• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Roadtec z6 liukas?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mkk92
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kaikki renkaat luistaa jos tiellä on kakkaa tai oikein reilusti väärin käytettynä, esim täyskaasu ykkösellä kantatessa
smile_org.gif
Mutta jälkimmäisestä ei lienee ollut kyse.

~Samalla renkaalla (diablo strada, eri kuvio vaan) olen ajanut radalla ja eipä lipsahdellut, eikä monessa paikassa muuallakaan.
Bladessa on ollut alla Stradat, eikä mulla ole mitään hyvää sanottavaa niistä. Kylmällä kuivalla asfaltilla sutii motarin rampilla, Märkäpito huonompi kuin PP 2CT:ssä, renkaan pintaan ei jää yhtään chicken stripejä ennen tuntosarvien ottamista maahan (rauhallisessa sisäänajossa kävi reunasta reunaan), pyörästä menee ajo-ominaisuudet koska se ei käänny mihinkään ja näitä ominaisuuksia joutuu kärsimään ihan perhanan pitkään jos meinaa renkaan loppuun käyttää.

Multa meni hermot 8tkm kohdalla, jolloin piirsin ne duunin pihalle. Jos rauhallista tourinkia harrastaa, niin mikäs siinä. Kilokyykyn renkaiksi noista ei ole.

Kaikki renkaat luistaa jos tiellä on kakkaa tai oikein reilusti väärin käytettynä, esim täyskaasu ykkösellä kantatessa
smile_org.gif
Mutta jälkimmäisestä ei lienee ollut kyse.

~Samalla renkaalla (diablo strada, eri kuvio vaan) olen ajanut radalla ja eipä lipsahdellut, eikä monessa paikassa muuallakaan.
Bladessa on ollut alla Stradat, eikä mulla ole mitään hyvää sanottavaa niistä. Kylmällä kuivalla asfaltilla sutii motarin rampilla, Märkäpito huonompi kuin PP 2CT:ssä, renkaan pintaan ei jää yhtään chicken stripejä ennen tuntosarvien ottamista maahan (rauhallisessa sisäänajossa kävi reunasta reunaan), pyörästä menee ajo-ominaisuudet koska se ei käänny mihinkään ja näitä ominaisuuksia joutuu kärsimään ihan perhanan pitkään jos meinaa renkaan loppuun käyttää.

Multa meni hermot 8tkm kohdalla, jolloin piirsin ne duunin pihalle. Jos rauhallista tourinkia harrastaa, niin mikäs siinä. Kilokyykyn renkaiksi noista ei ole.
Hjuu stradoista oli kokemusta vain 600cc:ssä parin vuoden takaa. Siinä ne palveli omiin mummoajeluihin hyvin. Tuo stripen jääminen hieman tapauskohtaista, cebarissa jäi tämän verran käyttämättä vaikka jalkatapit jo raapi rataa

Mää oon nyt ajanut 5:t Z6-parit loppuun.

Toteama:
- sopii ihan hyvin maantieajoon, jopa reippaaseen sellaiseen
- vetopito märällä on hyvä
- takakumi ei kestä raskaalla kuljerttajalla ja pyörällä mutkasta ulostulon yhteydessä liikaa availuja. Renkaan sivukuviointi kuluu sellaiseksi kolmioksi, jolloin tasakaasun pito huononee sivuilla.
- vetopito suoralla kuivalla on sellainen, ettei mm. isoa zetoria saa kaasulla sutimaan.

Mitä tulee avaus-kirjoitukseen, uskon asian takana olleen nyt syksyisin tien pinnan päälle muodostuvan ohuen pölykerroksen. Kylmällä Z6-renkula on ihan yhtä herkkä lipsumaan, kuin mikä muukin renkula. Itselläni on nyt alla Metzeler M5, joka on kallistuksissa paljon jäykemmän ja tunnokkaaman oloinen, mutta kärsii liasta baanalla ihan yhtä paljon, kuin Z6.

