RSV1000R jäähdytinnesteet?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TeroXX
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

TeroXX

New member
Moro. Säilytän talviajan -04 RSV1000R:ää kylmässä tallissa ja
mittasin pakkasnesteen kestävyyden, se kestää n. -14 astetta.
Neste on sinistä josta paikallinen varaosakauppias kertoi ettei
sitä saa sekoittaa muunvärisillä nesteillä, pitääkö paikkansa?
Onko Apriliassa oltava ko:neste jonkun ominaisuuden vuoksi?
Tyyppi taitaa olla G11.

Sekoittamalla sinistä ja punaista saat hyytelöä aikaiseksi.

Usko varaosakauppiasta, ei se huijaa.

Riippuu sinisestä ja vihreästä. Valmistajat ovat sotkeneet nuo värikoodaukset iloisesti ristiin jo aikapäivää sitten, joten paree tarkistaa nestetyyppien yhteensopivuus ja unohtaa värit.

Jos ei ole tietoa mitä siellä koneessa on niin väri ei oo 100% todiste suuntaan eikä toiseen. Esimerkkinä nyt vaikka uusien Trumpettien OAT G-05 neste, joka on tumman vihreää. Äkkiähän ne vanhat huuhtelee pois uuden nesteen alta, jos on epätietoisuutta mitkät litkut koneessa on.

Omaani vaihdoin Mobilin sinisen nesteen toissakesänä alla oli joku kelta / vihreä. En kyllä sen kummemmin huuhtonut muuta kun systeemi tyhjäks syylareitä myöden ja uudet liemet sisään.

Nyt pitäs vähän remonttia tehdä ja joutuu jäähdytysnesteet tipauttaan, mutta kun Esso katos tosta naapurista niin eipä ole mobilin Antizreefe tullut vastaan.

Jos joku tietää kuka sitä pk-seudulla myy niin arvostan vinkkiä.

Sen verran vilkuilin Shellin valmiin seoksen etikettiä niin kehoittai muistaakseni tarkistamaan väri. No se Shellinkin liemi on sinistä.

Kovin on hich tech hommaks nämäkin menneet.

Jos Mobilin sinistä peruslitkua (ei Advanced tai Extra) meinaat niin se on sitä ihan tavan markettien monoetyleeniglykolia mitä saa suunnilleen joka kioskista. Niittykummun Essolla tuota on ainakin.

Eiköhän näihin värkkeihin ihan peruslitkut riitä ;) sen verran kuitenkin hifistellään, että akku vedellä lantrataan...

Toi sininen näkyy paljon paremmin siellä paisuntasäiliös kun ne kusen keltaset tai vaaleen vihreet...

Moro. Säilytän talviajan -04 RSV1000R:ää kylmässä tallissa ja
mittasin pakkasnesteen kestävyyden, se kestää n. -14 astetta.
Herää kysymys jos ainut syy vaihtoon on tuo pakkasenkestävyys, niin joku viisaampi vois sanoa onko tarvetta siihen..?? Jos nyt oletetaan ettei sen -25 alle tipahda pakkanen... Esson baari jutuissahan umpijäätymisvaara joka jotain vahinkoa aiheuttaisi on huomattavasti korkeampi kun tuo mitattu arvo, se kun kuulemma menee vaan sohjoksi jos ei nyt pelkkää vettä ole..

Pakkaskestävyys on ainoa syy, talli on lämpöeristetty mutta ilman lämmitystä. Tuskin pakkanen laskee alle -20.

Mulla meni tässä 6-7 vuotta sitten golfista nesteet jäähän(puuroksi)kun 25-30 oli pakkasta parin viikon ajan.lohkolämppärillä se ei ala sulamaan ja siinä se viikon seiso ja sit tuumasin että nyt perkele tarvin autoa!no löin sen tulille ja ajoin talliin sulamaan!ei siitä mitään hajonnu/haljennu.vesipumppua vähän pelkäsin että hajoo mut ei sekään

Neste kesti muistaakseni 11 astetta ja semmosta lusikoitavaa puuroa se oli!

Onko sulla TeroXX ihan originaalit litkut siellä? Itellä kanssa RSV R (06) kylmässä tallissa. Pyörällä ajettu kun sen syksyllä ostin 1700km ja siis tehtaan jäljiltä kaikki nesteet öljyjä, jotka on vaihdettu 700km ja 1700km kohdilla ja takajarrunestettä, lukuun ottamatta. Oletin mittaamatta, että noi on 50:50 liemet, mitä muistaakseni kirjakin kertoo... Tosin tuossa on takuu voimassa vielä keväällä. Luulisi kestävän enemmän kuin -14.

Muutenhan kylmässä pitäminen on itse asiassa tarkalleen ohjekirjan mukainen tapa säilyttää pitkän seisokin yli.  
biggrin.gif

Ohjekirjassa sanotaan tasan näin: "Sijoita ajoneuvo lämmittämättömään ja kuivaan tilaan pois auringonpaisteesta."

Akku on mulla sisällä talon viileimmässä paikassa ja latailen sitä Ctekillä kerran kuussa. Eihän tuollaisessa pyörässä kai muuta huomoitavaa oikeastaan olekaan vaikka kylmässä säilöökin. Vai onko?

Sitä en tiedä onko alkuperäiset nesteet, pyörä on -04
ja ollut minulla syksystä -08. Ohjekirjassa neuvottiin irroittaa kaksi sulaketta ettei akku tyhjene. -04 mallissa on
ominaisuutena jos irroittaa akusta johdot pitkäksi aikaa niin
matkamittari nollaantuu joka tapahtui minun millessä
08-09 talvena, siksi pidän piuhat paikoillaan ja ctek kytkettynä koko talven.

Ohjekirjassa neuvottiin irroittaa kaksi sulaketta ettei akku tyhjene. -04 mallissa on
ominaisuutena jos irroittaa akusta johdot pitkäksi aikaa niin
matkamittari nollaantuu..
Juu yli 20vrk seisonnassa kehotetaan ottamaan noi sulakkeet irti ja oikein pitkissä akku kokonaan. Olen kuullut tuosta matkamittaribugista... Täytyy toivoa, ettei koske omaa pyörää - ei kyllä pitäisi koskea, kun on vuosimallia -06. Kellon ja vaihtovalon joutuu laittamaan joka tapauksessa kohdilleen keväällä.

Mulla on tuo talli sähkötön, niin jo siksikin otin akun sisätiloihin. Mittasin piruuttani tallin sisälämpötilan tänään. Eroa ulkotiloihin 4 astetta. Eli ulkona -10 sisällä -6. Talli on muuten vuorattu kyllä, mutta ovi on yksinkertainen peltiovi.

Back