• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

RF900R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja happy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

happy

New member
Kertokaahan kokemuksianne RF900ärrästä. Millainen matka-ajossa ja miten soveltuu myös sporttisempaan ajoon. Tehoa ainakin pitäisi piisata ja ilmeisesti myös vääntöä. Kannattaako ostaa?

Lue tuo:suzukirockers.

Itsellä yksi kesä kokemusta RF 600:sta ja toinen kesä menossa 900:lla. Erittäin tyytyväinen olen ollut molempiin pyöriin.

Toimii erittäin hyvin matka-ajossa ja taittuu kyllä hyvin tiukemmallakin mutkapätkällä.

Itse ostin enkä ole katunut!

hei miikeri...mitenkäs nuo varaosien hankinta? tuo RF on käsittääkseni hiukan harvinaisempi pyörä ainakin täällä Pohjolan perukoilla, mutta ilmeisesti osia saa ihan hyvin ?

Kaikki kulutusosat ja muutkin yleisimmin vaihdettavat osat löytyy merkkiliikkeistä hyllystä tai Stormilta tms.

Mikäli tarvitsee jotain erikoisempaa, harvemmin vaihdettavaa osaa, niin maahantuojan varastosta saa päivässä tai parissa  ja jos ei sielläkään ole niin Suzukin Euroopan varastolta, joka lienee Saksassa, ne tulee muutamassa päivässä. Merkkiliikkeen kautta kun tilaa niin ei tule mitään rahtikuluja.

Kertokaahan kokemuksianne RF900ärrästä. Millainen matka-ajossa ja miten soveltuu myös sporttisempaan ajoon. Tehoa ainakin pitäisi piisata ja ilmeisesti myös vääntöä. Kannattaako ostaa?
Mulla oli 2 kesää / 32tkm '97 RF900R, ja kyllä se pyörä on omiaan juuri tuohon sport-matkailuun. Puhtia riittämiin, ison koneen vääntö ja 5-vaihteinen laatikko tekee ajamisesta helppoa, myös kuormattuna. Parhaimmillaan tuo mopo on yksin ajaessa mutkapätkillä. Tekniikka on pienin poikkeuksin identtinen vesi-GSXR:n kanssa eli osia löytyy joka paikasta, kulutusosat hyllytavaraa.

RF:ssä on muutama tyyppivika jotka kannattaa tarkistaa: gixuista tuttu 2-vaihteen siirtäjä (oireilee jos on poljettu, tsekkaa meneekö kakkonen hyvin päälle ja pysyy myös), laturin laakerointi (vähän alamittainen, alkaa metelöidä ajan mittaan) sekä päävirtasulakkeen liittimen katkokset (on aiheuttanut mm. black-outteja, ja omastani paloi piuha). Moottori ja laatikko ovat muutoin pomminkestävää kamaa. Normaalit käytetyn pyörän tsekkaukset till ja jos hyväkuntoinen yksilö löytyy niin suosittelen! Melkein yhtä hyvä pyörä kuin Busa, mutta vain melkein!  
wink.gif

tounge.gif

baaa.gif

Lueskelin tässä 3/1994 ja 3/1997 Bikeä, toisessa noista (en muista kummassa  
omg.gif
) on testissä RF 900 R. Kuitenkin siinä testissä puhutaan, että RF sopii alle 180cm kuskille paremmin...liekkö totta, mitäs ko. fillarin omistajat sanoo ?

Lueskelin tässä 3/1994 ja 3/1997 Bikeä, toisessa noista (en muista kummassa  
omg.gif
) on testissä RF 900 R. Kuitenkin siinä testissä puhutaan, että RF sopii alle 180cm kuskille paremmin...liekkö totta, mitäs ko. fillarin omistajat sanoo ?
Jalkatapit ovat aika ylhäällä ja sen vuoksi pidemmillä hepuilla voi olla melko jyrkkä polvikulma. Itse olen kyllä 190 cm ja olen erittäin tyytyväinen ajoasentoon. Olen kyllä kuullut, että jotkut ovat asentaneet RF:ään jalkatappien siirtosarjoja, joilla tapit saa alemmas.

Mää oon 180 pitkä ja RF on aikas iso pyörä eli luulen siinä mittojen riittävän vielä pidemmällekin, ei meinaan ulkomitoissa paljoa tupla X honukalle häviä. (On vaan vitun paljon siistimpi)
biggrin.gif

Siitä Biken testistä, RF900:ssa on vielä nykypäivänäkin timmi kiihtyvyys. Olikos se peräti 2.5 sekkaa
omg.gif

nollasta satkuun

Ei 0-100 ole oikein mikään mittari moottoripyörälle vaan 1/4 maili kertoo oikeesti paljon sitä voimaa on...

Oon itsekin harkinnut kys. pyörän ostoa jossain vaiheesa ja koeajettuani voin vain todeta, että potkua tuntui olevan ja ajettavuuskin kohillaan. Bike-lehden testikuski muuten totesi viime numerossa tuon RF:n 0-100 kiihtyvyyden olevan vieläkin hänen oma ennätyksensä....Jarruista en pitänyt tässä pyörässä. Liekö ollut yksilövika, mutta kaikkia sormia jouduin kuitenkin käyttämään, jos halusi tehokkaan jarrutuksen aikaiseksi. Eikä omissa sormissanikaan kyllä vikaa ole!
baaa.gif

Jarruista en pitänyt tässä pyörässä. Liekö ollut yksilövika, mutta kaikkia sormia jouduin kuitenkin käyttämään, jos halusi tehokkaan jarrutuksen aikaiseksi. Eikä omissa sormissanikaan kyllä vikaa ole!  
baaa.gif
Oliko alkuperäiset jarruletkut? Tuonikäisissä, erityisesti isoissa pyörissä melkeinpä must-juttu vaihtaa kunnon teräspunosletkut pullistelevien kumiletkujen tilalle. Jarrupalavalinnoilla voi myös vaikuttaa jarrutehoon ja -tuntumaan, RF:ään muistaakseni suositeltiin alkuperäispaloja.

Ei 0-100 ole oikein mikään mittari moottoripyörälle vaan 1/4 maili kertoo oikeesti paljon sitä voimaa on...
Voihan tuollakin itteään tuuditella. Tavan tallaaja kuitenkin kysyy lähes aina ensimmäisenä, et paljo ottaa nollasta sataan...
cool.gif
Varttimailit sit erikseen sillä eikös sielläkin jo ajella hiukan eri vehkeillä jos pärjätä meinaa...

Oliko alkuperäiset jarruletkut? Tuonikäisissä, erityisesti isoissa pyörissä melkeinpä must-juttu vaihtaa kunnon teräspunosletkut pullistelevien kumiletkujen tilalle. Jarrupalavalinnoilla voi myös vaikuttaa jarrutehoon ja -tuntumaan, RF:ään muistaakseni suositeltiin alkuperäispaloja.
Koe ajosta on jo kolmisen vuotta aikaa, mutta taisi siinä alkuperäiset letkut olla... Tuohon aikaan omistin 750VFR:n johon laitoin t.punosletkut ja jarrut tosiaan paranivat huomattavasti!

:jippikaijee:hyvä pelihän tuo rf on .
baaa.gif
.ei muuten sattus kellään olemaan rf.än vaimenninta ylimääräsenä .passaa varmaan muidenkin ?

hauskaa että täältä löytyy näin tyytyväistä porukkaa rf900r olis just tänään ostettu saksan maalta 30000km mittarissa ja nätti kuin saatana pienenä.
olisko jollain tietoa mistä sais laukkusarjan kyseiseen pyörään??
bowdown.gif

Back