• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Rojekti etenee

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JP_445
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
pitää tyytyä nyt ensin tuohon vakio tukeen, mutta kuka tietää mitä muutoksia vielä on tulollaan. Oikeestaan sen takia toi originelli että siinä on tankin kiinnitys ja peilien kiinnitys jutut ja se on todella kevyt. Jos tuolta edestä vetäis ne tuet niin niistä helposti tulee painavammat jotta ne olisivat riittävän tukevat.
 
onko nuo nyt ne daisarit eli kannut
confused_orig.gif
Vai pöllöt?
tounge.gif
 
On kyllä hatunnoston arvoinen projekti! Ei meinaan kuidutus, hionta ja pohjatyöt ole ainakaan meikäläisen lempihommia... Tsemppiä vaan projektiiin.
thumbs-up.gif
 
tosi hienolta näyttää! jos vaan millään viitit ni ois tarinaaki kiva lukea projektin eri työvaiheista, ja myös kuvia työskentelystä.
innolla odotan lopputulosta
 
Pitää varmaan alkaa rustaamaan jotain päiväkirjaa miten homma menee. Alkuvaiheessa olis tullut vain rumia sanoja ja paljon. Nyt kun alkaa olemaan tulosta näkyvilllä homma vois toimia paremmin. Sen verta työskentelystä, että hartsi on haissut ja rälläkkä laulanut melko paljon
tounge.gif
 
Vihdoinkin kuvia... Olenkin tässä jo odotellut, miltä projektisi näyttää...

Muista muuten JP se etulokari. Käyn hakemassa sen keväällä sovittuun hintaan...
smile_org.gif
 
Kuinka kuituhomma etenee, joko kohta saadaan väri pintaan? Miten muuten ajattelit värjätä?
 
Termos taas, eilen ja tänään koettu riemun hetkiä kun mopoa värkätty. Eilen löträsin hartsin ja maton kanssa ja kas sieltä syntyi undertailin poikanen... vielä viimeistely muotoilu ja pinta sileäksi ja sitten muotin ottoon. Vanteet ja svingi putsattu ja odottaa hiekkaa niskaansa ja sen jälkeen maalia. Etukate ja sivukatteet liimautuivat toisiinsa kiinni ja ovat nyt tiiviissä yhteistyössä peittämään tulevaisuudessa mopoa. Valot tulevat varmaan huomenna (pääsee niitäkin mallailemaan paikalleen). Svingistä löytyi ylläri rikkinäisen laakerin muodossa, toinen oli ehjä ja toinen täysin paskana. Oli sitten syönyt sen sisäputkenkin rikki. No uudet tulossa joten paniikki ohi. Takavaloksi tulee (iik) Hondan valo mallia CBR 600 F kirkas. Sovittelin muitakin siihen, mutta ei ne oikein istuneet (vois tietty jättää kokonaan pois, mutta kun tuo laki vaatii sinne jotain). Valojen osalta päädyin siihen ettei E merkeistä säästellä, kun niitä ei pahemmin tuonne putkistoon tule. Huomenna hakemaan pakkelia (lasikuitu ja viimeistely versiota) ja alkaa hemmetinmoinen silottelu ja hiominen. Joitakin jäykisteitä pitää tehdä noihin pohjiin vaikka ei pahemmin innostaisi, muuten voi olla liian vaikea saada siistiä pohjaa valmiiksi. Hiilarit lähti tilaukseen Saksasta samoin kun ne epoksit (paljon halvempaa siellä). Vaimentajan laipat lähtee tilaukseen huomenna ja kuori tehdään sitten niiden mukaan. Sisäputki tullee noin 80mm rööristä joten pitäis kaasujen poistua vitkuttelematta (entinen oli 60mm rööri). Vilkkuja on mietitty mutta saavat vielä odottaa hetken (ei silti kauaa koska upotukset pitää tehdä katteisiin). Mittariston piirilevyä odotan vielä (toivottavasti tulee pian ettei tarvitse turvautua backup planiin). No kyllä se siitä lutviintuu... eipä tule aika pitkäksi näin kevään korvalla..
wink.gif
 
Niin ja unohtunut mainita yhteistyö kumppanini joka toimii askartelu tilojen antajana ja muutenkin tukee minua. Eli suuri käsi Oulun Spare Wheelille Spare Wheel
 
Jaapajaa.., milloin olet seuraavan kerran värkkäilemässä (edelleen kiinnostaisi nähdä)?
 
