G
Guest
Guest
Olis hakusessa kevyt, pieneen alaan mahtuva ja säänkestävä teltta prätkämatkoille. Vinkkejä ja kokemuksia kaivataan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mulla taitaa olla samanlainen. Ei ollut ihan halvin vaihtoehto, mutta kannan sitä retkeillessä mukana, joten keveys oli tärkeä tekijä. 2-3 henkeä, mutta käytännössä vain 2, jos tavaroita haluaa sisälle. Jotain 200€ oli ovh., mutta -50% tarjous oli ostaessani. Nyt malli on poistunut jo markkinoilta, mutta vastaava uusi on varmasti tullut. Haltin sivuilta löytyy tietoa. Ainakin tuo teltta on hyvälaatuinen. PYstytykseen menee selvinpäin noin 5-10 min, jos kaikessa rauhassa tekee. Sisäteltta nousee pystyyn noin minuutissa ja kantaa itse itsensä, jolloin sitä voi nostella ja paikkaa hakea.Itselläni Lassin Retkiaitasta hankittu Haltin teltta(en muista mallia), 2-3 hengelle. Hemmetin pieneen tilaan pakkautuu, painoa pakattuna jotain 1.2 kg. Käy vaikka Haltin sivuilla katsomassa malleja.![]()
Vois olla tuo Haltin Cavity sitä kokoa ja tasoa, jota etsiskelen.Kun kävin kertomassa tarpeen:
- ei asuta leirintäalueella
- nukutaan vain pahin väsymys pois
- kevyt
- pieneen tilaan menevä
Ni tämä oli Lassin Retkiaitan ja Partioaitan suositus:
http://www.halti.fi/dynamic/1/productdetail/3/1/22/787.html
Yksi vaihtoehto Hillebergin Nallo, on hyvä muttei halpa. Kahden hengen, kevyt, ei oo vielä ollut sellaista vesisadetta että sisään olisi tullut, ei lattiastakaan. Joskus on nimittäin satanut Saksan reissuilla. Hyvä absidi, nopea pystyttää, kaksikerroksinen, muutama vuosi sitten oli Biken testissä, "hotellista seuraava alaspäin". Hyvin on kestänyt melkein 10 vuotta, ja olen sentään teltassa kesässään väh. 20 vrk. Valitettavasti kallis, maksoi markka-aikaan 2900 mk. Ruotsalainen.Omassa käytössä on joku bilteman 5 hlön teltta joka on pakkaukseltaan hiukan paksumpi kuin saman firman pienemmät teltat. Pituus oli kaikissa bilteman teltoissa sama eli ei mikään m