Ruiskunohjausboxeja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Marshal
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Marshal

New member
Moron!

On aika hankkia ruiskun ohjaus/säätö boxi Zetoriin ja kyselisin millaisia eri merkkejä on markkinoilla, niiden hintoja asennettuna ja säädettynä. Tietysti myös paikkoja missä myydään/asennetaan. Mielellään pk seutu + 100km.

Jos jossain jotakin erityisen huonoa/hyvää muihin verrattuna, niin kokemukset kiinnostaa. Eihän toi Power commander voi olla ainoo fiksu ja toimiva poksi. ainaki kallis se on ku perkule.

Kiitz!

Mihinkähän pyörään olet tätä hankkimassa eli onko pyörässä ruisku ennestään vai ei? Tämä uusin Zetorihan vasta on ruiskuvehje.

Onhan näitä kotimaisia jäliasennusruiskuja Tatech ja Hestec. Lisäksi on sitten Haltech, Motec, ja paljon muita.
Lisäksi on Megasquirt joka on avoimen lähdekoodin harrastelija pohjalta kehitelty tee-itse ruiskurakennussarja.

Kaupalliset jälkiasennus ruiskuohjainboksit maksaa n. 900€:sta ylöspäin. Tuo Megasquirt'n hinta riippuu siitä pysyykö kolvi omissa käsissä ja siitä mitä siltä haluaa. Halvimmillaan pelkkä boksi n 150 €. Paremmuuteen en ota kantaa.

Sen lisäksi siihen pitää hankkia tietenkin isoläjä muita osia. Jotka MAKSAA. Eli jos joudut rakentamaan ruiskun alusta asti eikä elektroniikka ole itsellä hanskassa niin kannattaa hankkia valmis ruiskupyörä. Tulee halvemmaksi.

Juu, sorry, unohtu mainita elikkä Z 750 -06. eli ihan ruisku on omasta takaa ja nyt lähinnä tehoputken tuoman seossekoilun takia tarttis ostaa tollanen säätöpoksi ala Power commander, notta rupeis pelit toimimaan niinku haluun. Lähinnä just tolle PC:lle haluisin kilpailijaehdokkaita.

buttrock.gif

Eipä PC:n hintaluokassa juur muita kilpailijoita taida olla kuin Techlusion, joka ei ole niin monipuolinen kuin PC.. halvempi kylläkin.

RapidBikea saa Allrightin kautta ja tietääkseni mm. Bike Doctor Tampereella laittelee niitä, varmaan moni muukin. Voit vaikka soittaa Bike Doctorille ja kysellä sen mielipidettä kyseisestä palikasta, kaveri laittaa paljon myös Power Commandereita ja osaa varmaankin vertailla.

Mulla oli edellisessä mopossa (-04 Z750) techlusioni ja siihen härveliin se toimi aivan tarkoituksen mukaisesti... Tuossa härvelissä ei tarttenut vähentää soppaa millään alueella eikä ollut suurempaa inspiraatiota itse räpeltää sitä... hintaa silloin sillä härpäkkeellä oli asennettuna ja penkitettynä 300€
Tuloksena oli akran sliparin kanssa: 104hp ilman säätöä ja 114hp säädettynä... ja tehohuippu tuli jotain 3000rpm alemmaks
buttrock.gif

Missäs Puti säädätit ton Zetan? Mulla on kans Techlu, mutta itse asennettu&säädelty lambdan avulla. Penkitetty on vain ilman säätöjä, 105hp. Pitäisköhän käydä huvikseen samassa penkissä nyt kun on säädetty...

Mulla oli edellisessä mopossa (-04 Z750) techlusioni ja siihen härveliin se toimi aivan tarkoituksen mukaisesti... Tuossa härvelissä ei tarttenut vähentää soppaa millään alueella eikä ollut suurempaa inspiraatiota itse räpeltää sitä... hintaa silloin sillä härpäkkeellä oli asennettuna ja penkitettynä 300€
Tuloksena oli akran sliparin kanssa: 104hp ilman säätöä ja 114hp säädettynä... ja tehohuippu tuli jotain 3000rpm alemmaks  
buttrock.gif
Vois melkeen sanoa että vituiksi on mennyt, mikäli tehoalue on kaventunut kolmella tuhannella kierroksella. Vai olisko se kuitenkin ollut vääntöhuippu, joka siirtyi alaspäin?

Back