• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ruotsikätköily 2017

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Go-Za
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mä oon lähössä mukaan.

Luulis että varaustilanne ehtii muuttua mutta toisaalta kun meitä on vähänkin isompi porukka niin silloin tilanne voi olla jo hankalampi.

niin sitten ei lähdetä :no: .
Onhan meillä kotimaa Suomi tai vaikkapa Ahvenanmaa!
Eli tonne Affeniston saaristoon vois sitte järkätä reissun jos ruotti menee puihin!
Lähtö to aamulla ja paluu su-illalla.

Viimeksi muokattu:
Itse asiassa... olisiko järkeä jo nyt miettiä että jos ajettaiskin vain tonne Affenanlandiin?
Torstaina kukin omia reittejään (tai letkassa pk-seudulta) Nauvoon ja Kökariin ja siitä 4 tunnin lauttamatka Föglöön. Sieltä löytyy ainakin leirintäalueen mökkejä vuokrattavaksi. Sitten pe ja la pikku saarta (ja kätköjä) kierrellen ja sunnuntaina sitten vaikka pohjoista reittiä Torsholman/ Nottholmin kautta Kustaviin ja sieltä taas kukin omia reittejään (tai pk-suuntaan letkassa)?? Olis ehkä vähän iisimpi reissu ku toi Ruotti.
Quis on?

Itse asiassa... olisiko järkeä jo nyt miettiä että jos ajettaiskin vain tonne Affenanlandiin?
Torstaina kukin omia reittejään (tai letkassa pk-seudulta) Nauvoon ja Kökariin ja siitä 4 tunnin lauttamatka Föglöön. Sieltä löytyy ainakin leirintäalueen mökkejä vuokrattavaksi. Sitten pe ja la pikku saarta (ja kätköjä) kierrellen ja sunnuntaina sitten vaikka pohjoista reittiä Torsholman/ Nottholmin kautta Kustaviin ja sieltä taas kukin omia reittejään (tai pk-suuntaan letkassa)?? Olis ehkä vähän iisimpi reissu ku toi Ruotti.
Quis on?

Mulle sopii kaik, kuha ajelee jonne(n)kin!

kuhaajeleejonnekin.jpg

Mulla on kans työvapaa edelleen voimassa, mutta kun tuon huonomman puoliskon uusi työnkuva selviää vasta vuoden vaihteessa niin vähän vielä aikataulut auki.

Ahvenanmaa on ok. Kun vaan mäkin vielä katselen pe-vapaatilannetta. Todennäköisesti se onnistuu, mutta varma en oo.

Itse asiassa mä oon pohtinu tätäkin vaihtoehtoa kun tuo Ruottin matka alko näyttämään vähän epävarmalta. Mulle käy tämä hyvin.

Olen myös kiinnostunut retkestä, mikäli aikataulu antaa myöten. Tiedättehän kiireiset eläkeläiset.:grin:

Meitsi myös kiinnostunut ahvenanmaan kierroksesta. Mut voi siis laskea mukaan pläneihin.

Meitsi myös kiinnostunut ahvenanmaan kierroksesta. Mut voi siis laskea mukaan pläneihin.
Ahvenanmaa on vielä toistaiseksi vaihtoehto 2 (Paitsi jos tässä päätetään jotain muuta...)

Tsekkasin juuri Ruotsinlaiva lippujen hintoja.
Helsinki Tukholma oli 8 mopoa + 8 matkustajaa + 3 hyttiä yhteensä n. 560€ (n. 70€ per lärvi)
Turku - Tukholma taasen n. 651€ (eli n. 82€ per naama) hintaero ei ole merkittävä, mutta outoa että Turusta on kalliimpi!!! (Hki-Tukholma ei taida myydä...?)

Koskas muuten pitäisi tehdä päätöksiä tämän reissun suhteen? Perjantain nyt ainakin haen virkavapaata, johonkin ihan varmasti lähden vaikka yksin! Mutta tuota maanantaita ja sen kikkailuja mietin. Ei tässä nyt vielä mitään kiirettä asialla, mutta jossain vaiheessa tarttis sitten tietää, että tarviiko tuon maanantain aikatauluja miten sumplia... (tuli vaan mieleen, kun tässä alkaa loma lähestyä loppua ja työasiat taas palailla aivoihin)

Koskas muuten pitäisi tehdä päätöksiä tämän reissun suhteen?
No varmaan viimeistään kun ajokausi alkaa, eli maalis-huhtikuun vaihteessa.
Mä olisin tällä hetkellä kääntymässä ehkä mielummin ton Ahvenanmaan suuntaan... (En tiedä miksi?)

Joo jotenkin minuakin tuo Ahvenanmaa kiehtoisi enemmän. Sielläkin tosin taitaa noi majoituspaikat olla kohtuu kortilla, mut teltallahan siitä selviää.

No min en omista telttaa :blink: . Ehkä räpsyttelen sitten silmäripsiä ja katson keneltä mulle irtoaa yösija jos siihen mennään :)-:polonen:

Hotellissa kannattaa yöpyä Ahvenanmaalla.
Jos paikallislautoilla/-losseilla ajelee saarien välillä, kannattaa varautua turistirysiin niin, että takaisin saattaa saada kyydin vasta seuraavan vuorokauden aikana.
Noi osaa sen touhun hoitaa aika hyvin, aina ei pääsekään takaisin saman vuorokauden aikana ja tulee pakkoyöpyminen saarella.

Jos paikallislautoilla/-losseilla ajelee saarien välillä, kannattaa varautua turistirysiin niin, että takaisin saattaa saada kyydin vasta seuraavan vuorokauden aikana.
Noi osaa sen touhun hoitaa aika hyvin, aina ei pääsekään takaisin saman vuorokauden aikana ja tulee pakkoyöpyminen saarella.

Hyvä vinkki, täytyy tsekata hyvin nuo aikataulut. Jos nyt kuitenkin tarkoituksena on ajella tuolla nelisen päivää, niin kyllähän niitä saaristoyöpymisiäkin siihen mahtuu.

täytyy tsekata hyvin nuo aikataulut.
Ahvenanmaan osalta tässäkin on sama ongelma... Jos mennään torstaina saarelle päin on lautat varmaan aika täynnä. Ja vielä enemmän ovat täynnä sunnuntaina kun tullaan poispäin (Tosin silloin täytyy ottaa jo ihan ekoja lauttoja sunnuntaiaamulla jotta keritään ajaa pk-seudulle asti!)

Back