• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Rohinaa CBR 600:sta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja markovilja
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

markovilja

New member
Eli tyhjäkäynnillä vapaalla rohisee, mutta kun vetää kytkimen pohjaan, rohina lakkaa. Onko ihan normaalia pc-25 mallin CBR:lle?

Sama homma..(-97 cbr). En muista huomanneeni tätä viime kesänä, vaan tänä keväänä öljynvaihdon jälkeen alkoi murina..
confused_orig.gif

Meinasin vaihtaa toiset öljyt mutta se sitten jäi..

Mun cebarista kuuluu kans saman moista ääntä.. mutta ku nokkaketju kolisee, niin en ole kytkimestä piitannut.  
crazy.gif

Oikeestaan toi krohina oli jo mun pyörässä, kun ostin, ja ainakin 7000km se on kestänyt. Eikä kytkimen kanssa mitään ongelmaa (muutaku toi ääni). Eli mistään kovin vakavasta ei ole kyse. luulisin.

Mulla on kanssa sama juttu tuossa pc23:ssa. Pientä rohinaa kuuluu ja lakkaa samantien, kun lyö kytkimen pohjaan. En ole sitä pahemmin edes noteerannut, koska täytyyhän pyörän jotenkin omistajansa kanssa kommunikoida. Nyt on kuitenkin vielä puolitoista kuukautta ajokautta jäljellä, joten sitä ehtii ihmetellä tulevana talvenakin.

Taitaa olla kaikissa sepoissa sama "ongelma". Ainakin mulla vanha (-99) cbr rohisi kytkin ylhäällä, mutta eipä mitään vakavaa ongelmaa tullut sen tähden, eipä kyllä mitään muutakaan ollut.
Olispa muuten kiva tietää, et ajeleeko joku täältä mun vanhalla sepolla... Vaihdoin tän kuun alussa Raision BW:ssä...

Mulla on 75tkm ajettu CBR600 ja kytkin on aina pitänyt rohinaa, mutta hyvin on eteenpäin silti kulkenut
062802moto_prv.gif

nokkaketju vaati uuden kiristimen n.60tkm:ssä ja uuden ketjun ja kiristimen 70tkm:ssä sit loppu rällätys
smile_org.gif

"älä huolestu...ihan normaalia" tolleen ukkokin sanoi jo alkukesästä kun ihmettelin vähän samanlaista ääntä omassa cebarissani.... lisäsi muuten vielä, että "ole vaimo sitten vasta huolissasi kun EI KUULU MITÄÄN"... ja hyvin on kulkenu koko kesän   ;-)

Mulla ja honda vähäsen hurisee ja rohisee kun äkkiä nostaa kierroksia, tiedä voisiko johtua kuluneesta kytkinkellosta, no yks monta kun hyvin kuitenkin pelannu.

Tuo on ihan normaalia. Vaihdelaatikossa pyörii kyllä jotain vaikka vaihde on vapaalla... Lakkaa pyörimistä kun vetää kytkin pohjaan ja ääni katoaa. Sama juttu a*toissakin...

Mulla rahina loppui sillä että hommasin uudet kytkinlevyt en sitten tiiä et onko se sulla juuri siinä hommassa. -98:n cbr:n omistan jolla ajettu 86tkm

Cebarin rohinoista ei varmaan pienistä kannata mielenterveyttään menettää... Kävin koeajamassa 04:sta R6:sta... äänet oli sitä luokkaa kytkin ylhäällä, että en uskaltanu lähteä taajamamerkin ulkopuolelle tyypittään vaan tyydyin koeajoon Tamppereen aluerajojen sisäpuolella

Toivottavasti tuleva Hondisti
baaa.gif

Äijä

Back