• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Reppuvinkkejä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pejuko
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mä todella liputan kriegan puolesta. Toi R15 taitaa olla vuodelta 2004 ja vielä täysin kunnossa. Ja on muuten ollut kovassa käytössä. Alamäkipyöräilyssä kaaduttu, enskaillessa kaaduttu x kertaa. Jotenkin vaan pysynyt ehjänä. Toi R30 on vasta 5 vuotta vanha, mutta todella hyvä reppu viikonloppu reissuihin. Just sopivan kokoinen.

Mulla käytössä var.lekasta hankittu pieni rynnäkköreppu, ei ole täysin vedenpitävä mutta yllättävän paljon kauppatavaraa nielee (mummo ostoskärryn verran) sisäänsä ja lisätaskuilla mahtuu enempikin. Pysyy tukevasti selässä eikä ota ajoviimaankaan kiinni kun jääpi selä taakse kokonaan. Tähänkin saa erillisen sadehupun, mutta en toistasex ole kesäsateilla suomessa tarvinnu :thumbup:

Mulla käytössä var.lekasta hankittu pieni rynnäkköreppu, ei ole täysin vedenpitävä mutta yllättävän paljon kauppatavaraa nielee (mummo ostoskärryn verran) sisäänsä ja lisätaskuilla mahtuu enempikin. Pysyy tukevasti selässä eikä ota ajoviimaankaan kiinni kun jääpi selä taakse kokonaan. Tähänkin saa erillisen sadehupun, mutta en toistasex ole kesäsateilla suomessa tarvinnu :thumbup:

Mulla on Särmä iso pidemmille reissuille ja Särmä kauppa/uinti/jne reissuille. Tuo pienempi särmä on yllättävän pieni.

Myykös tuota Kriegaa pk-alueella joku muukin (pikaisella haulla etittynä) kuin Tuusmotor??

Olis hyvä vähän hypistellä ja kokeilla selkään ennenkö noin paljon sijottaa €uroja..

Jos Kriegaa havitteleva on tällainen lyhyenläntä kaveri kuin meikäläinen (~175cm), niin kannattaa käydä liikkeessä jossa voi koeistua omaa pyörää vastaavan pyörän päällä. Meikäläisen R25 Kriega menee vielä tuon Thunderbirdin kanssa eikä kihnaa takalokasuojan maaleja mattaksi mutta R30-mallilla paino makasi loksun päällä. Väittävät myös jotkut paremmin asiasta perillä olevat, että R30 ei ihan hentoiselle kaverille sovi (valjaiden säädöt loppuvat kesken). Omat kokemukset moporepuista ovat em. R25-mallista sekä Richan Roadtracker-mallista. Kummassakin on hyviä puolia. Richaan esim. mahtuu 24-pakkaus olutta tai kauppakassi kokonaisuudessaan mikäli kerää ostokorin reunojen tasalle. Pitkällä matkalla Kriegan kiinnitystapa kuitenkin on täysin ylivoimainen perinteiseen verrattuna vaikkei se tavaraa yhtä paljon vedäkään. R25 siis 25-litrainen ja Roadtracker 20-litrainen (laajennusosa avattuna 27-litrainen muistaakseni). Richa pysyy lattialla pystyssä, Kriega ei, ts. Richan täyttäminen on huomattavasti helpompaa.

Kriegan R35:sta myös sellainen huomio, että jos ajotakissa on kyttyrä, niin reppu nousee aika paljon korkeammalle ja repun metalliset säätösoljet voivat alkaa raapimaan kypärän alareunaan kun kääntää päätä ts. pää ei käänny :grin: Itsellä ainakin näin ja tuo alkoi sen verran vtuttamaan, että jouduin vaihtamaan Kappan reppuun. R35 jäi kaappiin keräämään pölyä muutaman kauden käytön jälkeen ja siellä se on vieläkin :no: Seuraavassa takissa ei kyllä pattia ole, nykyisen sain vaan niin halvalla, että en tullut tuota ajatelleeksi ostotilanteessa.

