Ruuvi Buellin virtalukossa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Peanuts
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
B-palstalla jossain ketjussa oli väite, että jollain seudulla oli pöllitty tai yritetty pölliä useampi pyörä survomalla ruuvi virtalukkoon.
Jep, B-foorumilla oli siitä ketju, mutten sitä enää sieltä löydä. Anyways... Vuosaari-Rastila alueella pöllitty tai yritetty pölliä pyöriä ja useassa sama juttu, eli laitettu ruuveja lukkoihin ja epäilty että sama tekijä olisi kyseessä.

Oliko tämäkin pyörä ko. alueelta?
 
Etelä-Haagassa päin tämä pyörä. Nyt se ois taas ajokunnossa mut enpä tiedä haluunko tuoda sitä enää tuohon kadun varteen seisoo, varsinkin ku nää kelit on mitä on ni se ku viikonki tossa seisoo liikuttamatta ni kohta on taas joku kokeilemassa onneesa. Tällä hetkellä pyörä on tuolla reilu 20km päässä tallissa, pitää käydä aina sieltä hakemassa mikäli ajamaan haluu... No, loppukausi näin ja ens keväänä uudestaan paremmalla onnella
smile_org.gif
 
Joo-o, kyllä ne oli tämän syksyn ajot nyt tässä. En tiedä mistä pyörä otti itteesä ku seiso vajaan kuukauden tallissa ajamattomana.

Nyt kun olis ollu viikonloppuna nätit kelit ajaa ni menin sitä käynnistelemään ja hyvin lähti käyntiin ja kävi tyhjäkäyntiä. Annoin pyörän siinä lämmetä muutaman minuutin ja lähdin tienpäälle.

Taisin ehtiä n.2min ajaa ku alko hirvee pätkiminen ja vikavalot vilkkuu ja mittaristolta hävii sähköt ym... Sinne se pyörä jäi tienvarteen ja jonkun aikaa piti ootella ennen ku suostu startti taas pyörimään. Onneks sai ajettua pyörän takas talliin, vaikka vaikeeta oli.

Siinä sitten vikakoodeja lukemaan ja sieltä tuli 23, 32 ja 53. Olikos se nyt sitten niin että kun sieltä saa noita viitosella alkavia vikakoodeja ni moottorinohjain joutaa verkonpainoks? Semmosen käsityksen oon ainakin saanu tuolta buellxb.com foorumeilta. Kiva ois tietää mikä tohon pyörään oikein meni.

Joo ja semmonen vielä, että tuo sähköjen katoominen/ pätkiminen tuntuu jotenkin liittyvän ohjaustangon kääntelyyn, mutta en löytäny sieltä yhtään viallisia johtoja tai muuta kun purin katteita auki ja kävin johtoja läpi...
 
Jos rungon ja t-kappaleiden välissä on johtosarja ollut yhtään pantteessa, niin ei välttämättä johtojen päälipuolinen tarkastelu vielä riitä, voi olla että johto on venynyt ja karvat katkenneet sisältä ulkokuoren ollessa vielä ehjä! tuo ohjaustangon kääntelyn oireet viittaisi kyl aika pahasti sinne alueelle
smile_org.gif
 
Tämä oli taas joku mystinen vika. Ensin kirosin tuon pyörän jo aivan täysin ku aattelin että tuon 53-vikakoodin johdosta pitää rueta uutta moottorinohjainta hankkimaan. Löinpähän kuitenki ECMSpyn pyörään kiinni ja nollailin vikakoodit ja fläshäilin ton ohjelmiston uudestaan sisään. Pyörä käyntiin ja mitään vikaa ei ollu havaittavissa.

Kävin melko pitkän lenkin ajamassaki ja tankooki sai retuuttaa miten tykkää eikä pätkiny sähköjä tai mitään...  
062802jumpie_prv.gif


Kai tuossa on sitten akun varaus heilahdellu ton kuukauden seisotuksen aikana tai jotain, en oikein keksi muuta selitystä. No, tulihan nuo kaikki liittimet vielä auottua ja ruikittu WD-40 liittimiin.

Pitää rueta pikkuhiljaa laittelee pyörää talvikuntoon ja sit vaan odottelemaan kevättä  
biggrin.gif
 
Nostellaanhan näin kesän kunniaks tätä mun topiccia ylöspäin. Ilmeisesti viimeyönä onnistuttu repimään pyörästä jo virtalukon sisuksetki ulos, vielä ei tullu kokeiltua onko rattilukko saatu auki kun äsken sen vasta huomasin. Levylukko ainakin pelastanu jos ei muuta. Nyt en oo ees aamusin ajanu töihin tolla enkä oo melkein viikkoon ehtiny ajaa muutenkaan, ei voi olla kyse ainakaan hermostuneista naapureista.

Se ois taas kiva lovi lompakkoon tällasesta turhasta paskasta, ja nyt pitäs sit rueta miettimään et missä tota pyörää säilyttäis tästä eteenpäin.

Virtalukkoremontti tällai kerran vuoteen on maksimi mihin suostun :D

Pitäs kysellä näiltä muilta Etelä-Haagan pyörämiehiltä onko ollu vastaavia ongelmia, näkyy useempi pyörä olevan tuossa ihan näkömatkan päässä parkissa.

Enkä halua edes aavistella mitä maksaa jos meinaa tilata H-D:lta koko uuden lukkosarjan... Nyt puhalluttaa
 
Juuh.. tommonen kyllä ketuttaa. Itsekin oon yhden ruuvin bongannut aikaisemman pyörän virtalukosta, siinä sivussa oli ohjaustanko mennyt ruvelle ja tankkiin muutamat lommot kaupan päälle... kyllä sai naapurit tietää tahtomattaankin, että asianomaista ###uttaa. Onneksi vakuutus makso, ja pyöräkin oli ajokunnossa, kunhan sai virtalukon murjottua kääntymään.

Siitä kettuuntuneena hommasin autotallin.

Toivottavasti ei sinunkaan tarvii tuota enää tehdä uudestaan.
 
Oisko mittään että hommaisit pyörälle peitteen,ja laittaisit sen alaosaan pari purjerengasta ja pikku munalukolla lukitsisit peitteen paikoilleen?
Luulis että tommoset virtalukkojen repimiset loppuis...
 
Viime kesänä oli peite päällä kun kävivät yrittämässä. Nyt ei. Pitäis varmaan olla sit astetta vahvempi peitekin että se munalukko siinä mitään auttais :D

Sen verran varauduin loppukesää varten että hommasin hälyttimen pyörään. Jos tuo vilkkuva ledi nyt jo riittäis estämään tommoset turhat yritykset. Talli ois kyllä hyvä olemassa, en vaan tiedä mistä noita lähtis selvittelemään löytyiskö Etelä-Haagasta jonkun tallin nurkasta tilaa pyörän säilytystä varten...
 
Back
Ylös