Rötää ja paukkuu alakiekoilla

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kake1969q
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kake1969q

rottakone
Rötää ja paukkuu alakiekoilla

syksyllä talliinvietäessä vähän samoja oireita. Talvella vaihettu suotimet, tulpat ja tulpanjohot,venat säädetty.
tänään otin mopottimen ajoon ja oireet pahentuneet talven seisonnan jälkeen.
alakierroksilla papu hukassa, kone rötää ja paukuttaa putkessa. tuntuu, kuin pudottaisi 3 pytylle välillä.
oma diaknoosi: kaasarit taas kerran auki (olleet viime keväänä viimeksi auki, kun seossäätöruuvin kärkeen liimautunut kuminpalanen)
arvoisa raati: olenko jäljillä?:)
 
HÖH, olisit laittanut syksyllä pienkonebensaa sinne tankkiin ja ajanut sen kanssa kaasareihin.
Kaasarit on vaan tukossa vanhan hartsiintuneen bensan takia.
 
HÖH, olisit laittanut syksyllä pienkonebensaa sinne tankkiin ja ajanut sen kanssa kaasareihin.
Kaasarit on vaan tukossa vanhan hartsiintuneen bensan takia.

Dziisös, taas alkoi tämä jokakeväinen keskustelu!

JOS toi jo kerran syksyllä rötäsi, olisi varmaan kannattanut koko viime kesä ajaa niillä ruohonleikkuribensoilla.
 
Tankkaa täyteen ennenkuin purat. Saattaa parantua jo sillä. Bensasta haihtuu ekana helpoiten syttyvät jakeet ja jotkut vehkeet osaa oireilla jo yhden talven lämpimässä tallissa seisomisen jälkeen.
 
Juuri purkasin ja putsasin omat kaasarit samojen oireiden takia,tyhjäkäyntipiirissä tukos.
Paineilmaa ja jynssäsystä,kyllä se siitä.
 
eikös tuo tyhjäkäyntipiirin suutin ollut pilot jet?? atomia pienempi reikä ilmeisesti kyseessä. taida uusia nuo varuulta...
 
eikös tuo tyhjäkäyntipiirin suutin ollut pilot jet?? atomia pienempi reikä ilmeisesti kyseessä. taida uusia nuo varuulta...

Hanki saman tien yhtä kokoa isommat. Yleensä vanhat pyörät käyvät laihalla ja isommilla tk-suuttimilla saat alakierrosten röpötyksen pois.
 
päivitystä...ongelma hukkui hetkeksi, kun pyörän tankkas ja kaato sekaan kaasarin puhistustököttiä. kävi nätisti kakistelematta, kunnes tänä aamuna sama homma. paukkuu putkessa. uudet tyhjäkäyntisuuttimet tilattu. ens viikon alusta kasarit irti ja tarkastus, minkä kokoisia käpyjä päättynyt karporaattoriin :D
ps. tankissa oli 2 kk vanhaa v-poweria. senhän ei pitäisi vanheta tuossa ajassa, vai mitä??
 
Viimeksi muokattu:
Purkamisen jälkeen kaasarirungot saa varmimmin puhtaaksi keittämällä niitä tunnin pari - runkojen tk-piirien porauksiin se töhnä tarttuu. Veteen Fairya tai sitruunahappoa, niin puhdasta tulee. Vaatii toki ison alufoililla peitetyn astian (itse käytin lasagnevuokaa).
 
Purkamisen jälkeen kaasarirungot saa varmimmin puhtaaksi keittämällä niitä tunnin pari - runkojen tk-piirien porauksiin se töhnä tarttuu. Veteen Fairya tai sitruunahappoa, niin puhdasta tulee. Vaatii toki ison alufoililla peitetyn astian (itse käytin lasagnevuokaa).

Ai muutkin käyttäneet tuota! Itse aikoinaan jotain Letukan kaasaria keittelin soppakattilassa. Ihme että perhesopu säilyi! :p
Konetiskiaine on myös melko myrkkyä, ehkä jopa niin, että kannattaa testata kestävätkö noi rungot sitä ollenkaan.
 
Konetiskiaine on emäksistä, joten se syövyttää alumiinirunkoja. Happokin tummentaa alumiinia mutta se on enempi kosmeettista vahinkoa. Lasagnevuoka oli riittävä iso nelimukisen kaasareille ja vettähän ei tarvitse olla kuin kurkkujen puoliväliin saakka. Töhnät on siellä alaosan porauksissa. Kaasareiden alle on syytä laittaa puupalikat tms, jotta kaasarit eivät ole suorassa kosketuksessa kuumaan astiaan.
 
Back
Ylös