RVS kokemuksia?

vapaaduunari

New member
Näitä RVS-käsittelyaineitahan löytyy joka lähtöön. Oletteko kokeilleet miten toimii?
Itse testasin ex-pyörään, Yamaha Virago 1100. Vaihteiston toiminta muuttui "liukkaammaksi". Muuta en siinä huomannut.
Olen ex-automekaanikko ja siksi suhtaudun ns. ihmeaineisiin varsin epäilevästi. Toki on ymmärrettävä että mitään mekaanisia vikoja, esim. pahasti kuluneita laakereita/vastinpintoja ei korjaa mikään aine vaan tarvitaan koneistusta tai osien vaihtoa/molempia.
Vaihdan moottoriöljyt + suodattimen usein ja käytän laadukkaita öljyjä sekä alkuperäistä suodatinta.
Eipä tämän kokeilu korkealta pudota jos nyt ei ole suuria odotuksiakaan.
 
Työkaveri on ex-autoasentaja ja vannoo RVS:n nimeen. Itselläkin auto-/konepuolen koulutusta ja minusta teoria on hyvin mielenkiintoista tuon takana.

Olen käyttänyt kotarissa XADO:a joka on samaa tavaraa Ukrainasta. Joskus Neuvostoliiton jälkipyörteissä porukka hajaantui ja toinen puolisko möi bisneksen Suomeen --> RVS ja toinen perusti XADOn Ukrainaan. En ole noista ainakaan mitään huonoja sivuvaikutuksia koskaan kuullut ja toivottavasti jatkaa Kotarin elinikää. Näin itselleni uskottelen.
 
RVS, Xado, X-1R jne. ainesta on paljon vääntöä puolesta vastaan.
Toiset sanoo, että kannattava sijoitus ja toiset sanoo, että ostosTeeVee-kamaa.

Jos RVS ja kumppanit olisi niin hyviä kuin mainostetaan, niin miksi yksikään iso öljy-yhtiö ei ole ostanut tuotetta markkinoilta ja tehnyt omasta öljystä maailman parasta öljyä...
Itse perustan tälle mutulle oman mielipiteen aineiden toimivuudesta.



Vain RVS on hyvä.
Miksi, koska hinta kertoo sen:grin:

RVS litrahinta 3990,00€ / L
Xado Litrahinta 2592,50€ / L
X-1R litrahinta 107,60 € / L
 
Lisäksi on:
Motor Up
Power Up
STP

Joista viimeksi mainittu on ihan hyvä aine koneiden kasaamisessa tai muuten, jos haluaa sitkostetun öljyn pysyvän pinnoilla kuin tauti.

Ja nippu muita tunnetuimmilta valmistajilta mm. Liqui Moly.

Kokeilin RVS:ää automaattilaatikkoon. Ei korjannut a- pakan kuluneita levyjä tai koneiston epämääräistä toimintaa. En enää koskaan osta käärmeöljyjä, vaan panostan laadukkaaseen öljyyn ja hyvään huoltoon pl. tuo STP joissain kohteissa.

Edit: Mielestäni oikeanlainen käyttö on myös parasta, mitä voit koneellesi tehdä. Lämmityskäyttö, lämpöjen tasaus, osien sisäänajo jne. wanhat kunnon kikat, mitä jonnet eivät ehkä muista.
 
Viimeksi muokattu:
Motor Up, Power Up, STP ei kuulu RVS:n kanssa samaan "tuoteperheeseen"

Sehän täytyy muistaa, että mikään öljyn sekaan kaadettava lisäaine ei korjaa olemassa olevaa vikaa.
Lisäaineiden tarkoitus on vahvistaa olemassa olevaa, ettei kulumisvikoja syntyisi niin helposti.
 
Iltalehdessä juttu kun ovat Schmiedmannilla testanneet. Jos tulokset pitää paikkansa niin aika rajua puristuspaineiden tasoittumista oli havaittavissa. Yhden pytyn puristus nousi 10-->15,5bar. Kyllä se varmaan toimii, mutta ei sillä korjata muuta kuin toisiaan vasten liukuvien metallipintojen pieniä välyksiä. Niiden täytyy kehittää lämpöä tarpeeksi. Kulmavaihteeseen luulis toimivan. Löystyneen jakoketjun korjaamiseen voi olla huono tuote.
 
