Ruuvi Buellin virtalukossa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Peanuts
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Peanuts

New member
Dodii, olin aamulla lähdössä pyörällä duuniin ni joku kuuliainen kansalainen oli tehny palveluksen koko naapurustolle ja katkassu ruuvin mun pyörän virtalukkoon
mad.gif

Pyöränä -04 XB12S. Ja prkl, viereinen kawa oli jätetty rauhaan...

Kysymys kuuluukin että onkohan tolle lukolle mitään tehtävissä jos esim.  kiikutan sen lukkosepälle vai onko vaan alettava uuden lukkopesän metsästys?

V*****s aika kova ku ois ollu vielä noita ajokelejäkin.

Ja nyt tartteis vissiin rueta suunnittelee uutta säilytyspaikkaa pyörälle vastaavan varalle... mites helposti nuo pyörien hälyttimet pärähtää soimaan tommosesta, jos vielä hälynkin hommais? Pysyis naapurisopu mun osalta kunnossa  
033102bebe_1_prv.gif

Ookko lähteny aamulla kahva suorana pihalta tai tyhjäkäyttäny pitkään ennen lähtöä?

Sen verran oon tyhjäkäyttäny että oon kypärän ja hanskat sillä aikaa askarrellu päälle ja sen jälkeen koittanu aika tyhjäkäynnillä ajaa isommille teille. Vaan kyllähän se kaikuu tuolla kerrostalojen välissä. Jos tuo ruuvi nyt johtuu noista äänistä eikä jostain muusta...

mites helposti nuo pyörien hälyttimet pärähtää soimaan tommosesta, jos vielä hälynkin hommais? Pysyis naapurisopu mun osalta kunnossa  
033102bebe_1_prv.gif
Eipä tuo hälykään juuri taida auttaa. Toki jos pokkana laittaa kiinni auton hälärin sisätilatutkalla, niin tuo tutkahan reagoi jo hemmon seisoskeluun liian pitkään liian lähellä
tounge.gif
Tosin samaten se taitaa jo älähtää siitäkin jos joku vain kävelee liian läheltä tai taivaalta rupeaa vettä mättämään
lookaround_orig.gif

Eli se fillarihäläri yleensä reagoi vasta mopon liikkeeseen, täräykseen tms. Ja jos joku ruuvaa juuri vaikka ruuvia lukkoon, tiputtaa sinne pari tippaa hetipiti-liimaa tms. niin eipä tuo häläri moista huomaa, ei mitenkään
sad_orig.gif

Ei se tarvii kun yhen kusimulkun kyylän joka ottaa hermoa pyörästä, äänistä, naamasta, ihan mistä vaan.

Eikä oo pokkaa tulla sanoon suoraan ongelmaansa vaan just tämmösiä ruuvi virtalukossa älynväläyksiä..

Tuli vaan buellin kohalla ekana noi äänet mieleen.

mites helposti nuo pyörien hälyttimet pärähtää soimaan tommosesta, jos vielä hälynkin hommais? Pysyis naapurisopu mun osalta kunnossa  
033102bebe_1_prv.gif
Eipä tuo hälykään juuri taida auttaa. Toki jos pokkana laittaa kiinni auton hälärin sisätilatutkalla, niin tuo tutkahan reagoi jo hemmon seisoskeluun liian pitkään liian lähellä
tounge.gif
Tosin samaten se taitaa jo älähtää siitäkin jos joku vain kävelee liian läheltä tai taivaalta rupeaa vettä mättämään
lookaround_orig.gif

Eli se fillarihäläri yleensä reagoi vasta mopon liikkeeseen, täräykseen tms. Ja jos joku ruuvaa juuri vaikka ruuvia lukkoon, tiputtaa sinne pari tippaa hetipiti-liimaa tms. niin eipä tuo häläri moista huomaa, ei mitenkään
sad_orig.gif
Onhan noita pyörähälyjäkin tutkalla...

Eiköhän se ruuvi ole katkennu jonkun pitkäkyntisen liukuvasarasta. On yritetty kiskaista virtalukkoa irti.

-tuomas-

Sen verran oon tyhjäkäyttäny että oon kypärän ja hanskat sillä aikaa askarrellu päälle ja sen jälkeen koittanu aika tyhjäkäynnillä ajaa isommille teille. Vaan kyllähän se kaikuu tuolla kerrostalojen välissä. Jos tuo ruuvi nyt johtuu noista äänistä eikä jostain muusta...
Voihan se olla, että kyylä ei ole kuullut mitään, mutta on lukenut lehdestä, että moottoripyöristä on äänenvaimentimet kokonaan poistettu.

Eiköhän se ruuvi ole katkennu jonkun pitkäkyntisen liukuvasarasta. On yritetty kiskaista virtalukkoa irti.
Mulle tuli kans mieleen, että jos joku esim. mp:n äänistä katkeroitunut haluaisi osoittaa katkeruutensa, niin ei tuo ruuvin katkaiseminen virtalukkoon kaikista helpoin keino ole.

Ei nimittäin ole ihan helppo homma millään perus-sivuleikkureilla katkaista ruuvia. Vai onko minulla ollut vain paskat työkalut, kun yhdet sivuleikkurit ja Leathermanin pihdit olen pilannut normaalin puuruuvin katkaisemista yrittäessäni (Leathermaniin sain onneksi takuusta varaosat).

Tuo näyttäs pikkusen siltä että on lyöty sinne sisään. Että oishan sen voinu sen ruuvin sillon valmiiks katkoo. Tosin varkaus yrityskin on tietysti ihan mahdollinen. No, sillon matka ois onneks tyssänny noihin levylukkoihin... jos siellä joku perus piripää on ollu asialla

Se ois ruettava töiden jälkeen soittelee lukkosepille ja kyselee onko tolle mitään tehtävissa vai rupeenko metsästää uutta lukkoo...

