• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

RSV4 Tuono

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Attitude
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Osaako joku vinkata hyvistä jarrupaloista sekalaiseen ratailuun/kadulle? Itsellä hakusessa etupalaset 80/20 rata/katuajoon. Mielellään saisivat myös kestää enemmän kuin pari viikonloppua, tosin omat mummojarrut saattaa auttaa asiassa. Oma vauhti on keskiryhmän nopeammassa puoliskossa.
Ilmeisesti ainakin Brembon SC:t voisivat toimia, onko porukalla noista kokemusta / kuinka kauan kestävät?

Mun vauhti on ratapäivillä ollut aika ok. Ja ajan kadulla, pääsääntöisesti hyvillä keleillä mutta reissulla keli on mikä on. EBC GPFAX on paras pala mitä vastaan on tullut, nimenomaan kokonaisuutena.

Brembolla on hyviä paloja, mutta tahtovat olla tyyriitä edes Carpimotolta tilattuna. Tuolta viimeksi otin EBC:tä: https://www.bikehps.com/ebc/
 
Brembon SC toimii jo heti kylmänä kadulla ja kestää kohtuullisesti myös radalla. Pölyä generoi aika paljon mutta vähemmän mielestäni kuin EBC. Brembon RC kestää ja pitää varsin hyvin radallakin, eikä pölise hirveesti, mutta kylmänä pito on vaisu. Carpimotolta Brembot tulee yleensä seuraavana päivänä tilauksesta/shippauksesta ja edukkaasti.
 
Mun vauhti on ratapäivillä ollut aika ok. Ja ajan kadulla, pääsääntöisesti hyvillä keleillä mutta reissulla keli on mikä on. EBC GPFAX on paras pala mitä vastaan on tullut, nimenomaan kokonaisuutena.

Brembolla on hyviä paloja, mutta tahtovat olla tyyriitä edes Carpimotolta tilattuna. Tuolta viimeksi otin EBC:tä: https://www.bikehps.com/ebc/

EBC GPFA tai EPFA :lle ääni täältäkin, itsellänikin oli moiset alla ja oli ihan toimivat, hyvät, kestävät.
 
Brembon SC on varmaan aika hyvä. RC on loistava puhtaaseen ratakäyttöön, mutta ei pidä yhtään kylmänä. GPAFX on muuten hyvä, mutta pölyää niin pirusti, että jarruja saa tiskata joka ratapäivän jälkeen.
 
Brembon SC on varmaan aika hyvä. RC on loistava puhtaaseen ratakäyttöön, mutta ei pidä yhtään kylmänä. GPAFX on muuten hyvä, mutta pölyää niin pirusti, että jarruja saa tiskata joka ratapäivän jälkeen.

Tätä mä en tajuu. Paljo ajanu SC ja RC palallaki eikä EBG minusta sen enempää pölise.
 
Kiitokset kommenteista, tilasin tällä kertaa nuo Brembot kun irtosivat suht halvalla Carpimotosta. Pitää noita EBC:n palikoita kokeilla seuraavaksi.

Carpimotosta pitää vielä mainita, että pistin palikat tilaukseen myöhään tiistaina ja äsken tulivat ovelle :blink:.
 
Kiitokset kommenteista, tilasin tällä kertaa nuo Brembot kun irtosivat suht halvalla Carpimotosta. Pitää noita EBC:n palikoita kokeilla seuraavaksi.

Carpimotosta pitää vielä mainita, että pistin palikat tilaukseen myöhään tiistaina ja äsken tulivat ovelle :blink:.

Carpimoto on nopea.

Ja mitä tulee noiden SC:n kestävyyteen, niin mulla ne kestää sen 2 kautta, jossa ratapäiviä sen ~10 ja kadulla pikkuisen. Olin ihan varma, että ne ois viime kesänä ollut jo täysin loppu, mutta kun renkaanvaihdon yhteydessä tarkastin niin olin väärässä. Tälle kesälle täytyy tosin vaihtaa...
 
Nyt on hieman jo kilometrejä alla Tuonolla ja löytyihän tästä hieman moitittavaakin...

Hitaaseen nurkka-ajoon moottorinohjaus on melko surkea (toisaalta kovemmassa/normiajossa taas erittäin hyvä). Muutoin moottori on ominaisuuksiltaan täyttä timanttia.

Ja kadulle tuo on yksinkertaisesti liian hyvä ajettava. Vaatii aivan armotonta pieksemistä että tuntuu meno miltään, niin vakaa ja hyvä tuo on ottamaan kaiken vastaan.

Joko Tuono on yksinkertaisesti liian hyvä tai sitten kuski on pahasti pappautumassa, mutta seuraava pyörä tulee olemaan joku matkalehmä+nurkkaralliin joku hieman kiikkerämpi ajettava jotta saa jotain fiiliksiä pienemmissäkin vauhdeissa. Kotarin 990 supermotoa on hieman ikävä...

Hävettää. :sad3:
 
...
Hitaaseen nurkka-ajoon moottorinohjaus on melko surkea (toisaalta kovemmassa/normiajossa taas erittäin hyvä). Muutoin moottori on ominaisuuksiltaan täyttä timanttia.

