• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

RSV4

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zetor1400
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuossa tuo shifteriyksiköltä roikkuva johto. Pikkurillin kynnen kokoinen liitin.

tuono_rsv_projekti_008.jpg


Edit: Niin tosiaan, Tuonoissahan on nuo johdot ja liittimet johtosarjassa valmiina, vaikka ei olisi aprc malli, vanhat 09-10 RSV4:t jolloin ei ollut APRC:tä ollenkaan, piti laittaa ECU:n liittimen pin 47:aan mikrokytkin tms. Sain tähänkin tarkat ohjeet, mutta on päässyt tarkalleen unohtumaan, kun minulta tuo shifterin liitin löytyikin valmiina johtosarjasta ja oli plug'n'play.

Edit2: Tuollekkin operaatiolle (vanha RSV 09-10 malleihin shifterin asennus) löytyy, ja oli kattava kuvien kera asennusohjekkin apriliaforums .com :ssa. Hakusanalla muistaakseni "retrofitting shifter" tms.
Tässä oli ainakin jotain asiasta: http://www.apriliaforum.com/forums/...n-2010-model&p=3309251&viewfull=1#post3309251
 
Viimeksi muokattu:
Tuossa tuo shifteriyksiköltä roikkuva johto. Pikkurillin kynnen kokoinen liitin.

tuono_rsv_projekti_008.jpg


Edit: Niin tosiaan, Tuonoissahan on nuo johdot ja liittimet johtosarjassa valmiina, vaikka ei olisi aprc malli, vanhat 09-10 RSV4:t jolloin ei ollut APRC:tä ollenkaan, piti laittaa ECU:n liittimen pin 47:aan mikrokytkin tms. Sain tähänkin tarkat ohjeet, mutta on päässyt tarkalleen unohtumaan, kun minulta tuo shifterin liitin löytyikin valmiina johtosarjasta ja oli plug'n'play.

Edit2: Tuollekkin operaatiolle (vanha RSV 09-10 malleihin shifterin asennus) löytyy, ja oli kattava kuvien kera asennusohjekkin apriliaforums .com :ssa. Hakusanalla muistaakseni "retrofitting shifter" tms.
Tässä oli ainakin jotain asiasta: http://www.apriliaforum.com/forums/...n-2010-model&p=3309251&viewfull=1#post3309251

Eli jos oikein ymmärsin, niin mikrokytkimen piuha viedään ecun 47 pinniin maaksi ja thats it?
 
Kevät alkamassa joten rikotaas tämä thrediä vaivannut hiljaisuus...

Onko kukaan niistä 61:stä kohtalontoveristani vielä saanut kutsua liittyen tuohon edellä mainittuun Brembon takaisinkutsuun?

Tiedot Trafin sivuilta takaisinkutsukampanjoista.

Ja mikäli jollekin epäselvää, kuuluuko näiden (epä)onnekkaiden joukkoon - selviää se täältä:
http://static.piaggio.com/recall/form-aprilia_en.html

Omalla VIN-numerolla (pyöränä RSV4 RR -15) haettuna:
Replacing the front brake master cylinder float Safety recall campaign
 
Otin just omastani, -17 RF, savustuspöntön veke ja laitoin Akran hiilariputken tilalle.
Pyörä menee Bike Worldiin 10.4. ohjelmiston päivitykseen (race-kartalle siis) ja samalla tehdään se jarruhomma.
Joku Busakuski haki mun edellisen -16 RF:n sieltä vähän ennen mp-näyttelyä.
 
Uudesta 1100 Tuonon alakerrasta ja 1000 RSV4:n yläkerrasta saa kuulemma yhdistämällä aika soivan pelin.

Kukaan tekemässä?:grin:
 
Tänään -10 mallin factory laittoi tauluun SERVICE ilmon punaisen varoitusvalon kera.

Valot syttyi samassa kämmissä kun ruuvasin kilpitelineen paikoilleen ja samalla kilvenvalon johdon oikosulkuun kiinnityspultin väliin --> uusi sulake ja valot kunnossa. Service ilmo vain ei lähde pois ja mittaristossa ei aktiivisia koodeja. Ideoita?
 
