Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Bemarihan tarjosi pyörät ns karvalakkina ilman mitään lisäjuttuja, ja ostaja sitten valitsi mitkä lisävarusteet tulee mukaan. Käytännössä Suomessa myytiin/tarjottiin varmaan kaikki pyörät Dynamic tms. paketilla, jossa estot oli mukana. Ulkomailla näkyy aina välillä myynnissä pyöriä mihin ei oltu valittu mitään lisävarusteita mukaan.
Ekan version Bemussa keulimisenesto perustui ajotietokoneen vertailuun pyörien nopeuserosta. Ainakin omakohtainen kokemus siitä ei ole mairitteleva. Millään asetuksella keulintakulma ei siis ollut päätöksentekijä, vaan tuo pyörimisnopeuden ero. Saattoi nostaa millä tahansa asetuksella vaikka metrin ja leikata siitä kaikki tehot niin että munat rysähti tankkiin keulan pudotessa.
Sillä ei ole mitään tekemistä gyrotiedolla täydennettyyn keulimisenestoon, mikä näissä uudemmissa on. Nykyvessassa on 6-akselinen IMU joka parhaimmillaan leijuttaa keulaa samalla korkeudella. Sokeasti näihinkään ei silti voi luottaa.
2012 tuli parannus näihinkin järjestelmiin -tiiäkkö on toiminta sit sopivaa "leijuttamista" ryskeen sijaan ?
Tästä apua? Yleensä ilmoituksessa on mainittu onko pyörään se valittu uutena. Mutta en nyt äkkiseltään muista yhtään Suomessa myynnissä ollutta, jossa niitä ei olisi. Tietty voihan nyt olla jo käytettynä maahantuotujakin pyöriä, joissa ei niitä ole.Mistä sen näkisi pyörässä selkeimmin? Onko joku nappi stongasssa tai mittaristossa mistä voisi varmistaa ......
Bemarihan tarjosi pyörät ns karvalakkina ilman mitään lisäjuttuja, ja ostaja sitten valitsi mitkä lisävarusteet tulee mukaan. Käytännössä Suomessa myytiin/tarjottiin varmaan kaikki pyörät Dynamic tms. paketilla, jossa estot oli mukana. Ulkomailla näkyy aina välillä myynnissä pyöriä mihin ei oltu valittu mitään lisävarusteita mukaan.
Aloin oikein pohtimaan tätä. Taisi olla niin että siinä oli kolme optiota: Shifteri, ABSit ja DTC. Ja DTC:n mukana tuo wheelie control. Nyt ei vaan pysty muistamaan oliko ilman DTC:tä olevassa versiossa sitten ajotiloja ollenkaan, mielestäni ei. Muistaisko joku vahvistaa tämän? Jos asia on niin, niin mikäli ajomoodit Rain, Sport, Race ja Slick löytyvät ajotietokoneesta = mopossa on myös wheelie control.
Erikseen niitä ei pystynyt säätämään, vaan ajomoodilla oli aina kiinteä asetus. Ja päädyin ajelemaan kaikki ajot Slickillä tai Racella ja niissä ei wheelie controlia ollut.
Tämmöstä ostamassa ja kun myyjäkään ei aina osaa sanoa onko pyörässä nämä vai ei... onko lisävarusteita -10 alkaen vai vakiona ? Antaako keulimisesto nostaa tassua hieman vai puuttuuko peliin vasta kun ylimenon vaara ilmeinen..
Jos ahistaa liikaa, niin siihen voi flässätä kisaekun tuunatun softan:Onko tietoa vaikuttaako -12 mallin kehitys luistonestoonkin ja miten se on alkupään vuosimalleissa on toiminut?
) Ongelma parantui jonkin verran kun laittaa sen sliksi moodin päälle. Ja se vaatii sen pyörän mukana tulevan lisämokkulan paikalleen laittamista. -12 mallissa kuulemma paremmat apupyörät.700 eurolla saat 2013 softan mopoos. Ja kaikki kisaherkut ja täyden säädettävyyden (RCK2) siinä samalla. Datakaapeli 200 euroo jos haluu ite säätää lisää.Mulla 2010 malli. Ja siinä juuri tuo haukuttu ensimmäisen sukupolven sutimisen ja keulimisen esto. kun eturengas nousee pari senttiä. pyörä automaattisesti rykäsee keulan alas niin että kassit pamahtaa tankkiin. (ei tunnu mukavalta se) Ongelma parantui jonkin verran kun laittaa sen sliksi moodin päälle. Ja se vaatii sen pyörän mukana tulevan lisämokkulan paikalleen laittamista. -12 mallissa kuulemma paremmat apupyörät.
700 eurolla saat 2013 softan mopoos. Ja kaikki kisaherkut ja täyden säädettävyyden (RCK2) siinä samalla. Datakaapeli 200 euroo jos haluu ite säätää lisää.
Olisihan se kiva päivitys. Mutta Endurohommiin on viimeisen puolenvuoden aikana mennyt NIIIIIIIIN monta tonnia, ettei uskalla edes kotona puhua![]()

Vuosimallista riippumatta vakioeku ottaa ihan "kaiken" luiston pois, sen takia se valo välkkyy koko ajan.Itsellä tuo 2012 mallin räärää, ja siinä tuo keulimisenesto tuo keulan erittäin pehmeästi alas. Ja luistoneston toimintaa ei huomaa kuin keltaisesta valosta mittaristossa, jos sinne ehtii/uskaltaa kurkkia radalla. Kesäpäivillä varttimaililla erehdyin kerran katsomaan, kun asfaltti oli märkä. Valo vilkkui kuin Ruotsin laivojen discovalot, ja vasta tämän jälkeen pelotti.![]()