• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

RSV4

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zetor1400
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Aikalailla vaikutteita viimeisimmästä Bladesta. Tosin paljon paremmalta toi Aprillia näyttää ja varsinkin kuullostaa tolla avarammalla putkella.
 
Bemultakin löytyy tuollainen, K 1200R.
Totta kelpo vehje, joskin ehta taistelija syntyy jos ensikauden SuperBike aihiosta tehdään kuristamaton fighteri kanssa.

Kerkesinkin jo tuolla aiemmin toivoa että tulisi uusi Tuono Rotaxin uudella V2 moottorilla, Heliconilla, joka siis on sama mosa kuin uudessa 1125R Buellissa.

Öö, miksi sinun logiikalla tuollainen maamoottori? Eihän tuossa ole löylyä sen enempää kuin tuossa FZmikäliessäkään. Ei se taida liikkua kunnolla, jos ei pyörän painoa saa 150 kilon lähettyville.

No painoa lie melko vähän ja ajettavuus hyvä.
FZ-mikälie vs. The Baronin Nürburgring aika Mille Factoryllä tai Tuonolla ei jättäne paljon keskutelemista.
Jos 20km matkalla jäädään luokkaa muutamia sekunteja k7- K8 kilogixerille jossa on papua kymmeniä heppoja enemmin niin tehoeron kaventaminen samalla painolla tuskin huonontaa Aprillian tulosta ?

Hetekaputkirunkoiseen nakulossiin jossa kehtoputket on kai täytetty lyijyllä saa laittaa vaikka turbon, nitropullon ja spinaakkeripurjeen ja kulku ei ole siltikään sinne päinkään.

Helicon on kuitenkin aika lailla parasta V-2 antia mitä järkirahalla on, tällä hetkellä, saatavissa. KTM RC-8'n pata tai Ducati Testastretta Evoluzione-II tuskin irtoavat hinnalla joka tekisi pyörämallista elinkelpoista.

Suurin pointti olisi se että Tuonossa on nyt V2 ja Heliconissa on nykyistä V60 mosaa enemmin hönkää ja järkihintainen V2 taistelijakin olisi mukava olla tarjolla, siis leveätenkoinen taistelija eikä Monstro tyylinen ylihintainen tai alitehoinen Cafe Racer.

Koska RSV4 on lupailtu myös taistelijaversiota on todennäköisyys Helicon Tuonolle aika minimaalinen ellei mallia saada tuotua myyntiin todella minimaalisella satsauksella(moottorikorvakkeiden siirto),entry level budjettiversioksi.

Koska Shiverit yms. ovat jo olemassa jäisi kyseinen mallia varmaan turhan lähelle uutta V4 fighteria toteutuakseen.

Toki jos vaihtoehdot ovat että vain jompikumpi "RSV4 Tuono" tai "Helicon Tuono" niin mielummin sitten se RSV4.
RC-30 tyylisiä V4 rohlotuksia onkin ollut ikävä.

Mutta järkihintainen ja urheilullinen V2 peli toki puolustaa paikkaansa, varsinkin jos se ei ole yhtä saamarin ruma puolivalmiste kuin 1125 Buell.
Ne palloHooverin kyljestä leikatut torveloskoopit ovat kamalat.
 
Merkki tuottaa liikaa epävarmuutta...ja tuskin mitän järisyttävää koko läjässä. Mutta ostakaa ihmeessä.
033102bebe_1_prv.gif
 
Ducatihan oli perin p*skana piskuisen ja köyhän Aprillian voitettua ko. sarjan.
Niin eihän Aprilialla olekaan taustalla kuin Piaggio omistajana, joten vähän suhteellistahan se on kummalla on rahaa ja kummalla ei. Kyllä se Ducati on tässä se köyhä, vaikka parempi ja kalliimpia pyöriä tekisivätkin.
Tai ainakin kalliimpia ,toistaiseksi. Näyttäs olevan vaijerilla tuo kytkin = ei varmaan niin helposti tule ilmaa järjeselmään.
wink.gif
 
Ducatihan oli perin p*skana piskuisen ja köyhän Aprillian voitettua ko. sarjan.
Niin eihän Aprilialla olekaan taustalla kuin Piaggio omistajana, joten vähän suhteellistahan se on kummalla on rahaa ja kummalla ei. Kyllä se Ducati on tässä se köyhä, vaikka parempi ja kalliimpia pyöriä tekisivätkin.
Bullshit.