MP-käytöstäni ei ole kovaa dataa, mutta autohommista numeroita on. 300tkm mennyt 1.9TiD dieselmoottori oli 1.5 K-arvon savutusrajalla. Moottorin ja polttoainejärjestelmän käsittelyn jäljiltä savutus väheni seuraavan kymppitonnin aikana asteittain ja seuraavalla leimalla 30tkm myöhemmin K-arvo olikin alle 0.1. Asian selittäisi vuotavat suutinkärjet ja niiden elpyminen, sillä ajotietokoneen kulutus, joka oli ollut alakanttiin, nousi vastaamaan todellista -mutta tämä on spekulaatiota.

Ehkä sen verran MP-käytöstä, että Gpz900 nokissa oli havaittavissa oleva pinta käsittelyn jälkeen kun oli seuraavan venttiilisäädön aika. Ei vaan ole kovaa dataa näistä, niin on vaikeampi sanoa aukottomasti mitään.
 
Pyöräni dynottiin Samin Autopajalla jossa tulos oli 200hp koneteho eli jotain 175-185hp takapyörällä.
RVS-käsittelyn jälkeen MotOrgin tehopäivänä takapyörältä 195hp.
Halpoja hevosia.
 
Pyöräni dynottiin Samin Autopajalla jossa tulos oli 200hp koneteho eli jotain 175-185hp takapyörällä.
RVS-käsittelyn jälkeen MotOrgin tehopäivänä takapyörältä 195hp.
Halpoja hevosia.

Kaksi eri penkkiä ja kahdet eri olosuhteet, niin eivät oikein ole vertailukelpoisia tuloksia.
 
Ossi Oikarisen ja Toni Vilanderin video löytyy missä K75 moottori purettiin ja tutkittiin käytön jälkeen.
Itse en ole varma aineen käyttökelpoisuudesta, mutta 32v vanha automaattilaatikko toimii nyt paremmin kuin ennen kun ajettu muutama tuhat km, Bokserin nokkaketjun rapsahdus katosi kun laitoin moottoriin tänä keväänä ja vaihteisto tuli sujuvammaksi, huomaa reilun eron.
Kilpaveneissä tätä käytetää 4t moottoreissa poikkeuksetta.
Samaa ainetta löytyy ebay.de eri nimellä pelkkänä geelinä ilman öljypulloa, en nyt muista nimeä, ja sekoitetaan samalla tavalla pieneen öljymäärään, oliko puolet halvempaa.
 
Samaa ainetta löytyy ebay.de eri nimellä pelkkänä geelinä ilman öljypulloa, en nyt muista nimeä, ja sekoitetaan samalla tavalla pieneen öljymäärään, oliko puolet halvempaa.

venäläinen Resurs ja Ukrainalainen XADO on tiettävästi samaa ainetta.
 
Motor Up, Power Up, STP ei kuulu RVS:n kanssa samaan "tuoteperheeseen"

Sehän täytyy muistaa, että mikään öljyn sekaan kaadettava lisäaine ei korjaa olemassa olevaa vikaa.
Lisäaineiden tarkoitus on vahvistaa olemassa olevaa, ettei kulumisvikoja syntyisi niin helposti.

Uskallan olla erimieltä. Omakokemus oli vaimon vanha Corsa (190 000km mittarissa), kiihdytyksessä hävitti öljyt.
Merkkiliikkeen diagnoosi oli vaihtomoottori, hintaan 3k€. (auton arvo 2k€)

Skeptisenä ostin motonetistä 2 sarjaa rsv hoitoja. Annoin pyöriä tyhjäkäynnillä 2 tuntia, öljyn vaihto, toinen setti sisään. Lopulta puhtaat öljyt sisälle.

Lopputulos oli kehräävä singeri, joka meni heittämällä katsastuksesta läpi.

Todennäköisesti moottori oli karstainen etc, jonka tämä aineistus korjasi.
 
Omassa boxeri Bemarista en huomannut oikeastaan mitään vaikutusta RVS käsittelyllä. Ehkä vaihteet menee paremmin päälle, mutta kone kuulostaa edelleen sepelimyllyltä. Porschen öljynpaineet taas nousivat huomattavasti ja kone kävi kuin Singeri. Citroenin AL4 automaattivaihteiston käytös parani huomattavasti.
 
