• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

rsvr huolto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mvps
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mvps

New member
teinköhän nyt sitten kardinaali mokan, eli laitoin rsvr:ään repsol 10w40 synteettiset öljyt kun toi ohjekirjanen suosittelee 15w50
omg.gif

eli, onkohan toi kones tahi vaihteisto kranttu noille öljyille?

Jos kytkin alkaa luistaa niin vaihda ölpät. Monet käyttää synteettistä vaikka tehdas suosittelee vanhanaikasia. Noissa synteettisissä taitaa olla niitä kitkanvähentäjiä jotka ei välttämättä sovi uiviin kytkimiin

no niin, sitten seuraava kysymys
smile_org.gif

mites service tekstin saa kuitattua pois, yritin seuraavaa:

1. + ja - pohjassa
2. virta päälle
3. näppäimet pohjassa 15sec
4. virta pois
(5. kaikkia variaatiota edellisestä koitettu)

pitäis vissiin kuittaantua service teksti, mutta ei niin ei, mikä menee vikaan?

Mulla ainaki merkkiliike myi Gastrolin 10/40 litkut ihan kyselemättä.... Täytyy ny sit kattoo ku pääsee baanalle, et kuinka mopo kulkee...

10w-40 täälläkin, hyvin käy.
SERVICE teksti tosiaan mulla lähti pois:

+ ja - pohjaan, virrat päälle, 15sek -> GONE

Kandee tosiaan painaa kovaa niitä nappuloita, mulla + varsinkin tosi nirso. Kyllä siinä aikoinaan kesti muutaman tunnin kun kehittelin uusia variaatioita, mm. lämmöt vaihtui Fahrenheiteiks ja nopeus maileiksi siinä sivussa
smile_org.gif

Kumma kun joidenkin ohjeiden mukaan riittää että + ja - painaa pohjaan virrat kokoajan päällä..

jees, ei se auta kuin painella niitä näppäimiä lujempaa :/ tossa olis italo inssit hieman käytettävyyttä miettiä kans ennenkuin tollaisenaan markkinoille laittaa. no jos se on seuraavassa versiossa parempi
veryangry.gif

jees, ei se auta kuin painella niitä näppäimiä lujempaa :/ tossa olis italo inssit hieman käytettävyyttä miettiä kans ennenkuin tollaisenaan markkinoille laittaa. no jos se on seuraavassa versiossa parempi
veryangry.gif
Harvemmin noi italiaanot miettii sitä käytännöllisyyttä
wink.gif

...ei tuurilla, ei taidolla vaan tunteella...

pikku lenkin kävin ajelemassa ja näytti öljyt hyvin toimivan, pikkaisen kytkin tahmasi mutta varmaan kytkin pitäis ilmata talven jäljiltä, muuten mikä vaihtoehtoinen neste (jäykempi) tonne kävis DOTxx?

itse itselleni vastaten, taidan kokeilla näillä nesteillä: Motul Racing Brake Fluid 600 jarruneste

veryangry.gif
Harvemmin noi italiaanot miettii sitä käytännöllisyyttä  
wink.gif

...ei tuurilla, ei taidolla vaan tunteella...
Ite oon kans tuota käytännölisyys aspektia koittanut pohtia ton vanhemman Millen kans (-03). Ja asiaa ei tietenkään auta huoltomanuaalin puute... Mutta tosiankaan en (ainakaan vielä) valita siirtymisestä Apriliaan. Kunhan vaan oppis tuollakin ajamaan ja sen sielunelämään tutustutaan tässä pikkuhiljaa.

Toinen seikka tästä käytettävyydestä on toi vilkkukatkaisin, eilen kun lenkillä kävin niin kolmasti tööttää piti painaa ennekuin meni jakeluun että , ainiin se on toi alempi se vilkun katkaisija.

Samalla huomasin seuraavan asian, olipas komeet äänet, helvetin hyvät jarrut, mahtava runko, magee vääntö, passeli ajoasento tällaiselle korstolle (verrattuna bladeen)

Sitten taasen tuohon kytkimeen, onkos muilla seuraavaa "ominaisuutta" , eli ilmasin kytkimen ja edelleen vapaata saa 2:n kautta hakea. Eli, homma menee mulla jotenkin näin, ei oikein tahdo löytyä vapaata kun mopo on paikallaan muutenkuin 2:n kautta , mutta kun laitos vähänkin liikkuu niin vapaakin löytyy helposti. Toisaalta kaikki vaihteet naksahtelee tosi nätisti ei tahmaamista siinä esiinny. Ärsyttää liikennevaloissa arpoa tota vapaata, ominaisuusko?

