Rocket kokemuksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hamst3ri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Hamst3ri

New member
Ajattelin laittaa omia kokemuksia moposta tuhannen kilometrin ajon jälkeen. Noin verrattuna aiempiin v-strommiin ja möhköön. Voi sitten kommentoida ja antaa omia kokemuksia.

Ykkösvaihde ei mene päälle jollei samalla nosta kytkintä siirtovipua painaessa. Pari kertaa hypännyt silti päältä ilmeisesti omaa huolimattomuuttani. Muutenkin yllätyin vaihteiston suurpiirteisyydestä. Vapaa on välillä vaikea löytää ja vaihteet pitävät mukavan kolahduksen kytkettäessä.

Sisäänajon alussa en huomannut moottorin kallistavaa vaikutusta mutta pikkuhiljaa se on tullut esille. Vääntö ei ole häiritsevä mutta havaittava. Toisaalta se on vähän vastaava kuin kardaanin vaikutus nostaa mopon perää ylöspäin. Aluksi epäilyttävää mutta kun tottuu niin alkaa pitämään.

Pidän todella pyörän teho ja vääntöominaisuuksista. Aika kultaa muistot mutta möhkössä oli sitä samaa, vaikkei ehkä ihan samassa mitassa. Koneen käynti on kyllä välillä aika epätasaista tyhjäkäynnillä, mutta ajossa tehoja ja vääntöä löytyy tasaisesti.

Soralla ei voi väittää nauttivansa ajosta. Tein tietoisen valinnan luopuessani V-Strommista. Kun Strommilla pystyi ajelemaan soralla samaa vauhtia kuin pikitiellä, täytyy Rocketilla himmailla. Tai siltä ainakin tällä hetkellä tuntuu. Sen verta levottomaksi käy etupään meno. Vastineeksi matka-ajo asfaltilla on yhtä juhlaa. Painopiste on niin alhaalla ettei tuuli tai autojen pyörteet juuri heiluta. Ja meno on kuin raiteilla.

Pyörän paino yli kolmesataa kiloa ei tunnu käsiteltäessä mutta iso koko sopii minulle hyvin. Kerrankin pyörä jossa voi istua rennosti ja tilavasti. Edes rouvan mukanaolo ei tee pyörästä ahdasta. Molemmille jää mukavasti omaa tilaa vaihtaa asentoa ajon aikana ettei paikat pääse puutumaan.

Suuri kiitos tehtaalle lisävarusteiden ajattelusta. Oli helppo kytkeä esim. kello ja polttoainemittari kun johdot löytyivät valmiiksi tankin alta. Navigaattorin virran otin etuparkilta vasemmasta umpiosta.

Maalauksessa on sattunut tehtaalla pienen pieni moka koska auringossa metallivärin kimaltaessa on havaittavissa tankissa kolme peukalon muotoista jälkeä. Ei siitä voi meteliä nostaa kun ei se menoa häiritse, mutta tuntee ainakin moponsa tankin jos se viedään. Ja jos häiritsee voi tankin toki maalata uusiksi.

En ole löytänyt pyörästä koukkua johon kypärän voisi laittaa kiinni, mutta jos jollain on tietoa niin...kiitos. Kaiken kaikkiaan sanoisin pyörän täyttävän ne odotukset jotka sille asetin. Vielä kuukausi ja päästään tositoimiin.
062802jumpie_prv.gif
 
Vaihteet tosin kolahtaa , sille ei voi mitään . vaihteiden sisäänmenoa ja toimivuutta parantaa noin 200% uusi vaihteen valitsija ja tappien siirto http://kuvablogi.com/nayta/1013561/

Orkkis jousitus/iskunvaimennus on aivan surkea. vaihda iskarit taakse kaasuihin jossa paluuvaimennuksen säätö sekä progressiiviset jouset eteen. itselläni on takana uudet wilberin iskarit http://kuvablogi.com/nayta/1100076/ ja keulaan vaihtuu keskiviikkona wilberin jouset ja litkut.. Aivan mieletön ero se keulan soutaminen loppuu kuin seinään.. (eilen ajoin Turbo rocketilla joka on aivan identtinen kuin omani mutta etujouset oli jo vaihdettu.. aivan sairas ero.. suosittelen.

tyhjäkäynti elää omaa elämää välillä tasaisesti ja välillä vähemmän tasaisesti. Tuneboy ja uutta ruiskukarttaa niin tilanne rauhottuu paljon. samoin sisääntulo ilman helpoitus kuten 3 x K&N sinne "karhuntassun" alle ja käynti tasaantuu ja toki katti kujalle niin pääsee kuuma ilma pihalle helpommin. ja pyörä herää henkiin.

Muuten kyseinen mopo on mielestäni parhaimpia mopoja mitä itselläni on ollu. toki käyttötarkoitus on hieman hukassa  
biggrin.gif

Vakiona paras matkamopo mitä koskaan on tehty. ei puudu mikään paikka ja paukku riittää..

Ajamisesta täytyy sanoa se, että tuo lehmä todella vaatii ennakoimista ajaessa, yllättävän tilanteen sattuessa juuri mitää ei ole tehtävissä. (jopa stuntti ryhmän) poijaat on sitä mieltä että sitä painoa kautta tehoa joutuu hieman kunnioittamaan.
 
