Ruiskupyörää ensi kesäksi

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zaumer
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

zaumer

New member
Osaisko joku auttaa hieman pyörän valinnassa.
Eli eli.. Mistä vuodesta lähtien on ruvennut ruiskut vakiintumaan näihin "sporttipyöriin"?

Hakusessa olisi joku ruiskulla oleva ns. kyykky (GSX-R, CBR, R6, Ninja) tms. mutta mistä lähtien niitä on saanut ruiskulla?
Ja vuosimalli tuolta vuosituhannen vaihteesta ettei hinnat ihan taivaisiin pomppaa. Budjetti on jotakuinkin 5-7ke... tai ainakin mielellään lähellä sitä.

Noissa ei kyllä ole matkustajalle kovinkaan mukavat oltavat joten jos tiedätte jotain katu/matkapyörän risteytystä niin ehdotuksia kuunnellaan.
Lähtökohtana kuitenkin se että sillä on mukava ajaa yksin. Kaksi päällä ajelua on kuitenkin loppujen lopuksi niin vähän.

Aikoinaan tuli omistettua 750 GSX-R -90 ja ZZR600 -95 ja molempien ajoasennot oli mielestäni ihan ok.
Valtaosa ajoista on kuitenkin 5-50km joten varsinaiselle matkapyörälle ei ole kysyntää.. Ja muutama pidempikin turnee menee sitten vaikka sisulla
biggrin.gif
 
Tuolla budjetilla ostaa jo vaikka -03/-04 1000 GSX-R:n tai -05/-06 ZX6R:n tai vaikka mitä... Aika paljon vaihtoehtoja !
 
r6 2004 eteenpäin..
-04 yksin mukava ja hyvä ajettava mielestäni..
esim.-06 gsx-r 600 jota kävin tyyppäämässä oli huomattavasti epämukavampi, joten suosittelen odottelemaan kevättä ja käymässä koeajolla eri vaihtoehdoilla.. kyl se sit selkenee mikä tuntuu hyvältä..
 
Jos en ny iha väärin mutuile, niin ruisku tuli:
Honda CBR 600 RR 2001
Kawazaki ZX-6R Ninja 2003
Suzuki GSX-R 600 2001
 
Hakusessa olisi joku ruiskulla oleva ns. kyykky (GSX-R, CBR, R6, Ninja) tms. mutta mistä lähtien niitä on saanut ruiskulla?
Ja vuosimalli tuolta vuosituhannen vaihteesta ettei hinnat ihan taivaisiin pomppaa. Budjetti on jotakuinkin 5-7ke... tai ainakin mielellään lähellä sitä.

Noissa ei kyllä ole matkustajalle kovinkaan mukavat oltavat joten jos tiedätte jotain katu/matkapyörän risteytystä niin ehdotuksia kuunnellaan.
Lähtökohtana kuitenkin se että sillä on mukava ajaa yksin. Kaksi päällä ajelua on kuitenkin loppujen lopuksi niin vähän.
Tuollahan saa uudenkarhean 955i Daytonan. Ei mikään superkyykky, mutta kyykky kuitenkin. Jos haluat siitä matkapyörän, vaihda cliparit niin saat Sprintin.
biggrin.gif
 
Jotain tuollaista -03-05 zx-6r olen jo hieman katsellutkin. Omaan mieleen malli näyttää hyvälle. Samoin kuin 600 GSX-R.
Ainut mikä mietityttää noissa niin on matka ajo kaksi päällä.
Kilo Gixeri olisi kyllä aika himoittava vaihtoehto...

Toisaalta matkapyöränä olisi tietysti xx Blackbird.. Mutta kyykyt vaan on mielestäni "pätkäajossa" mukavampia.

Kyllä meinasin erimerkkejä käydä ajelemassa ennen ostoa, mutta tarkoitukseni olikin kysellä hieman mielipiteitä ja vaihtoehtoja mistä valita.
 
Triumph tt600 ruiskukoneella tuli vuonna 2000 markkinoille mutta pari ekaa painosta ruiskokoneesta eivät vissiin olleet "ihan" täydellisiä
tounge.gif
 
Samoin kuin 600 GSX-R.
Ainut mikä mietityttää noissa niin on matka ajo kaksi päällä.
Meidän neiti tuli kerran kyytiin ja totesi ettei tule enää ikinä ellei mopo vaihdu..tiedän että, monet ajelee näillä kaks päällä mutta näin meillä..
tounge.gif
tosin kilonen oli mut sama se asento tossa kusiaisessakin..

Edit. se nyt ei ole millään tavalla kiinnostunut koko mopo tuohusta muutenkaan, että jos kyydissä olia motivoitunut niin kai se kelpaa hieman epämukavampikin kyyti, vai tarkoititko kuljettajan näkökulmasta kaks päällä ajoa??
 
Onko tietoa noista vm.2000 750 GSX-R:stä ne on kanssa omaan silmään istuvia kohtuu painoisia ja koneen tilavuus olisi jo vääntöä olisi jo hieman enemmän kuin 600. Ainut haitta puoli on tietysti tuo ikä mutta eikös nuo muuten ole ihan kohtuu kestäviä laitteita?
 
Samoin kuin 600 GSX-R.
Ainut mikä mietityttää noissa niin on matka ajo kaksi päällä.
Meidän neiti tuli kerran kyytiin ja totesi ettei tule enää ikinä ellei mopo vaihdu..tiedän että, monet ajelee näillä kaks päällä mutta näin meillä..
tounge.gif
tosin kilonen oli mut sama se asento tossa kusiaisessakin..