Jos Kriegaa havitteleva on tällainen lyhyenläntä kaveri kuin meikäläinen (~175cm), niin kannattaa käydä liikkeessä jossa voi koeistua omaa pyörää vastaavan pyörän päällä. Meikäläisen R25 Kriega menee vielä tuon Thunderbirdin kanssa eikä kihnaa takalokasuojan maaleja mattaksi mutta R30-mallilla paino makasi loksun päällä. Väittävät myös jotkut paremmin asiasta perillä olevat, että R30 ei ihan hentoiselle kaverille sovi (valjaiden säädöt loppuvat kesken). Omat kokemukset moporepuista ovat em. R25-mallista sekä Richan Roadtracker-mallista. Kummassakin on hyviä puolia. Richaan esim. mahtuu 24-pakkaus olutta tai kauppakassi kokonaisuudessaan mikäli kerää ostokorin reunojen tasalle. Pitkällä matkalla Kriegan kiinnitystapa kuitenkin on täysin ylivoimainen perinteiseen verrattuna vaikkei se tavaraa yhtä paljon vedäkään. R25 siis 25-litrainen ja Roadtracker 20-litrainen (laajennusosa avattuna 27-litrainen muistaakseni). Richa pysyy lattialla pystyssä, Kriega ei, ts. Richan täyttäminen on huomattavasti helpompaa.

Okei. Kiitoksia tästä.

Itsehän olen siis juurikin tuon abt 175 ja lisäksi komialla vatsalla varustettu yksilö. Kesällä pitäs yrittää vähän reissata ja buelliin ei kamoja niin vaan taakse sidota, joten pitäs hyvä reppu löytää joka ei selkävammaselle hampaiden kiristystä aiheuttas. Kamoja pitäs kuitenkin 4 päivän tarpeisiin saada mahtumaan. Siksi tuo Kriega R30 rupes kiinnostamaan.

Kamoja pitäs kuitenkin 4 päivän tarpeisiin saada mahtumaan. Siksi tuo Kriega R30 rupes kiinnostamaan.
No tuo neljä päivää onnistuu todella helposti R30llä ja se on erinomainen valinta repuksi.

Itse suhasin kyykkyhelvetillä pitkin Eurooppaa kaksi viikkoa R35 selässä ja kaikki kamat repussa. Siinä jo joutui pitämään pyykki-iltamia, mutta mikäs se mukavampaa kun ajopäivän jälkeen kuurata teepaitaa Zimmer Frein veskissä ja juoda erinomaisia paikallisia oluita samalla.

Mitä vähemmän on roinaa reissussa, sitä parempi on reissu.

Kriega R30 tuli sitte ostettua. Ja heti testattua kotimatkan kauppareissulla. On hyvä ja todella laadukkaan olonen :peukutpystyyn:

Kriega R30 tuli sitte ostettua. Ja heti testattua kotimatkan kauppareissulla. On hyvä ja todella laadukkaan olonen :peukutpystyyn:

Hyvä, että suositukset toimivat. :) Itse päädyin tuohon Ortliebiin ja testannut myöskin kauppamatkalla ja toimii selässä hyvin ja varmaan myös sitten ajaessa pysyy hyvin paikoillaan. Itsellä valintaperuste oli ulkonäkö. :)

Vanhaa triidiä lainatekseni...

Moro, tuli uusi reppu hakuseen kun 25v vanha lukioaikainen reppu sanoi itsensä irti mp-akun hakumatkalla mp:llä.

Toinen olkalenkki repesi, kaikki paino toiselle kädelle, irrotus ennenkuin osuu mihinkään. Lopputulos että uutta akkua ongittiin ojanpenkasta.

Vanha kysymys, mikä olisi halpa ja hyvä? Useimmiten reppu kulkisi juuri mp-matkoilla, mutta välillä myös retkeillessä metikös, sekä satunnaisilla jalkapatikka kauppareissuilla.

