Hamst3ri
New member
Ajattelin laittaa omia kokemuksia moposta tuhannen kilometrin ajon jälkeen. Noin verrattuna aiempiin v-strommiin ja möhköön. Voi sitten kommentoida ja antaa omia kokemuksia.
Ykkösvaihde ei mene päälle jollei samalla nosta kytkintä siirtovipua painaessa. Pari kertaa hypännyt silti päältä ilmeisesti omaa huolimattomuuttani. Muutenkin yllätyin vaihteiston suurpiirteisyydestä. Vapaa on välillä vaikea löytää ja vaihteet pitävät mukavan kolahduksen kytkettäessä.
Sisäänajon alussa en huomannut moottorin kallistavaa vaikutusta mutta pikkuhiljaa se on tullut esille. Vääntö ei ole häiritsevä mutta havaittava. Toisaalta se on vähän vastaava kuin kardaanin vaikutus nostaa mopon perää ylöspäin. Aluksi epäilyttävää mutta kun tottuu niin alkaa pitämään.
Pidän todella pyörän teho ja vääntöominaisuuksista. Aika kultaa muistot mutta möhkössä oli sitä samaa, vaikkei ehkä ihan samassa mitassa. Koneen käynti on kyllä välillä aika epätasaista tyhjäkäynnillä, mutta ajossa tehoja ja vääntöä löytyy tasaisesti.
Soralla ei voi väittää nauttivansa ajosta. Tein tietoisen valinnan luopuessani V-Strommista. Kun Strommilla pystyi ajelemaan soralla samaa vauhtia kuin pikitiellä, täytyy Rocketilla himmailla. Tai siltä ainakin tällä hetkellä tuntuu. Sen verta levottomaksi käy etupään meno. Vastineeksi matka-ajo asfaltilla on yhtä juhlaa. Painopiste on niin alhaalla ettei tuuli tai autojen pyörteet juuri heiluta. Ja meno on kuin raiteilla.
Pyörän paino yli kolmesataa kiloa ei tunnu käsiteltäessä mutta iso koko sopii minulle hyvin. Kerrankin pyörä jossa voi istua rennosti ja tilavasti. Edes rouvan mukanaolo ei tee pyörästä ahdasta. Molemmille jää mukavasti omaa tilaa vaihtaa asentoa ajon aikana ettei paikat pääse puutumaan.
Suuri kiitos tehtaalle lisävarusteiden ajattelusta. Oli helppo kytkeä esim. kello ja polttoainemittari kun johdot löytyivät valmiiksi tankin alta. Navigaattorin virran otin etuparkilta vasemmasta umpiosta.
Maalauksessa on sattunut tehtaalla pienen pieni moka koska auringossa metallivärin kimaltaessa on havaittavissa tankissa kolme peukalon muotoista jälkeä. Ei siitä voi meteliä nostaa kun ei se menoa häiritse, mutta tuntee ainakin moponsa tankin jos se viedään. Ja jos häiritsee voi tankin toki maalata uusiksi.
En ole löytänyt pyörästä koukkua johon kypärän voisi laittaa kiinni, mutta jos jollain on tietoa niin...kiitos. Kaiken kaikkiaan sanoisin pyörän täyttävän ne odotukset jotka sille asetin. Vielä kuukausi ja päästään tositoimiin.
Ykkösvaihde ei mene päälle jollei samalla nosta kytkintä siirtovipua painaessa. Pari kertaa hypännyt silti päältä ilmeisesti omaa huolimattomuuttani. Muutenkin yllätyin vaihteiston suurpiirteisyydestä. Vapaa on välillä vaikea löytää ja vaihteet pitävät mukavan kolahduksen kytkettäessä.
Sisäänajon alussa en huomannut moottorin kallistavaa vaikutusta mutta pikkuhiljaa se on tullut esille. Vääntö ei ole häiritsevä mutta havaittava. Toisaalta se on vähän vastaava kuin kardaanin vaikutus nostaa mopon perää ylöspäin. Aluksi epäilyttävää mutta kun tottuu niin alkaa pitämään.
Pidän todella pyörän teho ja vääntöominaisuuksista. Aika kultaa muistot mutta möhkössä oli sitä samaa, vaikkei ehkä ihan samassa mitassa. Koneen käynti on kyllä välillä aika epätasaista tyhjäkäynnillä, mutta ajossa tehoja ja vääntöä löytyy tasaisesti.
Soralla ei voi väittää nauttivansa ajosta. Tein tietoisen valinnan luopuessani V-Strommista. Kun Strommilla pystyi ajelemaan soralla samaa vauhtia kuin pikitiellä, täytyy Rocketilla himmailla. Tai siltä ainakin tällä hetkellä tuntuu. Sen verta levottomaksi käy etupään meno. Vastineeksi matka-ajo asfaltilla on yhtä juhlaa. Painopiste on niin alhaalla ettei tuuli tai autojen pyörteet juuri heiluta. Ja meno on kuin raiteilla.
Pyörän paino yli kolmesataa kiloa ei tunnu käsiteltäessä mutta iso koko sopii minulle hyvin. Kerrankin pyörä jossa voi istua rennosti ja tilavasti. Edes rouvan mukanaolo ei tee pyörästä ahdasta. Molemmille jää mukavasti omaa tilaa vaihtaa asentoa ajon aikana ettei paikat pääse puutumaan.
Suuri kiitos tehtaalle lisävarusteiden ajattelusta. Oli helppo kytkeä esim. kello ja polttoainemittari kun johdot löytyivät valmiiksi tankin alta. Navigaattorin virran otin etuparkilta vasemmasta umpiosta.
Maalauksessa on sattunut tehtaalla pienen pieni moka koska auringossa metallivärin kimaltaessa on havaittavissa tankissa kolme peukalon muotoista jälkeä. Ei siitä voi meteliä nostaa kun ei se menoa häiritse, mutta tuntee ainakin moponsa tankin jos se viedään. Ja jos häiritsee voi tankin toki maalata uusiksi.
En ole löytänyt pyörästä koukkua johon kypärän voisi laittaa kiinni, mutta jos jollain on tietoa niin...kiitos. Kaiken kaikkiaan sanoisin pyörän täyttävän ne odotukset jotka sille asetin. Vielä kuukausi ja päästään tositoimiin.