• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

RG 250

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja alfred
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

alfred

New member
Yritin haulla löytää, josko olisi ollut jo keskustelun kohteena - en löytänyt joten kysyn.
Joko rg 250 alkaa olla 'veteraani' -luokassa ja pidetäänkö sitä yleisesti säilyttämisen arvoisena laitteena?
Tallissa majailee melko virheetön veijari jonka tulevaisuutta olen koittanut pohdiskella.
Laitoin kuvan albumiin, jos kiinnostaa (rg 250 haulla...)

Hienoa että joku ymmärtää tulevan klassikon päälle. Olihan RG 250 ensimmäinen alumiinirunkoinen sarjatuotettu moottoripyörä. Perheessämme oli useamman vuoden sellainen. Penkissä tuotti takapyörältä 38 hv tukkoisella ilmanputsarilla.
Sähäkkä ja kestävä peli.
Suzie

No jo tokkiinsa on klassikkopyörä!
Tosin on kyllä sanottava, että ainakin tällä hetkellä isosiskonsa RG500 on se, jota ihmiset ehkä enemmänkin etsiskelevät tai ovat siitä kiinnostuneita.

Sinuna pitäisin tuon mopetin naftaliinissa vielä pari vuosikymmentä ja alkaisin sitten kyselemään ostajaehdokkaita jos aiot siitä luopua. 250 on kuitenkin aika paljon harvinaisempi kuin tuo 500, että jossakin vaiheessa se on takuuvarmasti arvokas peli.

Itse tuskin hennoisin myydä pois, tällainen romuihin rakastuja kun olen.

Suurinpiirtein näin ajattelin itsekin asian. Vähän moraalista tukea olinkin hakemassa ajatuksilleni
biggrin.gif

Mukava tietää, että kun kysyy oikeasta paikasta oikealla tavalla, niin saa toivomansa vastauksen...

Ihan mukava pel. Kyseisellä pyörällä aloitin moottoripyöräilynkin. Lentokentälläkin tuli käytyä ajamassa 1.8km matkalle (vähän löysä motti) meni 17x km/h.

Ihan mukava pel. Kyseisellä pyörällä aloitin moottoripyöräilynkin. Lentokentälläkin tuli käytyä ajamassa 1.8km matkalle (vähän löysä motti) meni 17x km/h.
Sama juttu, tuollasella alotettiin ja kiva oli nykäys, kun kahvasta käänsi. Kunnon mutkasyheröllä sai separikuskit kyykkyyn.

Jopas, tuli itsekin hankittua moinen! Tosin projekti, muuten ok, mutta pelistä uupuu motti...
confused_orig.gif

Tarkoituksena olisi alkuperäistää peli, mutta onkohan mosan etsiminen miten toivotonta touhua? 125:sena RG:eitä löytyy, mutta nämä 250:aat taitavat olla vähän harvemmassa?

Alfred, mitä vuosimallia RG:si on? Pitäisi saada mallia maalaukselle ja tarroille. Mun runko on rekisteröity -87, mutta ilmeisemmin mallia -86 (G).

Jopas, tuli itsekin hankittua moinen! Tosin projekti, muuten ok, mutta pelistä uupuu motti...
confused_orig.gif

Tarkoituksena olisi alkuperäistää peli, mutta onkohan mosan etsiminen miten toivotonta touhua?  125:sena RG:eitä löytyy, mutta nämä 250:aat taitavat olla vähän harvemmassa?

Alfred, mitä vuosimallia RG:si on? Pitäisi saada mallia maalaukselle ja tarroille. Mun runko on rekisteröity -87, mutta ilmeisemmin mallia -86 (G).
Onko jo pakoaukon säätimet? Itellä olis kokonainen RGV tekniikka tehoputkilla, mutta ei käy kovinpienellä työllä ja hinta on varmaan enemmän kun kokopyörällä...

Voin etsiä sinulle kyseiseen pyörään ulkomailta moottorin jos kiinnostaa. Olen pyörinyt näissä RG/RGV piiriessä iät ajat. Hyvä paikka aloittaa on www.rgv250.co.uk foorumista.

Voin etsiä sinulle kyseiseen pyörään ulkomailta moottorin jos kiinnostaa. Olen pyörinyt näissä RG/RGV piiriessä iät ajat. Hyvä paikka aloittaa on www.rgv250.co.uk foorumista.
Morjest Makkonen!

Joo, ulkomailta kai se on katsottava, itsekin jo forumeita selaillut hankintatarkoituksessa... ei näitä irto rivi-2:sia taida kotimaasta löytyä. Tosin pariin olen törmännyt kotimaan racing-piireissä, mutta toinen viritetty tappiin ja toinen NOS, eikä omistaja halunnut ymmärrettävästi luopua kummastakaan...
bowdown.gif

Mutta jos sattuu kone vastaantulemaan, niin laita ilman muuta vinkkiä, kun "oikeissa piireissä" asiansuhteen jo liikut! Jatkan itsekin hiljaista etsintää täältä kotikoneelta käsin...

Tossa olis vaikka yksi:

(86 rg250 gamma)Hello,we can supply a guaranteed good basic engine and carb
for £495+vat.
Thanks d&k spares
01782 862200

Koita vaikka tinkiä jos pidät hintaa liian kovana. Tämä englannista.

Back