Pleksi pois tai matalin mitä löytyy, lisäksi vakiopeilit pois ja pienemmät siirtosarjalla rystäreihin.
https://www.rottweilerperformance.com/quick-flip-mirror-mounts-mounts-only/
Näin tulee puhtainta pyörteetöntä ilmaa kypärään. Peileistä tulee yllättävän paljon pyörteilyä päähän.
Tuo on melko varma keino hiljaisuuteen. Toinen yhtä varma on seinä eteen ja katsella maisemaa sen läpi.
Tuossakin kotarissa etäisyys pleksin reunasta kypärään on niin pitkä että kun ilma saavuttaa kypärän niin siinä on jo hyvinkin paljon pyörteitä, eli kypärä alkaa täristä. Jos tätä alkaa ratkaista pleksiä suurentamalla niin on äkkiä ladon oven kokoisessa levyssä jonka takana saa istua hiljaisessa kuplassa ilman tuulta ja pyörteilyä.
Yleensä suurempi ongelma on pyörteily kuin suora puhdas ilmavirta.
Hiljaisuuden/mukavuuden saavuttaminen on kiinni niin monesta asiasta; kuskin pituus, kypärän malli, pään asento, penkin korkeusasetus, peilit, tuulilasin muoto ja korkeus, missä ajaa, haluaako välttää tuulilasin läpi katsomista jne että lista on loputon.
Vakiosetupin kaikkia osia säätämällä ja osia poistamalla pääsee kyllä jyvälle millaisilla hankinnoilla saattaisi päästä haluamaansa suuntaan.
Itse löytänyt kotareissa hiljaisen kohdan laittamalla pienimmän pleksin alimpaan asentoon, joskus myös tuonut sitä väliholkeilla noin 20mm eteenpäin sekä siirtämällä peilit tankojen päihin.
Aiemmissa gessuissa sama homma, pienintä rally screeniä niin rupesi hiljenemään.
Mutta normaali reittihän on ostella muutama erilainen, yleensä korkeampi + ainakin yksi erillinen pleksiin kiinnitettävä spoileri. Sitten kun löytää sopivan setupin niin pyörä onkin jo lähdössä vaihtoon ja homma alkaa alusta