02-03 MotoGP ohjelma ja aiempi pitkään jatkunut huono liiketoiminnan tulos oli ajanut Aprilian siinä määrin ahtaalle että Ducati oli tarjoutunut ostamaan 2004 Ivano Beggiolta Aprilian osake-enemmistöä.

Samana vuonna kolmenkeskisissä Caretti & Interbancan (<=edit:FYI, päävelkoja) masinoimissa neuvotteluissa loputulema oli se että Piaggio jäi väännöstä voitolle. Osin siksi että Beggio ei halunnut firmansa päätyvän Ducatin halpabrändiksi.

Koska Ducatilla oli realistisesti löylyä ostaa prilleri pois ei liene jää kysymystä  kumpi oli vakaammassa asemassa.

Meno ei siis varsinaisesti ollut ruusuilla tanssimista kun millejä ja Tuonoja alettiin pusaamaan.

Harmi sinällään että Aprilian isännän, Piaggion, pöydältä ei riitä murusia vieläkään MotoGP talliin uudelleenelvytykseen kun RS Cubessa oli kuitenkin ensimmäisenä vuonna eniten hönkää koko sarjan pyöristä. (~240hv - luultavasti myös sarjan ankein ajettavuus ;) valmistajapisteissä taakse jäi kuitenkin Kawa ja Suzuki.

Ducatin (nykyinen) köyhyys on samanlainen myytti kuin H-D miesten sitkeä urbaanilegenda siitä että se olisi vanhin pystyssä pysynyt MP-tehdas.
Voihan sillä toki perustella lobbarien manipuloimia WSB sääntöjä.

Ducatilla oli synkät hetkensä vielä 851/888 aikaan mutta 916-998 hegemonia ja Monstro mallien massamyynti kyllä sai sen karauttamaan taloudellisesti Apriliasta ja Moto Guzzista ohi niin että soi, Bimotoista yms. oikeista pikkumerkeistä puhumattakaan...
 
Tuolla hyviä juttuja pyörästä yksityiskohtaisemmin.

- tankattuna 190kg
- Factoryssa kaikki kilkkeet mutta vielä ei tiedossa perusmallin varusteita (tuleeko esim. mitkä Brembot, alustan osat, takovanteet jne.)
- kasettivaihteisto (helppo vaihtaa välityksiä), luistokytkin
- vaijerikytkin
- fly-by-wire peräisin MotoGP:stä. Ecussa luistonesto-mahdollisuus mutta katumalliin ei vielä tule luistonestoa. Kisatiimeille mahdollisuus ottaa luistonesto käyttöön. Ruisku säädettävissä
- muuttuvapituuksiset imutorvet (kuten R1:ssä)
- toisistaan riippumattomat ruiskut etu- ja takasylintereille
- tankki jatkuu penkin alle
- moottoria voi säätää pystysuunnassa 10mm painopisteen muuttamiseksi
- pyörään saa myös takapenkin ja takatapit  
crazy.gif


Vaikka on kisaorientoitunut pyörä niin ihan mukavia käyttäjäystävällisiä ratkaisujakin löytyy kuten vaijerikytkin ja säädettävä ecu. Moottori ja sähköt kokonaan Aprilian omaa tuotantoa.
 
- pyörään saa myös takapenkin ja takatapit
crazy.gif
eikun yes!
smile_org.gif
tällä syyllä mahdollinen päivitys uudempaan perusteltavissa hallitukselle, eikai se takajakkara nyt kovin paljon huonompi tästä nykyisestä voi enää olla.

Muut speksit on _todella_ vakuuttavat ja mopon ulkonäkö on todella hieno, verrattuna uusiin tonnisiin - merkillä ei väliä.
 