Niinpä, kaikkein halvimmat hevoset taitaisi tulla penkin parametrejä muuttamalla. :grin:

Eräs pitkän linjan dynon pitäjä kertoi saaneensa vihaisen asiakaspalauteen:

"Mitä sä siellä penkissä olet tehnyt ja säätänyt, kun toisessa penkissä saivat melkein kymmenen heppaa enemmän tehoa"

Mitä ne sitten olivat tehneet sille pyörälle?

"Eivät mitään"
 
Vähän optimistinen dynamometri myy paremmin kaupallisessa mielessä kun keskivertojonne asiakkaana.
 
Uskallan olla erimieltä. Omakokemus oli vaimon vanha Corsa (190 000km mittarissa), kiihdytyksessä hävitti öljyt.
Merkkiliikkeen diagnoosi oli vaihtomoottori, hintaan 3k€. (auton arvo 2k€)

Skeptisenä ostin motonetistä 2 sarjaa rsv hoitoja. Annoin pyöriä tyhjäkäynnillä 2 tuntia, öljyn vaihto, toinen setti sisään. Lopulta puhtaat öljyt sisälle.

Lopputulos oli kehräävä singeri, joka meni heittämällä katsastuksesta läpi.

Todennäköisesti moottori oli karstainen etc, jonka tämä aineistus korjasi.

Kyllä vain. Tähän oli olemassa jokin korjaamoille tarkoitettu aine, nimeä en muista. Löpö öljyn seassa ajanee saman asian. Öljyrenkaathan ne voivat jumia ja tuo voi auttaa konetta purkamatta.
Itse olen käyttänyt joskus vesisuihkutusta karstan poistoon ja jo vain toimii. Loppuu kilinät ja nakutus, tosin hommassa on omat riskinsä. Ja katti ei kyllä tykkää.
Onhan öljyistä ja vaseliineissa ollut aina omat lisäaineensa, joten kyllä ne aineet toimii (vaikka (MoS) Markkinoinnissa käytetään kaikkia muotisanoja, nanohyper pinnoite jne..
 
Kyllä vain. Tähän oli olemassa jokin korjaamoille tarkoitettu aine, nimeä en muista.
Forte-sarjassa on paljon erilaisia puhdistusaineita ja niitä myydään korjaamoissa. Kuten sanottua löpö/diesel pesee hyvin jos koneessa öljylietettä sisällä. Puoli litraa öljyn sekaan ja käyttelee suuremmin rasittamatta puolisen tuntia ja vaihtaa öljyt. Vanha kikka. Nuo nykyiset long life-vaihtovälit aiheuttavat kaikenlaisia lieveilmiöitä.
 
Omaan kokemukseen perustuen:

Dyno X antoi takapyörätehoa 186,9hv
Dyno Y antoi takapyörätehoa 203,8hv

Tehoja vertailtaessa monesti myös sotketaan takapyörä- ja konetehot keskenään.

Itsekin voi tehdä tehovertailuja koneen muutosten jälkeen mittaamalla esim. 80-120km/h kiihdytyksiä tietyllä vaihteella aina samalla tienpätkällä ja mielellään samoissa olosuhteissa (tuuli, ilman lämpötila ja kosteus). Tästä mitataan aika ja sen perusteella tehdään päätelmät onko teho kasvanut vai ei. Tämä vaatii tietysti aika tarkan mittalaitteen, normi 1hz GPS ei ole riittävän tarkka.
 
Toimintamekanismi on ihan vakuuttava, joten olen pitänyt tapana käsitellä kaikki vehkeet RVS:llä. Selkein ero oli ohjaustehostimen käsittelyaineella, jota lykkäsin kesäautoon, kun bongasin Motonetissä pullon, eikä maksanut paljoa. Ajelin ensin ohjeen mukaisesti parkkipaikalla siksakkia ja lähdin ajamaan mutkaiselle tielle. Yhtäkkiä ohjaus tuntui ihan erilaiselta, eka reaktio oli että mitäs nyt taas hajosi. Eipä hajonnut, vaan ohjaus parani ihan älyttömästi, siitä tuli aivan äärettömän tarkka. Kai siellä sitten jotain väljää oli, vaikka olinkin pitänyt sitä ihan hyvänä. No, nyt on vielä parempi.

Ketjurasvaa ne perhanat ovat muuttaneet jotenkin. Aiemmin se oli ihan älyttömän hyvää, sitä ei paljon tarvinnut laittaa ja pysyi ketjussa kuin tauti eikä liannyt yhtään. Nyt se lentelee ympäriinsä ja sotkee ihan saatanasti.
 
Back
Ylös