No eikös sun kannattas kysyä suoraan lukkosepältä? Saat ainakin nopeammin yhden vaihtoehdon toimimaan tai suljettua pois.

Toivottavasti saat mopon nopsasti takaisin kuntoon.

Huomenna menee virtalukko sepälle arvioitavaks vieläkö sen sais kuntoon. Mikä tarkottaa sitä että pyörän pitää olla ainaki yks yö tossa pihalla ilman lukkoo. Saa nähdä missä kunnossa se aamulla on.

Pitää vetää semmonen vähän järeempi vaijerilukko vielä renkaaseen ni jos se sit pitäis nuo amatöörivarkaat vähän etäämmällä. Ammattimieshän nostaa tuon lavalle tai pakun konttiin...

Sitten kun saat paikat kuntoon niin laitat kostoksi vielä avaramman putken ja kaasuttelet vartin ennenkun lähdet mihkään...
033102bebe_1_prv.gif

Virtalukko jonnekin rungon väliin piiloon ja vaikka kaukosäätimellä telestartti niin ei jää starttinappiakaan hajotettavaks  
biggrin.gif

Ratti/tankolukkototeutus jää vielä ideoitavaksi  
tounge.gif

Joo uhosin tänään duunissa et sit ku on tän kauden viimeset ajot (jos ei menny jo) ni änäri irti ja poltan kumin loppuun tossa muutaman lähi korttelin matkalla
biggrin.gif

Vähän viivästyy tuo lukon toimitus sepälle ku eihän mulla ollu sopivia avaimia millä sen sais purettuu irti. Eli siis isoja uros torxeja missä on reikä keskellä tota pultin tappia varten. Onko noi sit jotain "turvapultteja"...

No, pyörän sain onneks kuskattua kärryllä tutun tallille, pois kadun varresta keräämästä lisää ilkivaltaa osakseen. Onneks alkaa olla kausi lopuillaan, alku kesästä tää ois syöny miestä jonkun verran enemmän!

Pari vuotta sitten samanlainen tapahtuma samanlaiseen prätkään.

Piti lainata kaverille viikoks pyörää, kun lähdin maailmalle. Päästyäni Stanstedin kentälle napsuu viestiä, jotta frendi ei otakaan pärrää lainaan, kun on yritetty viedä. Ruuvi poikki virtalukossa.

Unohda se urostorx, poraat vaan sen keskitapin varoen veks sieltä. Saattaa mennä jopa taittamalla.

Sit lukkosepälle. Multa otettiin kaks haittalevyä pois sieltä ja taas toimii. Hinta alun toistakymppiä.

HD-liikkeestä kysellessäni toimitusaika ois ollu toista kuukautta.

Mikäli sulla kuitenkin menee virtalukon uusimiseks, löytyy Twin Motorcyclesistä varaosaa ja niillä on nopeat toimitukset.

Kiitti JinX tosta twin motorcycles vinkistä, pitää laittaa korvan taakse.

Ehkä tässä voi sit pikkuhiljaa alkaa unohtaa ton ilkivalta-vaihtoehdon. Epäilyttää nimittäin tuo että miten pitkään kestää pyörä ehjänä ku sen saa takas ajoon... kaverille naureskelin että vaikka tää nyt H-D valmiste onkin ni ei kai nyt sentään ruuvilla käyntiin  
smile_org.gif

Tuli eilen joku vanhempi herrasmies kyselee että ollaanko ihan oikeella asialla ku nosteltiin pyörää tankolukko päällä kärryyn  
tounge.gif

Joo uhosin tänään duunissa et sit ku on tän kauden viimeset ajot (jos ei menny jo) ni änäri irti ja poltan kumin loppuun tossa muutaman lähi korttelin matkalla  
biggrin.gif
Mullakin olisi Bulussa takanakki siinä kunnossa että sen voisi polttaa loppuun ajokauden loppumisen kunniaksi, talvella tulee uudet kumit kuitenkin. Liitynkö seuraan?
biggrin.gif

Mut onneksi sait Bulun nyt turvaan. Mikä hemmetti ihmisiä vaivaa, koko ajan saa lukea täältä tarinoita pöllityistä ja rikotuista pyöristä.
sad_orig.gif

Jos ei sun pyörää yritetty varastaa (mikä on toki mahdollista kun niin upea pyörä on kyseessä
wink.gif
) niin sitten on varmaan joku hermostunut niistä äänistä... Ei ihan hiljaisin pyörä ole kyseessä kuitenkaan. Itseäkin joskus meinaa nolottaa lähteä töihin ajelemaan kuuden maissa kun naapurit vielä nukkuu...
lookaround_orig.gif

Joo, otetaan pienet kuminpoltto karkelot sit ku kausi loppuu
tounge.gif

Mut asiaan, tänään sain lukon huollosta, 40€ tuli hintaa. Ens viikolla sit asentelee kiinni.

Puuruuvi sieltä lukosta löyty, ja näytti kyllä epäilyttävästi siltä että se ruuvin kanta ois sivareilla katkastu, lukkoseppä mulle tiskillä sitä ruuvia esitteli. Saa nähä vieläkö ton pyörän kimppuun joku käy ennen ku sen vie talvisäilöön...

B-palstalla jossain ketjussa oli väite, että jollain seudulla oli pöllitty tai yritetty pölliä useampi pyörä survomalla ruuvi virtalukkoon.

Back