Termos taas, eilen ja tänään koettu riemun hetkiä kun mopoa värkätty. Eilen löträsin hartsin ja maton kanssa ja kas sieltä syntyi undertailin poikanen... vielä viimeistely muotoilu ja pinta sileäksi ja sitten muotin ottoon. Vanteet ja svingi putsattu ja odottaa hiekkaa niskaansa ja sen jälkeen maalia. Etukate ja sivukatteet liimautuivat toisiinsa kiinni ja ovat nyt tiiviissä yhteistyössä peittämään tulevaisuudessa mopoa. Valot tulevat varmaan huomenna (pääsee niitäkin mallailemaan paikalleen). Svingistä löytyi ylläri rikkinäisen laakerin muodossa, toinen oli ehjä ja toinen täysin paskana. Oli sitten syönyt sen sisäputkenkin rikki. No uudet tulossa joten paniikki ohi. Takavaloksi tulee (iik) Hondan valo mallia CBR 600 F kirkas. Sovittelin muitakin siihen, mutta ei ne oikein istuneet (vois tietty jättää kokonaan pois, mutta kun tuo laki vaatii sinne jotain). Valojen osalta päädyin siihen ettei E merkeistä säästellä, kun niitä ei pahemmin tuonne putkistoon tule. Huomenna hakemaan pakkelia (lasikuitu ja viimeistely versiota) ja alkaa hemmetinmoinen silottelu ja hiominen. Joitakin jäykisteitä pitää tehdä noihin pohjiin vaikka ei pahemmin innostaisi, muuten voi olla liian vaikea saada siistiä pohjaa valmiiksi. Hiilarit lähti tilaukseen Saksasta samoin kun ne epoksit (paljon halvempaa siellä). Vaimentajan laipat lähtee tilaukseen huomenna ja kuori tehdään sitten niiden mukaan. Sisäputki tullee noin 80mm rööristä joten pitäis kaasujen poistua vitkuttelematta (entinen oli 60mm rööri). Vilkkuja on mietitty mutta saavat vielä odottaa hetken (ei silti kauaa koska upotukset pitää tehdä katteisiin). Mittariston piirilevyä odotan vielä (toivottavasti tulee pian ettei tarvitse turvautua backup planiin). No kyllä se siitä lutviintuu... eipä tule aika pitkäksi näin kevään korvalla..  
wink.gif
Mietinkin, kuka oli ollut "korjaamassa" sun pyörää, kun oli aika atomeina.
 
No höh ja stana kuului tallin perältä lamppujen saavuttua. Ei mahdu ei. Ei sitten millään niille suunitelluille paikoille. No se on ihan omaa typeryyttä. Lamppujen paikka muuttui keskelle päälekkäin (kuten 999 ja 749). Nyt tulee vielä viikon katko tekemiseen, kun pitää lähteä Aasiaan (työnantajan velvoittamana). No pitää poiketa samalla paikallisessa M-P liikkeessä katsastamassa peili tarjontaa. Niin joo vilkut ostin tänään ja ne on pienet ja söpöt. Hanskatkin tuli uudelle kaudelle hommattua mallia Arlen Ness. Hyviltä tuntuivat käteen ja tunto kahvoihin oli hyvä (lähes täydellinen, piti sitäkin kokeilla 20 minuuttia
tounge.gif
).
Noo nyt valmistautumaan matkalle lähtöön... Kohde maassa näytti olevan lämpötila tuossa 34 asteen tuntumassa PLUSSAN puolella.
cool.gif
 
