Ruiskun säätäminen?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AimoPamaus
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

AimoPamaus

New member
Kuinkas olette hoitaneet seokset kohdilleen putkenvaihdon jälkeen?
Tekeekö huollot noita päivityksiä ja muillekkin kuin trumpan omalle TOR putkelle?
Onko TuneBoy:ta käytössä kenelläkään?
 
Tekeehän huolto sitä, mutta karttoja ei sieltä saa kuin vaan Trumpan omille putkille. TB:stä en tiedä onko kellään huoltofirmalla käytössä.
 
Huollosta saanee kartan joko TORrakoille tai Arrowin 3-1 putkelle... Näin ainakin olen käsittänyt. Ite jos saisi keväällä vietyä penkkiin säädettäväksi tb:llä... hyvinhän se toimii kyllä nytkin valmiilla kartalla
 
Niinkuin wille jo tossa mainostikin niin Trumppakaupassa voit käydä asennuttamassa uuden ohjelman ECUun sen mukaan onko sinulla alas heittävä gp-kannu vai läpivirtaavat ylätuplat. Ei maksa montaa kymppiä.

Noilla tehtaan valmiilla kartoilla on tarpeeksi hyvin hehtaarilla. Ei niissä putkissa niin ihmeellisiä eroja merkkien välillä ole.

Hifistely TuneBoyllakin toki onnistuu. Hiukka tehtaan karttoja parempia (ja paskempia) löytyy trumppapalstoilla huhuilemalla. Jos omaan pyörääsi vimpan päälle käypäsen tunen meinasit harsia kokoon niin menee ehkä hiukka suolaiseksi (Tuneboy lisenssi + välipiuha + dynopajan lasku) hyötyyn nähden. TuneBoystä tietty kyllä muutakin iloa läppärunkoja synkkaillessa, mittaria kalibroidessa jne.
 
kröhömm... ööh... Minkälaista muutosta tulee tällä ruutan säädöllä kuin nykimisen katoamista tai sen tapaista? Oikeinko nousee teho / vääntö, vaiko dynokäppyrä suoristuu?
 
Jotain tota luokkaa noi erot vakio vs. virikartta välillä on:
http://www.tuneboy.com.au/images/2005_SpeedTriple_TuneBoy_Remap_AF.jpg

Tuota laihaa kuoppaa voi TuneBoylla koittaa oikoa tuosta keskialueelta. Kiekkarajoitinta voi kanssa nostaa jos hermo ja lompakko kestää.

Tehtaan oma tune kannattaa ehdottomasti käydä heittämässä pyörään samalla kun putki vaihtuu suoraan. Käy ihan päin persettä vakiotune+suora putki yhdistelmällä. Pamauttelee putkessa ja menokaan ei maistu ihan tavalliseen tapaan.
 
Jotain tota luokkaa noi erot vakio vs. virikartta välillä on:
http://www.tuneboy.com.au/images/2005_SpeedTriple_TuneBoy_Remap_AF.jpg

Tuota laihaa kuoppaa voi TuneBoylla koittaa oikoa tuosta keskialueelta. Kiekkarajoitinta voi kanssa nostaa jos hermo ja lompakko kestää.

Tehtaan oma tune kannattaa ehdottomasti käydä heittämässä pyörään samalla kun putki vaihtuu suoraan. Käy ihan päin persettä vakiotune+suora putki yhdistelmällä. Pamauttelee putkessa ja menokaan ei maistu ihan tavalliseen tapaan.
Mielessä pyörii uuden Sprint ST:n hommaaminen.
Putkeksi sopisi trident jossa jopa e-hyväksyntä toisin kuin TOR.
http://www.trident-exhausts.com/page-silencers_sprint-st-1050.php

Keski-Suomessa ei taida olla yhtään huoltoa joka kykenee tuon kartan päivittämään.

Hankalaksi menee...
nixweiss.gif
 
kröhömm...   ööh...  Minkälaista muutosta tulee tällä ruutan säädöllä kuin nykimisen katoamista tai sen tapaista? Oikeinko nousee teho / vääntö, vaiko dynokäppyrä suoristuu?
Pääsääntöisesti sillä muutaman hepan saa ja vähän vääntöäkin. Trumppa ei nyi eikä köhi vakionakaan, vaan toimii aivan hienosti oli seos lähes mkä tahansa. Kumma kone.

Omaa olen säädellyt melko hartaasti ja tuloksena virkeämmin kaasuun vastaava moottori ja vajaan litran sataselle tippunut kulutus. Vakiona ei todellakaan käy "vaarallisen laihalla" kuin AllRightin mainoksessa, vaan pikemminkin sikarikkaalla. Kuluttaa tarpeettoman paljon ja nokeaa tulppia lyhyessä ajossa jne. Laihalla on ainoastaan täyskaasulla keskialueella, eikä siinäkään nyt niin kauheasti, että menoa haittaisi.
 