Mittarin diagnostiikkaan ei kannata tukeutua tippaakaan. Se ei kerro loppupeleissä mitään hyödyllistä. Oikeat vikakoodit saa luettua joko testerillä tai Guzzidiag lla (IAWDiag). Jos asut pk seudun nurkilla niin mulla on läppärillä IAWDiag ja siihen sopivat kaapelit jolla voi lukea ja nollata vikakoodit.
 
Oma pyörä antoi saman tyyppistä urgent service viestiä viime syksysnä pariin otteeseen kun oltiin Bol D´or reissulla, samalla pyörä meni ns limp modeen eli käynti seilasi 1000-3000 rpm:n väliä.
Vahingossa sain kuitatttua varoitukset veks kun muutaman kerran laitoin virtaa päälle ja pois, jälkikäteen selvisi kolmen kympin huollossa että varoitus tuli etusylinterien imusarjapaineesta (manifold pressure). Epäilivät anturivikaa kun mitään muuta ei ilmennyt, toivottavasti korjasivat tän ennen kuin joku sen haki viime talvena Bike Worldistä veks :)
Kyseessä siis oli 2016 RF
 
Tässä mun tapauksessa ei vain ole tuota urgentia ollenkaan, pelkkä service ja punainen varoitusvalo.
 
Lue tai luetuta vikakoodi(t) kuten yllä mainittiin, sitä ennen asia on ihan arvailua. Karkovin mainitsema guzzidiag on ihan must juttu V4 Aprilian omistajalle, helpottaa niin paljon elämää ja nykyisin voi päivitellä kartatkin sen avulla (lisäohjelmalla mutta periaate samanlainen).
 
Omassa syttyi se ei-niin-fataali service-valo viime syksyllä sen jälkeen kun stumppasin etsiessäni neutraalia. Pysyi muutaman käynnistyksen ja joitain kymmeniä kilometrejä, kunnes katosi itsestään. Mitään koodeja ei myöskään näkynyt koko aikana. Mutta virhe saattaa siis hävitä jonkun ajan kuluttua itsestään.
 
Noniin, nakertelin välijohdon aamusella OBD-johdon ja pyörän väliin. Guzzidiagilla näppärärästi koodit pois.

Kiitokset neuvoista.

Tältä seudulta löytyi kaksi huoltoa jossa oli koodienluku laitteet, mutta ei yhtään osaajaa. Hieman kyseenalaista, parempi vain ilmeisesti tehdä asiat itse.
 
Tuurihaukka: Aina kannattaa selvittää vikavalon syy, vaikka se lähtiskin itsestään pois.

Raiperi: Service Manualista (.pdf löytyy googlesta) löytää mitä kukin koodi tarkoittanee.
 
Mitäs öljyä suosittelette RSV4:ään? pitas kaverin mopoon vaihtaa viikonloppuna. Castrol racing 10W-50 ok vai joku muu?

Vastaus varmaan löytyisi kaivamalla joku topicci mutta ei jouda olemaan tietokoneella
 
Mulla on käytetty ainakin Castrolia, Eniä ja Motorexia, hyvin on toiminut.

Uusin tehtaan viskositetti suositus taitaa olla 10W-40.
 
Castrolia en kyllä käytä enää ikinä missään mopossa. Japseissa toimii varmasti, Kotarissa ja Apriliassa ei kiitos. Toi tehtaan suositus on muistaakseni vaihtunu jo pari kertaa tässä vuosien varrella, ainakin joskus oli tosiaan tuo 10w-40 ja onko nyt vai joskus ollut 5w-40 mutta itellä ollut tota 10-40:stä nyt jo tovin käytössä. Motulin 7100 :sta joka on ainakin purkin mukaan täys synt. esteripohjaista.
 
Kiitos tipseistä! Laitettiin siten motul 7100, 10w-40.

Ei ollu alumiiniprikkaa propulle, kuparinen tihku öljyä. Pientä pähkäilyä että mistäs alumiinen...moottorisahan tulpan prikka ajo asian. Tietää ens kerralla hakea "presiiiis" oikean ennen hommaa
 
Back
Ylös