Kerrassaan tyylikäs pyörä tuo RSV4, mitä muuta sitä italiasta odottaisikaan. V4:n moottorina on todella mielenkiintoinen, olisko siinä twinin ja R4:n parhaat ominaisuudet yhdistettyinä?

Joidenkin lähteiden mukaan uusi tuono perustuisi V4:sen ympärille ja nyt ihmetyttää mitä kehitteillä olevalle uudelle V2 1200 on kaavailtu. Toivottavasti ei mitään kustomia ainakaan
tounge.gif
 
JOS tuohon haarukkaan hinta jää (toivottavasti) niin esiin hiipii seuraava kysymys...
Mitä tapahtuu RSV:lle?
Factory 23000e ja R:ä 19000e
Jos RSV4 tippuu käytännössä samaan haarukkaan niin taitaa V2:sen markkinat kaveta huomattavasti?
Tilalle jää kaksi vaihtoehtoa.

1) RSV:n valmistus lopetetaan?
sad_orig.gif

2) RSV:n hinta laskee merkittävästi?
smile_org.gif


Mikä lienee lopputulos?
Tähän vain se, että vissiin 1) ja käytettyjen osalta 2) ellei sitten tuo ole totaalinen susi tuo RSV4. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös nuo ole jotenkin niin tän hoitanut aiemminkin, että toistaiseksi ylijääneillä RSV-osilla rakennellaan Tuonoja niin kauan kun niitä piisaa
smile_org.gif
 
Tähän vain se, että vissiin 1) ja käytettyjen osalta 2) ellei sitten tuo ole totaalinen susi tuo RSV4. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös nuo ole jotenkin niin tän hoitanut aiemminkin, että toistaiseksi ylijääneillä RSV-osilla rakennellaan Tuonoja niin kauan kun niitä piisaa  
smile_org.gif
Näin itsekin olen ymmärtänyt eli RSV 1000:sen valmistus loppuu RSV4:sen myötä. Rotaxin "ylijäämämoottoreista" kasataan vielä Tuonoja täyttämään nakumarkkinat mutta myöhemmin uusi V4-Tuono syrjäyttää ne.
 
FZ-mikälie vs. The Baronin Nürburgring aika Mille Factoryllä tai Tuonolla ei jättäne paljon keskutelemista.

Hetekaputkirunkoiseen nakulossiin jossa kehtoputket on kai täytetty lyijyllä saa laittaa vaikka turbon, nitropullon ja spinaakkeripurjeen ja kulku ei ole siltikään sinne päinkään.
Mihin testiin viittaat? Tuloksia olisi ihan mukava katsella vaikka ei noilla juurikaan ole mitään merkitystä, kun eivät ole rata-ajoon optimoituja. Kehto-putkirungolla tuskin viittaat fz-pianoon.

Tuolla hyviä juttuja pyörästä yksityiskohtaisemmin.
...
- pyörään saa myös takapenkin ja takatapit
crazy.gif
Fiksuja featureita.

Kuvien perusteella Aprilia olisi ottanut hyödyn designin ja painon suhteen yksipaikkaisuudesta ja luulisi, että takapenkin lisäyksessä pitäisi vaihtaa koko takarunko?
 
- pyörään saa myös takapenkin ja takatapit  
crazy.gif
Fiksuja featureita.

Kuvien perusteella Aprilia olisi ottanut hyödyn designin ja painon suhteen yksipaikkaisuudesta ja luulisi, että takapenkin lisäyksessä pitäisi vaihtaa koko takarunko?[/quote]

Ainakin se tulee asettamaan tiettyjä vaatimuksia kyytiläisen suhteen, mikä ei liene huono asia...
 
Mihin testiin viittaat? Tuloksia olisi ihan mukava katsella vaikka ei noilla juurikaan ole mitään merkitystä, kun eivät ole rata-ajoon optimoituja. Kehto-putkirungolla tuskin viittaat fz-pianoon.

Yleiseen PB ja The Baronin kesän 2007 Performance guideen.

