Renkaista...

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja cSnake
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ok tämänsuuntaista aavistelinki, täytyy tilailla sitte kevväämmällä...
Kiitos vastauksista :thumbup:
 
Tämä on varmaan sarjaa, tyhmiä kysymyksiä. Mutta pitääkö uusi ratarengas ajaa jollain tavalla "sisään" usein tähän väittämään, ainakin tuntuu ratapäivillä törmäävän.
 
Tämä on varmaan sarjaa, tyhmiä kysymyksiä. Mutta pitääkö uusi ratarengas ajaa jollain tavalla "sisään" usein tähän väittämään, ainakin tuntuu ratapäivillä törmäävän.

Ei mitenkään.

Kovaa syöttöä vaan ku ampuu portista ulos.
 
Ei tartte muuta kuin lämmittämisen ennen ajoa.
Joku on sanonu mulle varikolla että ei tarvi ees lämmittää välttämättä, mutta en suosittelis ikinä kokeilemaan miltä tuntuu lähteä kylmällä slicksillä radalle... koska kalustosta/renkaasta huolimatta, JOS rengas on tehty toimimaan kuumana, kylmänä se on täysi p**** .... se ei pidä YHTÄÄN.
Tämä on varmaan sarjaa, tyhmiä kysymyksiä.
Ei ole olemassa sellaista kuin "tyhmä kysymys", on vain olemassa "tyhmä vastaus". Tämä siis olettaen että kysyjä EI tiedä vastausta kysymykseen jo etukäteen.


Mutta sen voisin sanoa että JOS mahdollista ni revi tarrat pois renkaasta ennenku lähet ajamaan sillä renkaalla, koska se tarra saattaa olla hyvinkin vähä liukkaanpuoleinen.
 
Mutta sen voisin sanoa että JOS mahdollista ni revi tarrat pois renkaasta ennenku lähet ajamaan sillä renkaalla, koska se tarra saattaa olla hyvinkin vähä liukkaanpuoleinen.

Mutta mistä sit muut tietää kun lähet radalle että nyt on lappu kumia alla. :D
 
Mutta mistä sit muut tietää kun lähet radalle että nyt on lappu kumia alla. :D

Noita lappuja kannattaa olla työkalupakissa paksu nippu. Voi laittaa joka setille kiinni myös käytettyihin renkaisiin. Sit kaverit luulee, että sulla on uus lappurengas ja sen takia ajat niin mahdottoman kovaa!
 
Noita lappuja kannattaa olla työkalupakissa paksu nippu. Voi laittaa joka setille kiinni myös käytettyihin renkaisiin. Sit kaverit luulee, että sulla on uus lappurengas ja sen takia ajat niin mahdottoman kovaa!
Valkonen teippi toimii kans tohon. Koska se rengas pyörii kummiski semmosta vauhtia ettei kukaan huomaa ett siitä puuttuu tekstit. Pitää vaan ensin putsata renkaan pinta brake kliinerillä, että teippi tarttuu kunnolla kiinni.
 
Kesän puolivälissä renkaiden vaihto edessä ja pitäisi siirtyä piirun verran ratapäivä-tyyppiseen ratkaisuun.
Rataa ehkä 5-10 pv vuodessa hidasta-keskiryhmään ja 10tkm + sekalaista kurvailua, tarpeen tullen myös sateella.
Nyt alla pyörii michelin road 5.
Michelin power RS tuntuu monien arvostelujen jälkeen liiankin osuvalta ratkaisulta, mutta Pirelli diablo rosso corsa 2 ja joku dunlopin nimihirviö taitaa olla myös varteenotettavia rinkuloita. Tehoja ei juuri ole joten takanen pääsee niiltä osin kohtuu helpolla.
Auttakee :D
 
Kesän puolivälissä renkaiden vaihto edessä ja pitäisi siirtyä piirun verran ratapäivä-tyyppiseen ratkaisuun.
Rataa ehkä 5-10 pv vuodessa hidasta-keskiryhmään ja 10tkm + sekalaista kurvailua, tarpeen tullen myös sateella.
Nyt alla pyörii michelin road 5.
Michelin power RS tuntuu monien arvostelujen jälkeen liiankin osuvalta ratkaisulta, mutta Pirelli diablo rosso corsa 2 ja joku dunlopin nimihirviö taitaa olla myös varteenotettavia rinkuloita. Tehoja ei juuri ole joten takanen pääsee niiltä osin kohtuu helpolla.
Auttakee :D

Hyviä kaikki kolme. Aivan sama minkä noista laitat niin toimii tuohon ajoon.
 
Kellään vielä tuota Bridgestonen S22:sta? Aika hyvä lienee sekin. Itellä nyt alla rosso corsa 2 ja kokemusta siitä renkaasta ensi viikolla radalla lisää kun viime suvena ei oikeen ehtinyt.

Misukan rs:ää näyttää saavan hyvään hintaan vrt. muut saman genren nakit
 
RS on yllättävänkin halpa etenkin 503GP:ssä, mutta siellä ei ainakaan oltu mainittu takasen olevan RS+ versio, jonka pitäisi olla hiukan kestävämpi ja kai sateella aaviustuksen pitävämpi.
kaikki nuo uudet hypersport/sport touring-mallit on sen verran tuoreita että tuskin kukaan on ehtiny ajaa useampaa settiä, jolloin olis vertailukelpoista tietoa.
Lehdet tietty kehuu noita testipäivien renkaita poikkeuksetta.
 
Hyvä tietoblanketti Contin renkaista.

Nyt oli annettu selkeästi leveys ja halkaisija kanssa.

Näistä 180/60 slicksi menee Fiiatin takahaarukkaan, niin että heilahtaa eikä ole hinnalla pilattu. :jippikaijee:

http://www.conti-bike.co.uk/wp-content/uploads/2016/02/Continental-Motorcycle-Tires-Racing-Flyer.pdf

Esimerkki kokoerosta: Pirelli 180/60, 193 mm & 656 mm.

Conti 180/60, 184 mm & 649 mm.

Eli eli.... conti on pieni. Aika tarkalleen Pirellin 180/55 kokoinen.

Nyt ajettu lanssiryhmän (keskinopea) hurua Alastarolla 191 kierrosta, eli noin 520 kilsaa renkaita kääntämättä, ja hyvältä näyttää. Edessä soft takana medium.

Jos vauhti tästä kiihtyy, niin kerron mielipiteeni pidosta.
 
Kumpi rengas eteen 120/60 vai 120/70? Pyörä 2000 zx6r jossa 65 alunperin. Kesän ratapäiville sopivampi vaihtoehto hakusessa.
 
Noissa Kingtyreissä haisee vähäsen että olisivat jonkin sortin Racetec-kopioita. Tämä siis ihan mutulla, ei mitään hajua ovatko, tai millaisia ylipäätään renkaina ovat. Voivat olla hyviä tai huonoja, mutta aika heikosti näyttäisi valmistaja antavan niistä mitään tietoja, muuta kuin että ovat radiaalirungolla. Tuo on kyllä hyvä asia, rättisliksit sopivat paremmin äkkilähtöhommiin.

Jos haluaa öbaut samasta hintaluokasta vähän tunnetumpaa merkkiä, niin GP503 myy Metzin CompK:ta vähän reiluun neljännestonniin kierros.
 
Back
Ylös