Melkoisen hyvän näköinen tuo pyöräsi. Olen sitä jo aiemmin 3rowners.com sivuilla ihaillut. Käyttötarkoitus itsellä lähinnä työmatkat aurinkoisina päivinä ja kesälomareissu rouvan kanssa. Niinpä mopo muistuttaa enemmän homosohvaa kuin katupeliä.

Ensi talvena vaihdan kyllä ainakin putket ja imusuotimet. Viritys muutenkin houkuttelisi mutta se kestävyys...
Ei haluaisi kesken kesää korjailla moottoria tai vaihteistoa.
 
eihän tuollaiset virtauksien muuttaminen, sitä riko mihinkään.
Rocket vakiona on toki ihan jees, mutta putket vain pitää vaihtaa jotta se herää eloon. niissä on vain aivan sairaasti vastusta originaalina. Siinä on voimaa aivan tarpeeksi ihan sillai

Toki hieman lisä paukku on ihan jees
thumbs-up.gif
 
Ykkösvaihde ei mene päälle jollei samalla nosta kytkintä siirtovipua painaessa. Pari kertaa hypännyt silti päältä ilmeisesti omaa huolimattomuuttani. Muutenkin yllätyin vaihteiston suurpiirteisyydestä. Vapaa on välillä vaikea löytää ja vaihteet pitävät mukavan kolahduksen kytkettäessä.

Sisäänajon alussa en huomannut moottorin kallistavaa vaikutusta mutta pikkuhiljaa se on tullut esille. Vääntö ei ole häiritsevä mutta havaittava. Toisaalta se on vähän vastaava kuin kardaanin vaikutus nostaa mopon perää ylöspäin. Aluksi epäilyttävää mutta kun tottuu niin alkaa pitämään.

Pidän todella pyörän teho ja vääntöominaisuuksista. Aika kultaa muistot mutta möhkössä oli sitä samaa, vaikkei ehkä ihan samassa mitassa. Koneen käynti on kyllä välillä aika epätasaista tyhjäkäynnillä, mutta ajossa tehoja ja vääntöä löytyy tasaisesti.

Pyörän paino yli kolmesataa kiloa ei tunnu käsiteltäessä mutta iso koko sopii minulle hyvin. Kerrankin pyörä jossa voi istua rennosti ja tilavasti. Edes rouvan mukanaolo ei tee pyörästä ahdasta. Molemmille jää mukavasti omaa tilaa vaihtaa asentoa ajon aikana ettei paikat pääse puutumaan.
Joo vaihteethan rocketissa on kuin traktorissa
biggrin.gif
. Ne on aika tarkat säädöistä että saa jollaintapaa miellyttävästi (=kompromissi) toimimaan. Samaa ajoittaista vapaan hakemista mulla on vaikka kilsoja on rocketilla jo tuo n 16000km.

Itse en huomaa moottorin kallistavaa vaikutusta tai sitten olen jo tottunut siihen.

Painon huomaa kun se parkkeeraa johonkin mäkeen ja alkaa työntelemään esim. taaksepäin->vastamäkeen...
tounge.gif
 
Mä mitään raketeista tiiä, mutta kahden trumpan kokemuksella voin sanoa, että kaikki triumphin laatikot ovat melkoisen karkeita nipponin poikien tekeleisiin verrattuna.
 
Vaihteet tosin kolahtaa , sille ei voi mitään . vaihteiden sisäänmenoa ja toimivuutta parantaa noin 200% uusi vaihteen valitsija ja tappien siirto http://kuvablogi.com/nayta/1013561/
Mistä olet tuon uuden vaihteen valitsijan hommannut ja mitä suurinpiirtein kustantaa?
Motoplan , japan

http://www.motoplan.co.jp/cart....&page=2

tulee 4 päivässä kun on maksanu..työn jälki aivan huippuluokkaa.

Hirolle vain tilaus vetämään
062802jumpie_prv.gif
 
Miltä B kingi tuntuu Rocketin jälkeen? Ollaan broidin kanssa mietitty jos ostaisi kakkospyöräksi kimpassa tollaisen B-kingin. Ei olla vielä kuitenkaan päästä koeajamaan sitä...Varmaan on parempi mutkissa kuin rocketti vai???
 
rocketin vääntöä ei voita mikään, mutta kyseisiä mopoja ei kyllä voi verrata mitenkään aivan eri genreä. mutta B king tuntuu aivan sairaan hyvältä. ei tartte ajatella juurikaan seuraavaa mutkaa senkun vain ajaa, rocketin valtavan painon takia sillähän joutuu ennakoimaan aivan sairaasti. vaikka mun rokettiin oli tehty kaikki voitava ,jotta siitä saisi mutkiin paremmin sopivan.. Bst hiilari vanteet, jalkatappien nosto ja radikaali siirto sekä hd nighsterin stonga, wilber iskunvaimennus ja etujouset. Noilla se muuttui aivan sairaasti. mutta ei tarpeeksi . b-king on valmis mutka mopo ja aivan sairaan mukava ajaa.. ja outoa kyllä siinä ei tuuli iepottele juurikaan.. Rocketti pysty ajamaan loistavasti 200km/h nopeutta se motoplanin etu kate on rocketti kuskin ehdoton ostos. re trumpan oma fly on ihan perseestä verrattuna motoplanin vastaavaan..
 
Back
Ylös