• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Road rage

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja baader
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onhan Suomessakin jo laissa merkitty että ajetaan niin oikealla kuin se on turvallisesti mahdollista. Kaistaa ei myöskään saa vaihtaa tarpeettomasti. Eikö ton jo pitäisi antaa mahdollisuus sakottaa pelkkää vasenta kaistaa käyttäviä. Enemmänkin tässä on se että polliisi on haaskannut rahansa peltikameroihin ja ajanut liikkuvan alas.

Totta kyllä, ei tuota tartteis erikseen enää laissa kirjata, sehän on jo siellä.

Kyse vaan on yksinkertaisesti siitä, että liikenteessä on ehkä vähän vakavampiakin valvonnan aiheita ja ongelmia kuin liika ajaminen nelikaistatien vasemmalla kaistalla.

Jaa että mitä?
Motarilla väärään suuntaan vastaan ajavat itsetuhoiset tai liikennekyvyttömät kuljettajat
Krooniset huume- ja promilepäät
Kännykkää tai muuta ajon aikana puuhastelevat pellet (hävettää sanoa ammattikunnan puolesta, mutta joukossa on myös näitä 87 rajoitinta vasten paukuttavia "ammattilaisia").
jne jne jne jne jne

Itse vihaan jonkun perässä ajamista niin paljon, että pidän reilua turvaväliä. Alle 100m väli edelläajavaan vain kun odotan sopivaa ohituspaikkaa. Pääsen kyllä ohi missä kohtaa vaan kun vastaantulijan valot ei näy, mutta en ota turhia riskejä kun ei oo kiire. Vältän viimeiseen asti ajamista perjantaisin ja sunnuntaisin isoilla valtateillä 1,3,4 ja 5. Joka arkipäivä kehäteillä 7:00-9:00 ja 15:00-18:00. Helsinkiin menen vain junalla. Prätkällä onki mukava lähtee, kun kivempi mennä pidempää reittiä.

Minun asenteeni voisi tiivistää siihen että jos perustaisin autokoulun niin opettaisin oppilaita semmoiseen ajotyyliin että jarruja ei tarvita kuin risteykseen pysähtymiseen ja silloin kun tielle ilmestyy odottamaton este. Vituttaa se jarruvalojen vilkuttelu millon mistäki syystä. Esim peltipoliisien kohdalla.

Hauskanpito mutkatiellä yksin ajellessa on sitten asia erikseen :grin:
Kerran Joutsa-Kangasniemi-Pieksämäki-Suonenjoki välillä ajelin yksin madalletulla A6C4 Audilla tasasta (riittävää) vauhtia niin taakse ilmestyi BMW X5. Näytti jo hetken siltä että yrittää ohi vaan eipä korkeella autolla kantti kestäny kun tuli tiukempia mutkia ja mä pidin saman nopeuden koko matkan.

Tulipa käytyä Haminan museotiellä, ja tiessä oli aika paljon pikipaikkaa, joten aivan järjetöntä vauhtia ei uskaltanut pitää. Taakse ilmaantui Toyotan Rav4, joka kyllä piti ihan järjellisen etäisyyden, mutta ei jäänytkään, niin päätin päästää sen ohi. Enpähän ollut häiritsemässä paikallisen matkaa, ja ei se nyt kovin suurella erolla minua paennut. Heti nautti ajosta paljon enemmän, kun takana ei ollut 'jonoa'. Kyllä minun itsetunto vielä tuon kesti.

Itse pysähdyn mielellään prätkällä jos jollaki on takana enempi kiire. Saapahan jaloitella välillä.

Kaks kertaa ajanu pyörällä Rutalahti-Luhanka-Sysmä pätkän eikä ketään oo vielä takana näkyny. Yhen kerran kun pysähdyin, ei menny kuin pari minuuttia niin joku tuli prätkällä samasta suunnasta. Muuten oli ihan hiljasta. Parhaita hetkiä lomilla.

Back