Ja kadulle tuo on yksinkertaisesti liian hyvä ajettava. Vaatii aivan armotonta pieksemistä että tuntuu meno miltään, niin vakaa ja hyvä tuo on ottamaan kaiken vastaan
...

Ei tuo uusi 1100 ihan omimmillaan ole kävelyvauhtien neppailussa - eipä sitä siihen ole tarkoitettukaan. Avarampi huilu ja race-ecu hitusen korjaa matalien kierrosten käyntiä. Käy myös testaamassa radalla, niin pyörän idea alkaa aukenemaan ihan eri tavalla :)
 
Ei tuo uusi 1100 ihan omimmillaan ole kävelyvauhtien neppailussa - eipä sitä siihen ole tarkoitettukaan. Avarampi huilu ja race-ecu hitusen korjaa matalien kierrosten käyntiä. Käy myös testaamassa radalla, niin pyörän idea alkaa aukenemaan ihan eri tavalla :)

Huilu sekä ecu on ja pyörän idea ei ole epäselvä. Radalle ei joka viikonloppu pääse ja jos pääsisi niin silloin siellä ajettaisiin klipareilla.
 
Nykivästä kaasusta, tai mahdottomasti hallittavasti kaasusta pienillä avauksilla alle 5000rpm on moni muukin valitellut 1100 Tuonoissa. Liikutat kaasukahvaa hiuksen verran ja kierrokset hyppää muutamalla tonnilla ylöspäin. Sitten himpun verran takaisin ja kone on tyhjäkäynnillä tai moottorijarrulla. Apriliaforumilla on useita topicceja aiheesta ja joillain ei ongelmaa ole tai eivät huomaa/välitä siitä, joillain on eri asteisena ja toiset on kokeillut kaikki mahdolliset ecu fläshit mitä tarjolla ja ei apua.
 
Nykivästä kaasusta, tai mahdottomasti hallittavasti kaasusta pienillä avauksilla alle 5000rpm on moni muukin valitellut 1100 Tuonoissa. Liikutat kaasukahvaa hiuksen verran ja kierrokset hyppää muutamalla tonnilla ylöspäin. Sitten himpun verran takaisin ja kone on tyhjäkäynnillä tai moottorijarrulla. Apriliaforumilla on useita topicceja aiheesta ja joillain ei ongelmaa ole tai eivät huomaa/välitä siitä, joillain on eri asteisena ja toiset on kokeillut kaikki mahdolliset ecu fläshit mitä tarjolla ja ei apua.

Itselläkin jäi koeajelulta mieleen lähinnä rauhaton kaasuvaste. Funtsin, että kuulunee lipun hintaan näissä nykypyörissä. Itse kun tottunut ei niin digimeininkiin..
 
Toi kaasun kulmikkuus pienissä nopeuksissa/matalilla kierroksilla korostuu vielä RSV4:lla jossa ajoasento työntää enemmän painoa käsille. Jotenkin tuntuu tuo uuden mallin täyssähköinen kaasu herkemmältä kuin vanhempi jossa vielä oli vaijerit sinne sensoriboksiin.
Lisäksi tässä uudessa on aika lyhyt kaasukahvan liike, taitaa olla alle 90 astetta.
Yksi ovela ilmiö jonka hokasin tuossa joku päivä sitten on vakkari.
On ollut koko ajan sellainen fiilis että se vähän hakee mutta nyt huomasin kun ajoin vakkari päällä sellaisia renkaanlämmityskurveja noin kahdeksaakymppiä että pyörä kiihtyy kun sen nostaa pystyasentoon.
Ilmeisesti vakkari on niin herkkä että se reagoi pieneenkin renkaiden pyörimisnopeuden muutoksiin, renkaan sädehän on kantatessa pienempi kuin suoraan ajettaessa.
 
Nykivästä kaasusta, tai mahdottomasti hallittavasti kaasusta pienillä avauksilla alle 5000rpm on moni muukin valitellut 1100 Tuonoissa. Liikutat kaasukahvaa hiuksen verran ja kierrokset hyppää muutamalla tonnilla ylöspäin. Sitten himpun verran takaisin ja kone on tyhjäkäynnillä tai moottorijarrulla. Apriliaforumilla on useita topicceja aiheesta ja joillain ei ongelmaa ole tai eivät huomaa/välitä siitä, joillain on eri asteisena ja toiset on kokeillut kaikki mahdolliset ecu fläshit mitä tarjolla ja ei apua.

Ei mitään ongelmia tuon sähkökaasun annostelun/toiminnan kanssa silloin kun "ajetaan". Ahlle 60km/h ryömityksessä tuo on huono ja tekee juurikin on/offia mikä on rasittavaa kun muutenkin jo joutuu kytkintä luistattamaan. Kun moottorilla on kuormaa niin toimii kuin ajatus mutkiin kantatessa ja esimerkiksi takarenkaalla ajaessa kaasun hienosäätö on helppoa ja loogista myös silloin kun pyörä on ihan kunnolla pystyssä ja vedon on syytä pysyä tasaisen smoottina.
 
Back
Ylös