RSV 1000R Factoryn paras Bridge to Gantry aika Nürrellä  oli 7:32.6 K7'lla 7:30.1 ja R1'llä 7:28.8

Tuono Factoryllä 7:45.6

Eli katteiden lemppaaminen kasvatti prillerin aikaa n.13sekuntia.

Näin ollen voisi olettaa että jos Rytkönen oikeasti fighteroidessa (eikä tumppaamalla kuristettu mosa lahnaan "lussunaku" runkoon) hidastuisi samanverran menisi se siis 7:41.8 eli siis kolmisen sekuntia kovempaa kuin yksikään oikeasti 600cc kusiainen.

Ikimailmassa ei FZS-1000 eikä FZ-1N ole menossa samalla tapaa...

FZ ei kyllä ole kuunaan olemassa sitä 150 heppaa mitä väitetään ja jos puhutaan keskialueen voimasta niin kaasu pohjaan keskeltä 150hv '98 R1llä ja FZllla - onko eroa ?
 
Nätti on,

kovasti onnea uudelle pyörätyypille.

Jos siitätulisi RST-versio, voisin jopa harkita ja jos hinta olisi järkevä.

En kyllä jaksa uskoa, että siitä V4-rakenteesta on katupyörään mitään etua. Taitaa olla vaan vensujen säädön ja huollon kannalta hankalampi juttu (kuten V2). Taitaa olla enemmänkin sellainen myyntijuttu, kun kilpapyörätkin on tehty niin.

Ainakaan minun käytössä sillä ei olisi muuta merkitystä, kuin saisin kinata tr3:n kanssa, että mulla on parempi ja kauniimpi moottori.

wink.gif
tounge.gif


-M
 
Ducatihan oli perin p*skana piskuisen ja köyhän Aprillian voitettua ko. sarjan.
Niin eihän Aprilialla olekaan taustalla kuin Piaggio omistajana, joten vähän suhteellistahan se on kummalla on rahaa ja kummalla ei. Kyllä se Ducati on tässä se köyhä, vaikka parempi ja kalliimpia pyöriä tekisivätkin.
Bullshit.

02-03 MotoGP ohjelma ja aiempi pitkään jatkunut huono liiketoiminnan tulos oli ajanut Aprilian siinä määrin ahtaalle että Ducati oli tarjoutunut ostamaan 2004 Ivano Beggiolta Aprilian osake-enemmistöä.

Samana vuonna kolmenkeskisissä Caretti & Interbancan (<=edit:FYI, päävelkoja) masinoimissa neuvotteluissa loputulema oli se että Piaggio jäi väännöstä voitolle. Osin siksi että Beggio ei halunnut firmansa päätyvän Ducatin halpabrändiksi.

Koska Ducatilla oli realistisesti löylyä ostaa prilleri pois ei liene jää kysymystä  kumpi oli vakaammassa asemassa.

Meno ei siis varsinaisesti ollut ruusuilla tanssimista kun millejä ja Tuonoja alettiin pusaamaan.

Harmi sinällään että Aprilian isännän, Piaggion, pöydältä ei riitä murusia vieläkään MotoGP talliin uudelleenelvytykseen kun RS Cubessa oli kuitenkin ensimmäisenä vuonna eniten hönkää koko sarjan pyöristä. (~240hv - luultavasti myös sarjan ankein ajettavuus ;) valmistajapisteissä taakse jäi kuitenkin Kawa ja Suzuki.

Ducatin (nykyinen) köyhyys on samanlainen myytti kuin H-D miesten sitkeä urbaanilegenda siitä että se olisi vanhin pystyssä pysynyt MP-tehdas.
Voihan sillä toki perustella lobbarien manipuloimia WSB sääntöjä.

Ducatilla oli synkät hetkensä vielä 851/888 aikaan mutta 916-998 hegemonia ja Monstro mallien massamyynti kyllä sai sen karauttamaan taloudellisesti Apriliasta ja Moto Guzzista ohi niin että soi, Bimotoista yms. oikeista pikkumerkeistä puhumattakaan...
Soi soi. Tosin ei kovin kovaa.


