Markku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Markku

New member
Olisiko omakohtaista kokemusta mp renkaiden postikuluista Saksasta Suomeen:

Jos tilaan 2 rengasta....

tai

tilaan 5 rengasta

tai

tilaan 10 rengasta.

Näyttää ainakin Reifenversandin rengashinnat halventuneet viimeaikoina.

2 rengasta loppukesästä.
Luottokortilla postinpoikien kotiin kantamana.
Postikulut 21€
5pv luoton tarkistukseen ja 3pv toimitukseen.
Ei paha!
bowdown.gif

Hyvä vinkki, kiitokset Markku
smile_org.gif

Takanakin saa 60 euroa halvemmalla kuin shopista
omg.gif

Vai tuleeko tuohon hintaan jotain lisämaksuja
150/80-15MC 70V TL K555  DUNLOP  € ****

Onko muita tilaamassa tuolta?

Itse olen tilaamassa, tosin hieman myöhemmin keväällä.Suomen listahinnat ovat kyllä niin ryöstöä, esim

120/60-17 ja 160/60-17 pilot sportit suomessa 440e, saksasta saa 250eurolla posteineen.Sama homma diablojen kanssa, suomenpyynti noin 420e, saksasta 240eurolla posteineen.

Aivan suunnaton ero, harmi että kaikki suomen motoristit eivät tätä tiedä, saattaisi rengashinnat suomessa tippua jos kukaan ei ostaisi täältä.

No nyt on shopissa oikeat kimppatuotteet ja hintasarakkeet paikallaan.

Kimppatarjouksiksi merkkaamattomissa renkaissa on vielä viimevuotisen vanhan ns. normaalin tukkuhinnaston hintoja suurelta osin ostolaskennan perusteena kun tukkurit poisti vuodenvaihteessa kaikki vuoden 2003 tarjoukset voimasta ja lähettivät uudet, joten kaikki pitää manuaalisesti syöttää rivi riviltä uudestaan.

Katsokaas nyt, miltä ne hinnat näyttää. Viimeyön ajossa oli Org-hinnaksi joutunut ns. ohjehinta-sarake mutta se on nyt korjattu.

PS.
Paikallisille kauppiaille on absoluuttinen mahdottomuus kilpailla saksan nettihintoja vastaan, koska vaikka tukkuhinnat on saksassakin nousseet, on laman takia nettikauppojen ulosmyyntihinnat alhaisemmat kuin millä Suomalainen kauppias ostaa paikallisilta tukkureilta sisään. Ne on siksi ulkona hintakisasta aivan totaalisesti.

Häpin kommenttiin sanoisin, että mieti hieman tarkemmin mikä olisi paikallisen motoristin kannalta hyvä..

Onko siis myös kaikki mun tekemä työ turhaa vai miten on?

Viimekesänä meni 600 rengasta, koska shopin hinta on Suomen hintatasoon nähden äärimmäisen alhainen ja jopa häiritsevä paikallisten kauppiaiden mielestä. Shopin toiminnan rahallinen tulos oli +- 0 joten jos nuo shopin tarjoukset ei kelpaa, niin ei voi mitään.

PS. Veromarkat menee silloin Saksaan ja ne nettifirmat ei ilmoittaudu EU-lakien mukaisesti Suomen Alv-verollisiksi. Niistä veromarkoista ei siis mitään hyvää seuraa Suomalaisille.

buttrock.gif

Katsokaas nyt, miltä ne hinnat näyttää. Viimeyön ajossa oli Org-hinnaksi joutunut ns. ohjehinta-sarake mutta se on nyt korjattu.
2003013  DUNLOP: 150/80-15MC 70V TL K555..klips..
vs
150/80-15MC 70V TL K555  DUNLOP  € 125,13

Eli hintaero 52 euroa. Niin se vaan on
nixweiss.gif
Kuten tuossa näit on shopissa vielä väärä hinta tuolle renkaalle ja kaikki tilaukset vahvistetaan aina todellisten tukkuhintojen mukaan.

Jos olisin vielä yrittänyt päivittää kaikki muutkin rengashinnat suoraan shoppiin ennen kimpppahintojen julkistamista, ei se olisi tullut valmiiksi vasta kuin ensiviikolla.