No termos taas, nyt ei olla hartsi pöllyissä vaan kauttaaltaan hiontapölyssä... siis käsittämätön määrä saattaa mennä pakkelia yhteen mopoon... ensin koitin hioa 80 karkeudella ja nyttemmin siirrytty karkeampaan eli 40 ja 60 (hmm eikös yleensä mennä hienompaan ja hienompaan). Alkaa pikku hiljaa näkymään tulosta, kun tuolla hiukan kattohuopaa sileämmällä silottelee. Wurthin hienosilote ei ole niitä helpoimpia hioa, mutta kestää hyvin lasikuitu pinnassa kiinni. Lamput aiheuttavat enempi kuin paljon murheita, taas uusi asetelma niille soviteltu. 999 tyyppinen ratkaisu hylätty (ulkonäkö syyt) ja koitetaan saada ne mahtumaan siihen keulalle vierekkäin (keskipatin molemmin puolin) ja ilmanotto tulee vanhoihin lamppujen reikiin (reunoille). Laittelen kuvia lisää tuonne vanhaan paikkaan jahka saan niitä sinne siirrettyä. Huomenna kelkkailemaan ja rentouttamaan ajatuksia töistä ja rojektista (hullu kaveri lainasi kelkan mulle, ei arvannut että viimeiselle retkelle lähti se
tounge.gif
).
 
Ehjänä ollaan kelkkailun jäliltä. Hiomassa käväsin tänään taas hiukan... siis sen verta että suihkussa piti poiketa. Paperissa siirrytty karkeuteen 80 ja kohta yläosa valmiina ensimmäistä pohjamaalia varten (ensimmäistä niistä 17 kerroksesta). Huomenna alakatteeseen lisää kerrosta (jäykkyyttä) ja sitten sen kiinnitys tuohon ylä-sivu-katehärpäkkeeseen. Saumat sileäksi ja maalia pintaan. Tankki tuleekin "normaali" kokoisena (jotta voi sitten ehkä jollekkin muulle kiinnostuneelle värkätä samanlaisen). Eli tankin pituus niihin kiinikkeisiin tulee olemaan vakion kanssa identtinen, vain kylkien muoto muuttuu (hiukan kapeammaksi polvien kohdalta). Takaosa pitäis olla helppo nakki nyt kun tankin pituus pysyy vakiona, vain lampun istutus ja undertailin sovitus (hiukan litistyy katteet takaa). Jakkatappien kiinnikelevyjen hionta alkaa iltaisin kotovessan puolella (keittiöön ei uskalla mennä tekemään moista). Kyllä se näyttäisi valmistuvan tälle keväälle jahka saan vaimoa lahjottua ja näin saatua enemmän remonttiaikaa. Muotteja varten pitää melkein valmiiseen katteeseen tehdä jaot (ihan vain helpottaakseeni omaa työtä). Eli kun miltein maalaus valmiit katteet niin niihin ajetaan urat ohkaisia lasikuituisia jakoja varten joita vasten laminoidaan muottien liitos pinnat. Lasilevyä varten laminoi lasikuidusta kaksikerros systeemillä kapeat levyt ja kiinittää ne hartsilla katemuottipohjiin. Sitten siistiminen ja maalia pintaan. Pinnan kuivuttua vahaa paljon ja sitten gelcoat ja laminoimaan muotteja. Noita jakoja vasten muotin liitos kohdat on helppo laminoida ja laittaa jäykisteet (ohuesta vanerista tai muusta vastaavasta). Muottien kuivuttua porataan laippoihin reiät joista muotit tullaan kiinittämään lopulta toisiinsa pulteilla. Muotit irti pohjista ja harjakais oluet voi nauttia (sillä edellytyksellä että muotit onnistuivat). Muottiin vahaa hemmetisti ja ensimmäinen kerros epoksihartsia (sitä mitä käytetään tuulivoimaloiden siivekkeissä) ja ohut 40G/m2 lasikuitu pohjalle, lisää epoksia ja hiilikuitua, lisää epoksia ja 160g/m2 lasikuitua ja sitten alipainepussiin (joka tehty rakennusmuovista, ihan totta se toimii). Noiden kuivuttua reunojen tasoitus hionta ja muotit vastakkain, liitos sauma kiinni epoksilla ja hiilikuidulla... kuivuminen ja muottien irroitus... nyt pitäisi kaiken järjen mukaan olla lähes kiinnitys valmiit katteet. Siis kaiken järjen mukaan. Vesihionta ja lakka pintaan ja katteet paikalleen ja kylille elvistelemään. Hommaa paljon jäljellä, mutta toivo elää...
biggrin.gif
 
Back
Ylös