Ei tuollaisen yhden pienen lipsauksen tarvitse tarkoittaa, että Z6-rengas olisi mitenkään huono. Syksyllä on kylmää ja paskaiset tiet, joten ihan mitä vaan voi sattua. Ja kuten edellä jo mainittiin, ollaan pitkään saatu nauttia lämpimästä ja järjettömästä pidosta. Nyt syksyllä vaan korvien välissä ajomoodi-kytkin pitää siirtää asentoon jossa saattaa olla liukasta ja yllättävää...  
wink.gif

-M
+1

normaalissa ajossa, normaalilla pinnalla kaikki sport-touring kumit pitää hyvin.
pyörän painosta, painojakaumasta ja tien likaisuudesta eroja voi tulla. en minäkään ole saanut sutimaan puhtaalla pinnalla pyörä pystyssä. kallellaan on lipsunut kaikilla (sport-touring)renkailla jos on paskainen tien pinta.

omien kokemusten mukaan toimivissa yhdistelmissä on kuitenkin eroja. esim sama kumi isossa bandiitissa alkaa lyömään tyhjää kun taas iso zetori nostaa keulaa (tähän tosin vaikuttaa painojakauma ym. em. muuttujat)

omien kokemusten mukaan toimivissa yhdistelmissä on kuitenkin eroja. esim sama kumi isossa bandiitissa alkaa lyömään tyhjää kun taas iso zetori nostaa keulaa (tähän tosin vaikuttaa painojakauma ym. em. muuttujat)
Tämä on mun mielestä iso osatekijä mietittäessä sopivaa rengasta pyörään muiden tässä ketjussa mainittujen asioiden lisäksi.
Sanotaan että Z6 on kova, ei se tunnu enään kovalta kun renkaat joutuu kantamaan munkin tapauksessa reilu 400kg (FJR tankki täynnä ja ukko) ja vedetään rivakasti mutkapätkää.
Jos painoa olisi 100-150kg vähemmän niin ehkäpä valitsisin myös ite pehmeämmät rinkulat, esim. PR2:t on hyvät rinkulat mutta toisenlaiseen yhdistelmään mun kokemuksen mukaan.

Tämä on mun mielestä iso osatekijä mietittäessä sopivaa rengasta pyörään muiden tässä ketjussa mainittujen asioiden lisäksi.
Sanotaan että Z6 on kova, ei se tunnu enään kovalta kun renkaat joutuu kantamaan munkin tapauksessa reilu 400kg (FJR tankki täynnä ja ukko) ja vedetään rivakasti mutkapätkää.
Jos painoa olisi 100-150kg vähemmän niin ehkäpä valitsisin myös ite pehmeämmät rinkulat, esim. PR2:t on hyvät rinkulat mutta toisenlaiseen yhdistelmään mun kokemuksen mukaan.
Mulla taas on Z6:sen ja PR2:sen suhteen toisenlainen näkemys. Oma pyörä on tollanen alle 200 kilonen ja PR2 tuntu todella kovalta. Z6 on mukavempi, pehmeämpi ja tekee pyörästä rauhallisen kääntymään. PR2:sella taas kääntyy alkuun vähän liiankin herkästi tottumattomalle. Z6:sen huono puoli on vaan sen pito. Ei se mua ainakaan haittaa, jos suoralla rengas vähän suttaa, mutta mutkassa nimenomaan ei sais, ainakaan kuivalla puhtaalla tiellä pelkästään kallistamalla. Tolla mun SV:llä powerslidet on vaan unelmissa, tehoa kun ei kauheasti ole.

No oli liukas tai ei,niin tänään tuli uusi Z6:nen eteen ja Pirelli pois alta.Loppuipa voblaus tangosta kun päästi kädet irti tangosta vaikka takalaukku oli mukana.En tiedä oliko Pirellissä vikaa vai tasapainotus päin
033102ass_1_prv.gif
alunperin mutta nyt voi ottaa kädet irti vaikka missä vauhdissa
062802moto_prv.gif

Back