Toinen seikka tästä käytettävyydestä on toi vilkkukatkaisin, eilen kun lenkillä kävin niin kolmasti tööttää piti painaa ennekuin meni jakeluun että , ainiin se on toi alempi se vilkun katkaisija.

Samalla huomasin seuraavan asian, olipas komeet äänet, helvetin hyvät jarrut, mahtava runko, magee vääntö, passeli ajoasento tällaiselle korstolle (verrattuna bladeen)

Sitten taasen tuohon kytkimeen, onkos muilla seuraavaa "ominaisuutta" , eli ilmasin kytkimen ja edelleen vapaata saa 2:n kautta hakea. Eli, homma menee mulla jotenkin näin, ei oikein tahdo löytyä vapaata kun mopo on paikallaan muutenkuin 2:n kautta , mutta kun laitos vähänkin liikkuu niin vapaakin löytyy helposti. Toisaalta kaikki vaihteet naksahtelee tosi nätisti ei tahmaamista siinä esiinny. Ärsyttää liikennevaloissa arpoa tota vapaata, ominaisuusko?
Ominaisuuspa hyvinkin. Ennen valoja kannattaa tyrkätä kakkoselta vapaalle niin ei tule hiki eikä muut liikenteessä kulkijat ihmettele kun ukko/akka vatkaa valoissa Aprillin päällä edestakaisin ja survoo vasurilla herkeämättä vaihdepoljinta koittaen löytää sen vapaan...

Terkuin nim. "been there done that..."

Kytkimen ilmaus....

Heittäkäähän asiaan paremmin perehtyneet sellanen pika ohje tohon hommaan.

Ilmeisesti vaatii vaan sen 8mm lenkin ja paperia ja kytkimen pumppausta, kunnes tulee vaan nestettä...
withstupid.gif

Heittäkäähän asiaan paremmin perehtyneet sellanen pika ohje tohon hommaan.
1. pari pumppausta kahvasta
2. jätä kahva pohjaan
3. kahvapohjassa avaa ilmausruuvi (kantsii tosiaan olla se letku siinä nipassa kiinni)
4. laita ilmausruuvi kiinni ja kahvan voi tämän jälkeen päästää
5. toista 1:stä kunnes olet tyyytyväinen / ei ole ilmaa

sama homma sekä ylä&alailmausruuveihin

Mihin vuosimalleihin nuo kytkin ongelmat liittyy?? Omat -03 ja -07 mallit pelanneet aivan hienosti kun nesteiksi laitettiin maahantuojan ohjeen mukaiset Dot. 5.1 .
Tässä uudemmassa vaihteet takkuili eka huollon jälkeen, olivat laittaneet Motulin öljyt koneeseen. Olin vanhassa aina käyttänyt BelRay EXP:tä ja uuteen vaihdoin ne itse hiukan huollon jälkeen ja taas toimi. Ja 10 000 km huollossa jo viedessä sanoin että EXP:t koneeseen.

Mihin vuosimalleihin nuo kytkin ongelmat liittyy?? Omat -03 ja -07 mallit pelanneet aivan hienosti kun nesteiksi laitettiin maahantuojan ohjeen mukaiset Dot. 5.1 .
En osaa vastata kysymykseen, mutta laitanpa jatkoksi. Omassa -03:ssa tuntuu vaihteisto ja kytkin toimivan oikein hyvin (, vapaatakaan ei tarvitse pahemmin etsiä). Kytkimen en ole huomannut luistavan. Toisaalta pyörällä oon ajanut vasta alle 200km, joten kovin paljoa en tuosta vielä tiedä ja osaa sanoa...vertailupohjaakaan ei kauheasti ole, paitsi pari koeajoa viimekesiltä. Öljynä osasynteettinen Motorex 15W50 ja jarru/kytkinnesteiksi laitoin DOT4:sta.

huoltojen hinnoista en tiedä, kun mielellään teen huollot itse, mutta voisko tässä nyt tehdän sen johtopäätöksen että apriliaan ei kannata noita synteettisiä öljyjä tarjota?

pitääpä seuraavaksi ostaa speksin mukaiset 15w50:et ja katsoa kuinka käyttäytyy. sen verta nuuka olen että ajellaan nyt muutama tonni noilla öljyillä ja vaihdetaan "hetkenpäästä"
wink.gif

Back