Ducati.com:sta:

Net results
The company's net profit for the year ended 31 December 2007 was € 1.6 million, compared with a loss of € 20.0 million in the prior year. The return to profitability was mainly due to the reasons given above for the higher gross profit and operating profit.
 
Ducatihan oli perin p*skana piskuisen ja köyhän Aprillian voitettua ko. sarjan.
Niin eihän Aprilialla olekaan taustalla kuin Piaggio omistajana, joten vähän suhteellistahan se on kummalla on rahaa ja kummalla ei. Kyllä se Ducati on tässä se köyhä, vaikka parempi ja kalliimpia pyöriä tekisivätkin.
Bullshit.

02-03 MotoGP ohjelma ja aiempi pitkään jatkunut huono liiketoiminnan tulos oli ajanut Aprilian siinä määrin ahtaalle että Ducati oli tarjoutunut ostamaan 2004 Ivano Beggiolta Aprilian osake-enemmistöä.

Samana vuonna kolmenkeskisissä Caretti & Interbancan (<=edit:FYI, päävelkoja) masinoimissa neuvotteluissa loputulema oli se että Piaggio jäi väännöstä voitolle. Osin siksi että Beggio ei halunnut firmansa päätyvän Ducatin halpabrändiksi.

Koska Ducatilla oli realistisesti löylyä ostaa prilleri pois ei liene jää kysymystä  kumpi oli vakaammassa asemassa.

Meno ei siis varsinaisesti ollut ruusuilla tanssimista kun millejä ja Tuonoja alettiin pusaamaan.

Harmi sinällään että Aprilian isännän, Piaggion, pöydältä ei riitä murusia vieläkään MotoGP talliin uudelleenelvytykseen kun RS Cubessa oli kuitenkin ensimmäisenä vuonna eniten hönkää koko sarjan pyöristä. (~240hv - luultavasti myös sarjan ankein ajettavuus ;) valmistajapisteissä taakse jäi kuitenkin Kawa ja Suzuki.

Ducatin (nykyinen) köyhyys on samanlainen myytti kuin H-D miesten sitkeä urbaanilegenda siitä että se olisi vanhin pystyssä pysynyt MP-tehdas.
Voihan sillä toki perustella lobbarien manipuloimia WSB sääntöjä.

Ducatilla oli synkät hetkensä vielä 851/888 aikaan mutta 916-998 hegemonia ja Monstro mallien massamyynti kyllä sai sen karauttamaan taloudellisesti Apriliasta ja Moto Guzzista ohi niin että soi, Bimotoista yms. oikeista pikkumerkeistä puhumattakaan...
Soi soi. Tosin ei kovin kovaa.


Ducati.com:sta:

Net results
The company's net profit for the year ended 31 December 2007 was € 1.6 million, compared with a loss of € 20.0 million in the prior year. The return to profitability was mainly due to the reasons given above for the higher gross profit and operating profit.
No 999 oli törkyisen ruma, varsinkin keulaltaan, 916-998 verrattuna ja myi huonosti mikä näkyi tuloksessa.
Edelleen olis hauska tietää oliko tehty isoja investointeja?

2004 ja 2005 tilinpäätös tuloksen ja varallisuuden suhteen olisi hauska nähdä.

Sitä varallisuutta nimittäin pitää olla kohtuu hyvin jos on kokonaisia mp-tehtaita ostamassa.

848 tulee luultavasti olemaan seuraava malli joka tekee hyvät pestit valmistajalle puhtaasti jo myyntivolyymin takia.
Siksi toisekseen se on suhteessa aikalailla räyheämpi peli kuin vaikka 748 josta toki pisteet.

Hypermotard tehnee myös tulosta, lisäkustannus jolla multistradasta on tehty ainankin 200X haluttavampi on ollut melko pieni.
Edellinen ei nyt mikään Ameriikan teko ole ollutkaan kun Multistrada oli varmaan rumin Ducati ikinä.
 
Back
Ylös