Jotain tota luokkaa noi erot vakio vs. virikartta välillä on:
http://www.tuneboy.com.au/images/2005_SpeedTriple_TuneBoy_Remap_AF.jpg

Tuota laihaa kuoppaa voi TuneBoylla koittaa oikoa tuosta keskialueelta. Kiekkarajoitinta voi kanssa nostaa jos hermo ja lompakko kestää.

Tehtaan oma tune kannattaa ehdottomasti käydä heittämässä pyörään samalla kun putki vaihtuu suoraan. Käy ihan päin persettä vakiotune+suora putki yhdistelmällä. Pamauttelee putkessa ja menokaan ei maistu ihan tavalliseen tapaan.
Paukutuksen saa pois sas:in (vaimikäseoli) poistolla ja siitä on myös se hyöty että tyhjäkäynnin seoksen saa tarkasti säädettyä= ei syötä ilmaa tyhjäkäynnillä...
 
Noniin tuli tilattua em. tridentit jotka valmistajan mukaan sopivat alkuperäiselle polttoainekartalle killerien kanssa.

Ilman killereitä nuo ovat suunniteltu toimimaan TOR putkien kartalla.
 
Tarkoittaako tämä sitä että kaikki ajaa vakioputkilla, tai ainakin laihalla vakiokartalla pörinäputkien kera?
 
Eiköhän sprintit oo pääosin vakioputkilla? En oo nähny yhtään avarammilla, tosin kovin montaa ei muutenkaan oo näkyny.

Veikkaisin et useimmat niistä jotka on vaihtanu putken ajaa TOR kartalla, huollon asentamana.

Tuneboy on kyllä kätevä kaiken kaikkiaan. Muutenkin kun kartan vaihtoon ja loggaukseen, Eihän nykypyörää voi tutkia ilman huolto/tietokonetta.
TB´llä voi hieroo karttaa vakiputkillekin, huolloissa ne kai tökkää sisään vain valmiita karttoja..

TB muuten simuloi PC tunelinkkiä(vaimikäseoli), ja muutenkin sen verran selkeä ohjelma et varmasti onnistuu säätö käsinkin, jos säätäjä muuten osaa asiansa.
 
Eiköhän sprintit oo pääosin vakioputkilla? En oo nähny yhtään avarammilla, tosin kovin montaa ei muutenkaan oo näkyny.
Tätä juuri tarkoitinkin.
Ensi keväänä ainakin minulla näkyy tuollainen tridents putkilla.

Tekniikka kiinnostaa kovasti mutta taitaa mennä koko laitos sekaisin jos itse lähden persdynolla ja tuneboylla säätämään.
 
Ihan jo vakio ja TOR tunen tasottelu autto selvästi.

Lisäksi mä oon testaillu loggausta ja login analyysia excell makron avulla.
Laajakaista lambda ja Tuneboyn sisään rakennettu loggeri olis tehokkaampi (en oo saanu vielä toimiin NB lambdalla), mut TB´n mukana oleva erillinen loggerikin toimii auttavasti.

Ei uskalla luvata et dynon korvais mut hauska lelu, eikä ihan järettömiä arvojakaan näytä antavan.
 
Mulla on tehtaan oma tehoputki mutta ei ole e hyväksyntä merkkiä mutta haitanneeko tuo. Niin ajettiin siihen tehtaan TOR kartta en ole vielä penkittänyt että kummeniko tuo muuta kuin äänien osalta ehkä tulevana kesänä sitten.
 
Me ei saatu ainakaan tuta tuneboytä toimimaan tuon tunelinkin kanssa... mut 955i ainakin saatiin todella nätti vääntö ja teho käppyrä. mut vaati toista sataa ajoa...
 
Mulla on tehtaan oma tehoputki mutta ei ole e hyväksyntä merkkiä mutta haitanneeko tuo. Niin ajettiin siihen tehtaan TOR kartta en ole vielä penkittänyt että kummeniko tuo muuta kuin äänien osalta ehkä tulevana kesänä sitten.
Tuo tehtaan katulaiton tehoputkihan on jo TOR nimensä saanut. (Triumph Off Road)
Myös hyväsytyistä putkista jotkut voivat vahingossa unohtaa killerit pois ja seokset menee laihalle.  
nixweiss.gif

Kerrotko mikä malli kyseessä ja mainostakaa nyt hieman missä noita teetätte/teette?


Kaikki kokemukset säätöpaikoista, säätäjistä, putkista, polttoainekartoista, yms. olisi tervetulleita.
Trumpalla ei ilmeisesti ole mitään "tietokantaa" josta apuja voisi saada.
Siksi olisi hyvä kasata kaikki kokemuksenne samaan paikkaan ja siitä olisi apua kaikille.
Lisäksi olisi hyvä mainita vielä pyörän malli jotta tiedosta olisi jollekkin jotain hyötyä.

Kiitos jo tähän mennessä vastanneille.
bowdown.gif
 
www.t595.net -siellä on karttoja saatavilla ja porukka arvioi niitä myös, joten ihansokkona ei tartte ottaa.

Mulla on itellä Telco GP-pönttö (lyhyt), Daytona 955i (05)
www.telco-exhaust.com
 
Back
Ylös