Vai tuleeko tuohon hintaan jotain lisämaksuja
150/80-15MC 70V TL K555  DUNLOP  € 125,13
"Enthaltene Mehrwertsteuer 16%    17,26 €"

Tuommonen ainakin, suomentakaa ken osaa, mä en kieltä hallitse..

Mutta jos tuolta joku tilailee jotain niin mä voisin kimppaan lähteä, tarttee kotiloon hommata gummit..
Hinta sisältää tuon 16% Alvia, (MWST) eli hintaan ei tule käsittääkseni yksityiselle lisää muuta kuin rahtikulu ja mahdolliset maksuun liittyvät kulut.

Auton renkaat on rahdin osalta aika kalliita, mutta shopin kimppatilaukseen lisättynä tulevat samoilla lavoilla, joten ne saadaan erittäin edullisesti. Hinnatkin saadaan varmasti kohdalleen.

Mitäs renkaita haluaisit?

t. Spagu

Jo näkyy etukumin kimppahintakin olevan shopissa kohdallaan.
Tottakai suositaan kotimaista hyvää rengastoimittajaa.
smile_org.gif

Kunhan säikyteltiin
wink.gif

Markulle tuohon alkuperäiseen kysymykseen:

Tilattiin viime kesänä juuri Reifenversandista 5 rengasta, postikulut yht. 50€. Maksun hoidin netissä pankkisiirtona n. 7€.
Rojut tuli kotio parin viikon sisään.

Muista tilatessa _tarkat_ rengasmerkinnät.

-Hanski-

Näköjään kimppahintoja ruuvattu aiheestakin hieman alaspäin eilisestä  
smile_org.gif

Mä olen tutkaillut esim.

Bridgestone BT010 (etu 120-70-17) Shopissa *** Eur Reifenversandilla 106.72 Eur

Bridgestone BT020 (taka 180-55-17) Shopissa *** Eur Reifenversandilla 141.75 Eur

Ero *** Eur, eilen ero vielä *** Eur

Postikuluihin menee siis tuo n.20Eur/2rengasta.

Kysymys kuuluukin, että millaisen palkan kukakin haluaa 5min näppäilystä verkkokauppaan (onhan se tehtävä kummassakin tapauksessa).
Muihin perusteluihin sanoisin, että markkinatalouden lait säätelevät ihmisten ostotottumuksia tunteita enemmin.

Edit typo

Editointia shopin hintojen osalta

Näköjään kimppahintoja ruuvattu aiheestakin hieman alaspäin eilisestä  
smile_org.gif

Mä olen tutkaillut esim.

Bridgestone BT010 (etu 120-70-17) Shopissa ..klips..Eur Reifenversandilla 106.72 Eur

Bridgestone BT020 (taka 180-55-17) Shopissa ..klips..Eur Reifenversandilla 141.75 Eur

..klips..

Postikuluihin menee siis tuo n.20Eur/2rengasta.

Kysymys kuuluukin, että millaisen palkan kukakin haluaa 5min näppäilystä verkkokauppaan (onhan se tehtävä kummassakin tapauksessa).
Muihin perusteluihin sanoisin, että markkinatalouden lait säätelevät ihmisten ostotottumuksia tunteita enemmin.

Edit typo

Tiedoksi:

..Klipsis.. poistettu luottamuksellisuussyistä

Taiopa siitä 141,75 Sorry aivan kauheesti...
wink.gif

Markkinavoimiin kuuluu kotimaisen yrittäjyyden kannattaminen myöskin mielestäni. Erityisesti, koska olen yrittäjä ja rahoitan itse toimintani.

Joku noissa euroopan hintaeroissa ja Alv-erossa nyt kuitenkin mättää ja rankasti. Eihän paikallisella kauppiaalla ole mitään saumaa kilpailla hinnoilla.
nixweiss.gif

Osta Saksasta, maksa Saksaan verot ja tue Saksan taloutta
pftroest.gif

Italowestern: minua on hieman tämän ketjun lukemisen yhteydessä ihmetyttänyt, kun sanot että maksakaa vaan alvit saksalle.Sitten puhut siitä miten kotilon renkaat tulee samalla lavalla kohtuu halvalla, ja siitä miten allrightin hinnasta ei saa tehtyä reifenversandin hintaa.