Eli ei saisi olla kovin hiostava, jonkinlainen vedenpitävyys ainakin hetken aikaa. Ja pitäis ainakin yhden kaljakeissin verran olla tilaa sekä kestää painoa (vanhakin kesti, aikansa). "Rinta-, ja vyötärösiteille on retkeillessä tarvetta. Sekä pikkutaskuille olen huomannut käyttöä mp-reissuilla, helpottaa kun tietää edes vähän mistä mitäkin etsii.

Mitään usb-portteja tai juomapollon pillireikiä en tarvitse. "Kaikkee ne myyvätkin" :D

Emäntä hommasi joitakin vuosia sitten synttärilahjaksi Haltin Zero3 Hydration repun. Ilmeisesti tarkoitettu patikointiin/retkeilyyn, mutta toimii hyvin moottoripyöräilyssä. Tuo selkäreppu oli kaapin hyllyllä odottamassa sitä oikeaa hetkeä yli 5 vuotta, kun nyt sitten viime viikolla sitä testasin. On hyvä ja pitää vettä riittävän varmasti. Laadukkaan oloinen kapistus, jossa kunnolliset hihnat/remmit reilulla säätövaralla. Tässäpä sitä reppuvinkkiä!

Re: Reppuvinkkejä?

Kurafoorumilla useita suosituksia tuolle:

https://varuste.net/p96187/haglöfs-tight-large-2020

Itse kävin hakeen perjantaina ja ajatus käyttää satunnaisesti enskailussa ja muutoinkin polkupyöräillessä ja retkeillessä.

Omasta halpis vedenpitäsvästä repusta rasahti viillekkeet heti ekalla mökkimatkalla kun oli eväät ml. 5l vesikanisteri repusssa, ei siis kestänyt juurikaan painoa.

Viimeksi muokattu:

Itse kävin hakeen perjantaina ja ajatus käyttää satunnaisesti enskailussa ja muutoinkin polkupyöräillessä ja retkeillessä.

Omasta halpis vedenpitäsvästä repusta rasahti viillekkeet heti ekalla mökkimatkalla kun oli eväät ml. 5l vesikanisteri repusssa, ei siis kestänyt juurikaan painoa.

Vedenpitävyydestä en osaa sanoa mutta muuten kyllä tosi hyvä reppu.:thumbup:

Vedenpitävyydestä en osaa sanoa mutta muuten kyllä tosi hyvä reppu.:thumbup:

Samaa mieltä, vettä ei pidä (tullut monta kertaa todettua..), mutta muuten erittäin miellyttävä käyttää.

'Yhdysklipsiin' tuli aikanaan halkeama, sai korjattua, kun kolvilla sulatteli halkeaman päältä..

KUn luin lähtökohdat aloitusviestistä, niin liekö muuta vaihtoehtoa kun joku Känkken. Eiku Kånken :D On sit muodikas varmaan vielä seuraavat sata vuotta ja toimii kuin joku.

Oma fiilis on että reput on ihan persiistä.

Tankkilaukki pikakiinnityksellä tankin korkkiin. Mulla on tuollainen Bags Connection xl. Parissa sekunnissa kiinni ja irti, etuosassa kahva mistä kantaa jne. Tuo on ollut ihan huippulaite.

90-luvun lopussa pomputtelin satapiikillä tuulisella kelillä tuollainen reppu täynnä tavaraa Nääsvillestä Lappeenrantaan.
Jossakin Lahden jälkeen pysähdyin tauolle ja huomasin että repusta olivat vetoketjut ilmeisesti tuulen riepottelemina auenneet ja puolet repun sisällöstä (mm. kamera ja nahkatakki) oli karissut taipaleelle.

Silloin lopetin selkärepun käytön mp-hommissa. Muuten tuo reppu oli ihan pätevä ja kestävä kapistus.

Back