Edit. se nyt ei ole millään tavalla kiinnostunut koko mopo tuohusta muutenkaan, että jos kyydissä olia motivoitunut niin kai se kelpaa hieman epämukavampikin kyyti, vai tarkoititko kuljettajan näkökulmasta kaks päällä ajoa??
Tietysti kyykkyjenkin kesken on eroja tuon kyyditysmukavuuden suhteen. Mutta ne on yleensä akselilla huono<->kamala... matkailua ajatellen siinä loppuu myös tilat minne kuormata matkatavaroita. Ja mitään sivulaukkuja tai muuta homotouringsohviin kuuluvaahan taas ei katu-uskottavuutta menettämättä voi asentaa...
biggrin.gif


Melko lyhyille iltalenkeille varmaan ihan ok vaikka 2-päällä, mutta jos vähänkään hevimpiä tourinkia tekee mieli harrastaa, siihen löytyy parempiakin.
 
CBR900RR, alk. vuodesta 2000. Huipputehoa ja kuivapainoa kuin uudessa seiskapätkä Gixerissä, mutta puhtia eri tavalla keskikierroksilla. Arki/matka-ajossa kyykyksi rento ja tilava ajoasento. Eikä maksa juuri mitään.
 
CBR900RR, alk. vuodesta 2000. Huipputehoa ja kuivapainoa kuin uudessa seiskapätkä Gixerissä, mutta puhtia eri tavalla keskikierroksilla. Arki/matka-ajossa kyykyksi rento ja tilava ajoasento. Eikä maksa juuri mitään.
Minkälainen on käyttöpyöränä tuon ikäluokan Blade? Luotettavuudeltaan yms. Tuollainen olisi kyllä erittäin mielenkiintoinen vaihtoehto. Soveltuuko minkä pituiselle kuskille? Itsellä on pituutta kyllä normaalit n.180cm, mutta miten soveltuu tarvittaessa lyhyemmälle.

Tuo uudempi 2006 mallin laite on ainakin aika mukavan korkuinen.
 
Cbr600f -00 kaasarimalli, -01 ruiskulla. Cbr600fsport kaksiosaisella jakkaralla tuli -01.
Ruiskuissa tuplavalot, jos vielä epäselvää (kaikissa 600cc CBR:issä). Vaikka 600f, f-sport eli jenkkien F4i on ehkä julkaistu v 2000, niin kaikki Suomessa rekisteröidyt ruiskut on nollaykkösiä. RR on tosiaan vasta vuoden 2003 tuotos.
 
04-05 ZX-10R sekä 05-06 ZX-6R ovat molemmat muuten mainioita pelejä mutta mittaristo on aivan kamala lukea, digitaalinen se jenkamittari.

Muutamissa kawan kutosmalleissa on muihin kutosiin se etu että ovat 636cc eikä 599, ja sen huomaa kyllä ajossa.

Ja näissä kultasilla tokicon satuloilla tulevissa kawoissa on jarrusatuloiden tiivisteissä pientä suunnitteluvirhettä ollut että alkaa palat vetäytymään satuloihin kun kuumenee ja sitämukaa sitten alkaa jarrut häviämään, mutta ei tuo kadulla vastaan tule.

Käy koeajamassa keväällä eri vaihtoehtoja, tuota ensimmäisen sukupolven 10R kawaa yleensä pideään "raaimpana" kilokyykkynä ja CBRää yleisesti taas tylsimpänä. Mutta toinen tykkää äidistä jne.

Ajoasento ei ole missään kyykyssä mukava, ja kyytiläisen voi mielestäni unohtaa samantien. Valot osoittavat taivaalle eikä ole valojen pikasäätöä niin aiheuttaa vielä onnettomuuksiakin.

Jos haluaa viedä emäntää bingoon niin sitten jotain vähemmän kisaista kannattaa harkita
062802jumpie_prv.gif


Mutta kysymykseesi,

Ruiskut tulivat sporttipyöriin:

GSXR 600 - 2001 (Luistokytkin 2006)
GSXR 750 - 1998
GSXR 1000 - 2001 (Luistokytkin 2005)

R6 - 2003 (Luistokytkin 2006)
R1 - 2002 (Luistokytkin 2007)

ZX-10R - 2004 (Luistokytkin 2004)
ZX-6R - 2003 (Luistokytkin 2005)

CBR600F - 2001
CBR600RR - 2003
CBR900RR - 2000
CBR1000RR - 2004 (Luistokytkin 2008)

Ducatin kyykyissä vissiin ruiskut olleet kaikissa jo 80 luvulta asti.

Aprilia RSV1000 - 1998
Suzuki TL1000R - 1998
Honda VTR1000 - 2000
 
yamaha gts 1000-ruisku jo vuodesta 92-alk.
vaikka on sport-touring ja iso pyörä niin ainakin minä pystyn viemään mutkateillä huomattavasti helpommin(nopeammin) verrattuna entisiin vehkeisiin suzuki gsx-r 750 ja 1100r..ja ei tule joka kesä vastaan samanlaista(kahteen kesään ei yhtään)
tuolta muutamia kuvia niin selviää ulkonäkö: http://www.pashnit.com/forum/showthread.php?t=374
 
Back
Ylös