Royal Enfield

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja XIII
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hiljaista on ?

Kävin tuollaista koeajamassa ja olo on hämmentynyt. Miten näin alitehoinen pyörä voi olla näin hauska ajettava?
 
Hei, onko foorumilla Royal Enfield Classic 350:n omistajia? Millaisia kokemuksia mallista?

Kävin eilen koeajamassa Lahden Riku Motorsissa ja ensi viikolla pääsen ajelemaan omalla. Riku on huikea tyyppi.

Haussa oli pyörä, joka yllyttää rentoon ajeluun, siis ajeluun avopotta päässä, maaseudun tuoksuja haistellen, västäräkin laulua kuunnellen ja rauhoittavia maisemia ja tapahtumia ihaillen. Esim. sitä kun hevonen heilauttaa häntää kärpäsiä hätistellessään ja lehmä kääntää korvaa rauhallisen moottorin putputuksen lähestyessä. Rauhaa ja rentoutta. Sitä mielenmaisemaa, jossa kiireelle ei ole mitään sijaa.

Vaikea keksiä sopivampaa moottoripyörää tähän tarkoitukseen.
Minulla ei ole kiire. Päinvastoin.
 
Viimeksi muokattu:
Hiljaista on ?

Kävin tuollaista koeajamassa ja olo on hämmentynyt. Miten näin alitehoinen pyörä voi olla näin hauska ajettava?

Sepä.
Moottori on kuutioihinsa suhteutettuna ehkä maailman nöyrin yksimukinen puurtaja. Alarekisteri todellakin toimii. Lisäksi pyörä on miellyttävä ja rentouttava kuljetettava. Mikään ei töki vastaan, eikä mikään negatiivinen ominaisuus nouse tutkaan. Kaikki on kunnossa kun asennoituu oikein ja ymmärtää, että tämä pyörä ei ole tehty moottoritielle, eikä kiireiseen ohitteluun.

Pyörällä ajo on silkkaa rauhaa, nautiskelua ja miellyttävyyttä, Classic on moottoripyörien samettia.
 
Viimeksi muokattu:
Pitikö mennä sorkkimaan, nyt palaa check engine valo kokoajan mittaristossa kun päivitin firmiksen.
Himalayan 450 kyseeessä, ~2200km mittarissa nyt.

Nyt kun kuukkeloinut tovin niin voi olla että on vaan vika softassa, että jää valo päälle, lähtee jos pyörä seisoo yli 24h tai ajaa yli 50km.

Mistään en toki löytänyt ohjeita että miten tuosta saa koodit luettua.
 
Tuli puolitoista kuukautta sitten hankittua 2001 vuosimallin Bullet 500, eli hyvin viimeisiä pelkällä kickstartilla käynnistettäviä.
Koska tämä on mallia DeLuxe, niin tässähän oli kiinni elämää nähnyt Amal 930 R300 vaijeriryypyllinen kaasutin, joka on aivan jumissa ja tukossa. Lisäksi tämä kyseinen rautahepo merkkasi öljyllä reviiriään, aiheuttaen näin mielipahaa myyjälle, joten kuten faksi jäätteenmäelle, sain pyörästä neljänneksen hinnasta pois pyytämättä ja yllättäen.

Heti alkuun kyselin muutamastakin eri paikasta huoltoa tuolle kaasuttimelle, mutta turhaan, joten päädyin hankkimaan Mikuni VM32 vipuryypyllisen kaasuttimen ebaysta. Kun kaasutin viime viikolla saapui, huomasin sen olevan vääräkätinen, joten vipuryypyn kara otti kiinni bensahanan letkukaraan ja bensaletkuun. Pieten tutkiskelun jälkeen päädyin virhydron 45° kulmamalliin, koska tässäkin asiassa paikalliset lafkat nosti kädet pystyyn, mutta nyt kaikki pelaa yks-yhteen ja pitkäiskuinen yksimukinen papattaa ja hymyilyttää jengiä tälläkin kylällä :)-
 

Liitetiedostot

  • Screenshot_20250930-235712368 (1).jpg
    Screenshot_20250930-235712368 (1).jpg
    104,3 KB · Katselut: 97
Viimeksi muokattu:
Nää Royalit kyllä puhuttelee, himalayja (tai miten nyt kirjoitetaankaan) olis eteenkin hieno. :orgmp:
 
Back
Ylös