• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Richa le mans

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja H2O
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

H2O

New member
Niin kaipaisin kokemuksia ks tuotteesta. Eli lepattaako kovassa tuulessa, vedenpitävyys, istuvuus, ynm.

Mulla on tuo kakkostakkina (kaupunkicruisailutakki) ja ykköstakiksi en sitä ostaisi. Materiali hengittää aika huonosti, ja kesähelteellä on aika tukala. Mutta "onneksi" täällä Suomessa ei hellepäivistä juuri päästä nauttimaan..  
wink.gif
Kaulus saisi olla suojaavampi. Sateella ei ole tuosta takista kokemusta, mutta luulen, että vesi voi mennä aika piankin läpi vetoketjun kautta. Siinä kun ei ole kunnon suojaa edessä, sisäpuolella on läppä, mut tiiä sit auttaako se pidemmän päälle..  
nixweiss.gif
Joku muu voisi kommentoida kokemuksen syvällä rinta-äänellä tuosta veden pitävyydestä. Ei takki lepata, jos on sopivan kokoinen. Käy sovittamassa.

PS: Tässä lista Richan jälleenmyyjistä, missä voit sovittaa takkia: http://www.richafinland.com/jm.asp

Kuukauden tuollaisella takilla ehdin ajaa joka kelissä. Takki on tosiaan melko tukala kuumalla kelillä jos pysähtelee esim. liikennevaloihin,jatkuvassa ajossa ja ilmavirrassa ihan ok. Vuoren kanssa paljon miellyttävämpi pitää. Niinä kertoina kun sateessa ajoin,ei tullut vesi läpi. Kangas saattaa tuntua sisältä märältä/kostealta,mutta ei sitä kuitenkaan ole. Kunnon kaatosateessa en tuolla kuitenkaan ole ajanut. Lepattamista tuli testattua tuonne n. 230km/h ja enpä nyt sanoisi että hirveesti lepattaa. Nahkat ovat tietenkin paremmat jos tuota puolta ajattelee. Jonkunasteista lepattamista siis voi esiintyä kovassa ajossa,mutta uskon näin olevan laita lähes kaikissa tekstiiliasuissa.
nixweiss.gif
Ennen kaikkea helkkarin hyvännäköiset,edulliset ja ainakin itse olen sitä mieltä että suojat ovat hyvin muotoillut ja kunnollisen tuntuiset..
thumbs-up.gif

Niin kaipaisin kokemuksia ks tuotteesta. Eli lepattaako kovassa tuulessa, vedenpitävyys, istuvuus, ynm.
Lepattaa se Kawalla, mutta Yamahan nopeudet ei riitä lepattamiseen asti.
tounge.gif

Pitää vettä, mutta kaulus ei oo hyvä, siitä tuli vesi sisään ja tuulee ilkeästi vetskarin yläpään ja tarran välistä. Tuuli selkään ku ajoi farkuilla. Lyhyt? Vai onko mulla liian piänet housut?! Mp-asulla ei oo ollu tätä pahuutta.

Suurin vika oli kuitenki liika hiostavuus ku vähäkin oli lämmin. Oli oikee häirittevää se. Koko ajan olis pitäny olla sellaanen juomapullo ku kimiräikkösellä mäklaarenis mukana ettei olisi kuollu nestehukkaan.

En pitäny takista siis. Annoin vanhan mopon mukana pois enkä oo katunu. Mun koko oli L ja M:kin olis hyvin sopinu. Siltä pohjalta suasittelen jotaki muuta.

Hyvää oli toki ulkonäkö. Ja sillä sai mopopojilta rispektiä paarijonos. ;)

Täältä tähän.

Mulla on noita takkeja 2 kpl, toinen lyhyiden lenkkien ajotakki kesällä ja toinen onkin sitten vuorien kanssa ihan talvisessa käytössä korvaamassa toppatakkia.

Jos nyt ajotakkina tuosta puhutaan niin tosiaan kuuma tulee kesällä kyllä, hihat liimautuvat käteen ja tosiaan hengittävyydestä ei kyllä voi puhua matskun kanssa hyvällä tahdollakaan - kuten joku jo mainitsikin niin viileämmillä keleille vuorin kanssa ihan mukava jo.

