• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Säädön pakollisuus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gsx1400
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

gsx1400

New member
Pyöränä gsx 1400
Full Akra putkisto nyt kiinni laitettuna K&N + factory syttypyörä pyörää ei ole säädetty  
baaa.gif

tohtiiko tolla ajella hetken aikaa vai hajooko
smile_org.gif

liikkeessä sanoivat et kokoputkisto ja k&n suodatin kannattaisi säätää saisi paremman tuloksen mut ei estä ajoa ei hajoa mites toi ku laitoin viel ton syttypyörän 4 asteisen .. tai sellaisena ainakin se myytiin  
nixweiss.gif
.. mitä viisaat sanoo pitääkö räjäyttää pankki penkitykseen vai voiko muutaman tkm ajella ilman säätöä  
withstupid.gif

Laihalle menee noilla muutoksilla, varmaan kannattaisi säätää? Ei kai se säätö maksa mitään noihin osiin verrattuna? Vähän väärä paikka säästää imo.

Komppaan edellisiä. Sit, jos jotain hyötyä (=lisää tehoa/vääntöä) noista hilppeistä haluat, niin penkkiin vaan. Ja voipahan tehot laskea, jos kokoputken päräyttää kiinni, eikä säädätä.

Tästä on jauhettu jo niin paljon että ...... Veikkaan että teho on laskenut nyt jonkun 5-10hp ja säädöllä se nousee sitten sieltä vasta yli vakion.
Laihallehan se menee mutta hommaa aika säätöön ja ajele sinne ei se varmaan siihen välille hajoa kun nätisti ajelee.

Moro! Oman fz6n:n yritän saada PC:n asennukseen ja säädettäväksi kevään aikana, viime kesä tuli ajettua pelkillä slipareiden vaihdolla, enpä usko että toi vielä kovin vaarallisen laihalla on käynyt, vai..? kilsoja ei oo pyörällä kun vasta reilu 4000. Vähän toi sillon tällön paukutti putkia, mutta Db-killereiden asennuksen jälkeen myös toi ominaisuus katosi..

Tietääkö kukaan oikeasti yhtäkään tapausta, jossa pyörä olisi hajonnut putken vaihdon takia? En oikein usko noihin menee-laihalle-ja-hajoaa-juttuihin.
Jotkut rajusti laitetut pyörät ovat asia erikseen.

Omani oli mennyt tosi rikkaalle alhaalla ja laihalle ylhäältä.
Bensan tehtä on myös jäähdyttää konetta, yläkierroksillahan sitä juuri tarvitaankin.

Muutamaan kysymykseen kun itsekseen mietit vastauksen .
- Miksi vaihdat koko putkiston?
- Miksi vaihdoit Syttypyörän?
- Miksi K&N?
- Jos pelkät äänet? Kolmannes virityksen hinnasta täysin ylimääräistä! Pelkät sliparit olisi riittäneet.
- Jos halusit voimaan sijoittaa mikset säädättäisi onko enään 120e 200e paljon?
- Kuitenkin olet jo sijoittanut voimaan mikset halua sitä hyötyä mistä olet jo maksanutki??
-
confused_orig.gif
?? Ei ymmärrä
confused_orig.gif
??
-Vastasitko mihinkään Voimaa , Vääntöö lisää?
- Itse vaihdoin myös kyseiset kilkkeet talvella + Tre-mod ja on kuin ajaisi uudella pyörällä. jaaa see lisääntynyt vääääntöööö.
bowdown.gif

Tietääkö kukaan oikeasti yhtäkään tapausta, jossa pyörä olisi hajonnut putken vaihdon takia? En oikein usko noihin menee-laihalle-ja-hajoaa-juttuihin.
Just noin.Kertokaa mulle kenen pyörä on oikeesti hajonnut kun putki on vaihdettu ja jätetty säätämättä!?Tietysti paremmaks saa säätämällä , muttei kai se nyt sentään hajoo jossei säädetä!?
withstupid.gif

Mä olen antanut itselleni kertoa että joissain pyörissä, esim. 10r kawassa se ruisku osaa säätää itseään jonkin verran että esimerkiksi sliparin vaihdossa ei tarvitse säädättää välttämättä. Luulisin että kaikki pyörät osaa hieman itse säätää jos huomaa että menee seokset pieleen.

P.S: En ota vastuuta jos jonkun kulkupeli nyt sitten hajoaa kun ei säädättänyt.
tounge.gif

Just noin.Kertokaa mulle kenen pyörä on oikeesti hajonnut kun putki on vaihdettu ja jätetty säätämättä!?Tietysti paremmaks saa säätämällä , muttei kai se nyt sentään hajoo jossei säädetä!?
withstupid.gif
No kokeilemallahan se selviää, keretokkee sitten kesän jälkeen kuin kävi.

Ja mieluiten sitten kaasarivehkeellä kiitos, niin ei ole se ruiskuboksi yhtään korjailemassa niitä seoksia.

baaa.gif

withstupid.gif

withstupid.gif
Uskaltaisin sanoa, että ei hajoa "normaaliajossa". Teoriassa mahdollista esim. jos huudattaa dynamometrissä tuntitolkulla täydellä kuormalla ja on todella laihalla. Ja silloin pitää olla jo niin laihalla, että tulee käyntihäiriöitä. Jos kone toimii perstuntumalla suht ok, niin ei mitään vaaraa. Täyden potentiaalin virityksistä toki saa vasta säätämällä kohdalleen.

Ei kai tässä kukaan väittänyt että se siitä säätämättä hajoaa?
Mitään hyötyä noista asennetuista osista ei taida olla ennen kuin säätää seokset.
Teoriassa kone voi vaurioitua jos ajaa kaasu auki pitkiä matkoja esimerkiksi autobaanalla ja kone käy liian laihalla.

Stormin kuvastossakin lukee micron vaimentimien kohassa että! _ei vaadi kaasutin- tai ruisku muutoksia,toki optimoitu tehonhyöty saadaan säädättämisen jälkeen.

Ei kai tässä kukaan väittänyt että se siitä säätämättä hajoaa?
Mitään hyötyä noista asennetuista osista ei taida olla ennen kuin säätää seokset.
Teoriassa kone voi vaurioitua jos ajaa kaasu auki pitkiä matkoja esimerkiksi autobaanalla ja kone käy liian laihalla.
Eikös aika moni ruiskupeli ole tehtaan jäljeltä sellainen, että kaasu nurin ajeltaessa mopo käy pikemminkin rikkaalla kuin laihalla? Laihalle ne on säädetty vain kierroksilta, joilta päästöt mitataan.

Jos olen ymmärtänyt oikein, niin sittenhän olisi teoriassa jopa hirmuisen vaarallista mennä mopoa säätämään, ettei se vain laukea sinne kaarabaanalle
tounge.gif

Back