Eli eikös orgin kimpparenkaat tule ihan yhtälailla ulkomailta, joten mitä siinä on allrightin hinnalla tekemistä?

MagnaManille laitoit viestiä että saksan tukkurihinta on se ja se, mutta Markulle sanoit että allrightin hinta on se ja se.Tuleeko siis osa renkaista allrightista, ja osa saksasta vai hä?mä en jotenkin ymmärrä, valaiskaa mua...
withstupid.gif

Italowestern: minua on hieman tämän ketjun lukemisen yhteydessä ihmetyttänyt, kun sanot että maksakaa vaan alvit saksalle.Sitten puhut siitä miten kotilon renkaat tulee samalla lavalla kohtuu halvalla, ja siitä miten allrightin hinnasta ei saa tehtyä reifenversandin hintaa.

Eli eikös orgin kimpparenkaat tule ihan yhtälailla ulkomailta, joten mitä siinä on allrightin hinnalla tekemistä?

MagnaManille laitoit viestiä että saksan tukkurihinta on se ja se, mutta Markulle sanoit että allrightin hinta on se ja se.Tuleeko siis osa renkaista allrightista, ja osa saksasta vai hä?mä en jotenkin ymmärrä, valaiskaa mua...
withstupid.gif
Tätä keskustelua ei voida tässä osiossa jatkaa.

Renkaat ei todellakaan tule Saksasta kuin osaksi. Verot maksetaan Suomeen, kun ostatte shopin kautta ja Saksaan kun ostatte suoraan Saksan kaupasta.

Pyydän ystävällisesti poistamaan kaikki shoppihinnat viesteistänne julkiselta puolelta välittömästi.

Allright on shopille erittäin tärkeä tavarantoimittaja, mikäli haluamme pitää myös huolto-osat yms. monet muut heidän tuotteet myynnissä. Yhteistyösopimuksissa on aina ehtoja, ja ne on täytettävä, jotta tavaraa saa.

Spagu

Jos saamme kimppatilauksen aikaiseksi olen mukana joko kahden tai neljän renkaan voimin.

Terveisin

Tätä keskustelua ei voida tässä osiossa jatkaa.
Reliatecin Shopin hinnoista voi keskustella jäsenten omassa foorumissa. Yleisellä puolella hintoja ei voi vertailla, koska hinnat ovat vain .ORG:in jäsenille.

Palautetaan tämä keskustelu koskemaan MArkun alkuperäistä kysymystä, ja REliatecin shoppiin liittyvistä hinnoista keskustelu käydään muualla. Kiitos!

Kaikessa mp-tavarassa tuntuu olevan sama homma:saksalaiset hinnat ovat selkeästi halvemmat ( johtuen pitkälti huomattavasti suuremmista markkinoista sekä hieman halvemmasta alv:sta ). Poikkeuksia toki on, ainakin Gore-pukujen ja sivulaukkujen hinnat ovat Suomessa kilpailukykyisiä.

Sen verran haluan kommentoida shopin kimppatilaushintoja renkaissa, että ne vaikuttavat nyt melko kilpailukykyisiltä. Pääpaino näyttää kuitenkin olevan sporttipyöriin tarkoitetuissa malleissa, tavallisen peruspyörän omistaja ei niitä ominaisuuksia tarvitse vaan halvempi versio riittää. Niissä sitten tuleekin yllättävä ero em. kahden hankintakanavan välillä.

Aivan suunnaton ero, harmi että kaikki suomen motoristit eivät tätä tiedä, saattaisi rengashinnat suomessa tippua jos kukaan ei ostaisi täältä.
Tai sitten loppuisi renkaiden myynti Suomessa. Täällä kun tuota yrittäjän kakkua katteesta syö mm. verot, tuontikustannukset (jotka ei ole ihan pienet kun tukkumääristä puhutaan), vuokrat, ja kaiken tämän lisäksi yrittäjän pitäisi vielä elääkin työllään, sillä ei kukaan niin hullu ole että maksaisi siitä että sinä saisit renkaasi halvalla
wink.gif

Back