Takki nousee todella helposti ajossa ylös jos sinulla ei ole housuja joihin tuo "takavetskari" sopii, tuollahan on siis richan ja esim mp-asun tapaan) "lyhyt" vetska takana.

Ulkonäkö ja hinta mun mielestä kohdallaan, varsinkin Orgin klubitakkina - mutta en tuota kyllä ainoaksi rotsiksi ostaisi...

Lepattaa se Kawalla, mutta Yamahan nopeudet ei riitä lepattamiseen asti.
tounge.gif
jaa, ookko pultannu kawaas turbon että pysyis edes imuis mukana
062802moto_prv.gif
No joo, mutta aika paskalta takilta toi kuulostaa, ainut hyväpuoli on toi ulkonäkö. Pitäis löytää jostain tommonen lyhyenmallin takki, jota vois käyttä farkkujenki kans, eli ei mitää hamemallia. Suositelkaa jotain merkkia omien kokemuksien pohjalta.

Pitäis löytää jostain tommonen lyhyenmallin takki, jota vois käyttä farkkujenki kans
Mun mielestä tuo Le Mans on juuri tuohon kaupunkipyörittelyyn ihan hyvä takki.

Vähän yrittää takki nousta ylöspäin ajossa, mutta ei ole ollut haittaa. Mulla ei ole ajossa lepattanut, testattu suomen nopeusrajoituksilla.
biggrin.gif
Kuumalla ilmalla vähän kaikissa takeissa hiostaa..

Pitäis löytää jostain tommonen lyhyenmallin takki, jota vois käyttä farkkujenki kans, eli ei mitää hamemallia. Suositelkaa jotain merkkia omien kokemuksien pohjalta.
Allright ja Louis ainakin myy (omani tilasin Motovelhojen kautta, säästin 80 €) Held Lenox takkia...toki ensin koesovitin Allrightissa jotta löytyi oikea koko...Jos hinnat vielä oikein muistan viime keväältä, niin Allright 259,- ja Louis 180,-

Lyhyt, reissakalvo, "tuuletusluukut" kyljissä ja hihoissa, kovat suojat olkapäillä ja kyynärpäillä, selässä pehmeä suoja (voi vaihtaa kovan suojan), irroitettava vuori, taskuihin mahtuu (lompakko, tupakat, känny jne) jne jne... Näyttää hyvältä ja tuntuu hyvältä, suosittelen.

Linkki: http://www.held-biker-fashion.de/index.php?id=6430&lg=d

jos saksa ei taipunut, niin lontoon murteella: http://www.held-biker-fashion.de/site.ph....id=6430

Edit. "Farkku-kankaisena" näyttää vähemmän "skimbatakilta", silloin kun on jalkamiehenä...Itse ajelin tollasella Held'illä Euroopan reissulla, monenlaista säätä osui matkan varrelle, kuumaa hellettä (no problems), monsuunisadetta (no problems), kylmää vuoristoviimaa Alpeilla (no problems)...malli on hyvin tyköistyvä, eli istuu hyvin, eikä ole mikään purje-malli, eli ei lepata...no okei, ettei menis liika kehumiseksi, Jysäristä kotiin tullessani, kahden tunnin totaalikaatosade -> tupakit kastui sivutaskussa
crazy.gif

Viime kesänä ajelin kyseisellä takilla ja monsuun housuilla.Kuuma helteellä,muuten erittäin hyvä ja vedenpitävä(testattu useasti kaatosateessa)Ei lepata oikeankokoisena eikä takki nouse kun sen kiristää alaosasta oikeaoppisesti.kiitos.Nahka-asuhan on vähän sellainen you know juttu
biggrin.gif
biggrin.gif

On ollut tommonen takki käytössä ja ihan ok lähipyörittelyssä,vielä kun on saman merkin pöksyt et saa yhdistettyä vetoketjulla.Reissuun en myöskään minä suosittele,tuli ajettua 300km sateessa ja vatsa oli kyllä märkä.Tulee vetoketjusta läpi.Emännällä oli mp-asun takki ja hyvin selvisi kuivana "sateiden osalta"..

Back