• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Rocketin sivuääni

raision kari

New member
.Raketti ylivuotinen pariin kertaan.Otettu käyttöön just ,ajettu alle 3000km,kone särähtää n.1800-2200rpm,ääni mustuttaa resonoivaa nokkaketjua,niinku kuvainnollisesti...MITEN VÄHILLÄ SIVUÄÄNILLÄ Teijän muitten raketit rääkyy kevyesti vedättäessä TAI paikallaan kierrättäessä?Onko lastentauteja havaittu/ korjaamolla juostu?

kaikenlaisia pikku juttuja oli ennen ekaa huoltoa, pientä öljyvuotoa , käynti häikkää, kilinää ja kolinaa.. Kilinät ja kolinat tuli huonosti kiinni olevista suoja tai koriste osista ja muut ongelmat hoidettiin pois ekasta huollosta
062802jumpie_prv.gif

.Raketti ylivuotinen pariin kertaan.Otettu käyttöön just ,ajettu alle 3000km,kone särähtää n.1800-2200rpm,ääni mustuttaa resonoivaa nokkaketjua,niinku kuvainnollisesti...MITEN VÄHILLÄ SIVUÄÄNILLÄ Teijän muitten raketit rääkyy kevyesti vedättäessä TAI paikallaan kierrättäessä?Onko lastentauteja havaittu/ korjaamolla juostu?
Ainakin tossa turussa pyörivässä turbossa särisee pakoputki... Tai joku pelti...

Minä tossa jo aiemmin kirjoittelinki tästä samasta aiheesta mulla 04 :ssa ollu uudesta asti omassa käytössä ja ajettu 16thk alkoi kuulua kilinää tai kalinaa juurikin samoilla rundeilla eli 1800-2200 ja joutokäynniltä kieroksia nostattaessa.Asiaa on tutkittu stetoskoopinki kanssa että mistä ne saundit lähtee ei vain ole asia selvinny,jospa ne kuuluu tulla kaupan mukana.Mutta muuten olen ollu pyörään tyytyväinen ei sitte pienimpääkä vikaa ole ollu,jarrupalat ja takakummin olen joutunu vaihtamaan.Olis hienoo jos joku sais selville mistä ääni lähtee ja kirjottelis asiasta tänne.

Kannatta tarkistaa nokkaketju....... kaverilla äänteli myös... jonka jälkeen ketju katkes ja BAM
biggrin.gif
biggrin.gif

Tulevalla viikolla asia selvinnee,takuusyyni suuntautuu sinne nokkaketjun suuntaan.30vuotta näitten kanssa touhunneena korva kuuntelee joskus liiankin tarkasti mahdollisia kilinöitä...mutta kun rakettia on tarkoitus lennättää vuosia täytyy asia selvittää...

Ketjunkiristin uusittu männäviikolla . Nyt yritän keretä ajamaan ,jotta vois antaa lausunnon hävisikö kokonaan hälyääni.100km ajettu vasta ja vaikuttaa että vaimeampi on ,joskaan ei hiljentynyt tyystin.Tarkkailu jatkuu...

Huomenna olisi tarkoitus vaihtaa kiristin,en oikein itsekään usko että äänet siihen täysin loppuvat,kenties jäykempi jousi kiristimessä auttaisi?mutta koneen käydessä kun painaa tapilla kiristimen mäntää äänet vaimenee kyllä.No huomenna se sitten nähdään.

kulmavaihde on noissa eräissä pamahdellut. se tosin ei juurikaan varoittele etukäteen, vaan pamahtaa kerralla ja rikkoo samantien yleensä koko koneen kun metallisilppua pääsee hetkessä öljykanavia pitkin jokapuolelle myllyä.

kulmavaihde on noissa eräissä pamahdellut. se tosin ei juurikaan varoittele etukäteen, vaan pamahtaa kerralla ja rikkoo samantien yleensä koko koneen kun metallisilppua pääsee hetkessä öljykanavia pitkin jokapuolelle myllyä.
Eikös tuon metallisilpun pitäisi pysähtyä suodattimeen näin maalaisjärjellä? Voisi kuvitella, että menee lähinnä vain öljypumppu.

Back