• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Richa milleniumit vuotaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jassu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jassu

Kunnia pj
Tästä on nyt pari kuukautta kun kävin ostamassa Richan Milleniumit OrgShopista– tänään toisen kerran niiden kanssa jouduin sateeseen ja tulos oli sama kuin ekalla kerralla. Vettä alkoi tulemaan n 5 km päässä kotoa, kun pääsin kotipihaan oli asiat muuten hyvin mutta olo oli kuin olisi housuun kussut – takki pitää kaiken veden pihalla mutta housuista tulee läpi niin että kalsareita myöten oli märkänä. Richan sivujen mukaan milleniumit ovat 100% vedenpitävät, mutta ovat kyllä melkein farkkuihin verrattavat pitävyydessä
sad_orig.gif
Ei ton hintanen housu saisi varmaan ihan 5:ssä minuutissa vielä laskea vesiä läpi? Pahiten vodat tulee reisistä...

Kuteita ei ole pesty eikä niihin ole ommeltu mitään saatika muuten rei’itetty tai kaatuiltu. Edellisen kerran ajelin sateessa kun kuteet olivat reilun kuukauden ikäiset ja sillon tuli samalla tavalla vodat sisään, ajattelin tuolloin että mulla on varmaan tasku unohtunu auki tai jotain mutta nyt toi tapahtu taas. Tarkistuksen jälkeen kaikki taskut ja ilmastointijutut oli täysin kiinni.

Kertokaahan kokemuksia Milleniumeista, onkohan mulle tullu vaan maanantaikappale housuista vai kuseeko tuo koko mallista? Laitoin Italollekin jo mailia joten katsotaan mitä vastausta sieltä tulee...

Eiköhän ton takuuvaihtona pitäs mennä.
Mulla ei ainakaan ole valittamista, kolmen kesän kokemuksella. En tiedä vaikuttaako ajoasento tms., itse ajan customia taikka istun matkapyörän kyydissä ja kalsarit on pysynyt kuivana sateellakin
smile_org.gif
Viikko sitten 100 km vesisateessa ja paidanhelma oli litimärkä, kun en ollut jaksanut tunkea sitä housujen sisään, eli vettä kyllä tulee syliin, mutta housuista ei ole mennyt läpi.

Shopista tuli vastaus, pöksyt menevät takuuvaihtoon. vikaa niissä on kuten epäilinkin...

Tere
Ostin Richan Monsuun-housut ja totesin saman. Nimi on tässä tapauksessa vähän turhankin osuva
tounge.gif

Takuuseenhan ne menevät, kun Richa on kerran luvannut kahden vuoden takuun... kyllä mua ainakin noi housut harmittaa, ei ajaessa fiiliksen pitäis kovin kostea olla (paitsi ehkä tytöillä
biggrin.gif
)
033102beer_1_prv.gif

Eipä ole vuotanut pidemmässä rankka sateessa ajelussakaan.  
062802moto_prv.gif
Milleniumeissahan on kahdella eri vetskarilla vuorit, eli se toppavuori ja sen ulkopuolella enemmän kalvomainen vuori. Kysyin noiden merkitystä richalta ja sain vastaukseksi että tuo kalvomainen irroitettava kerros on vaan eriste tuota toppakerrosta varten ja että vedenpitävyys on itse siinä ulkokankaassa jo valmiina. Shopista soitettiin äsken että ne mun housut varmaan vuotaa kun olen ottanut sen toisenkin vetskarilla olevan kerroksen irti.

Kumpaa tässä nyt uskoisi, maahantuojaa vai shoppia? Millenium-käyttäjät, onko teillä noita vetskarivuoria kiinni housuissa kesällä ja jos ei ole niin pitääkö silti vodat pihalla?

Ostin ihan vasta samat housut ja ajelin ilman kumpaakaan sisävuorta kerran sateessa ja piti vettä. Eli on se nesteen pitävä osa varmaankin siinä ulkokankaassa. Vesisade oli kylläkin vain kohtalainen ja ei tarvinnut ajaa pitkää matkaa sateessa.

Uusi soitto Richalle ja taas tuli erilaista infoa, nyt maahantuojakin sanoi että tosiaan se toinen vetskarilla oleva kalvo on se vedenpitävä kerros - pitäisköhän soittaa taas uudestaan ja kysyä josko tulis uutta infoa ;)

No nyt on todettava jokatapauksessa että nuo housut muuttuivatkin yhtäkkiä mukavista hiostavaksi, tämä johtuu siitä että tuo irrotettava muovikalvo liimautuu jalkoihin kiinni
sad_orig.gif
takissa homma on hoidettu niin että kalvo on sen kankaan alla joten tunne iholle on 100 kertaa mukavampi...

Onko nykyään kaikissa richan vedenpitävissä housuissa tuo irrotettava hiostava kalvo?

Back