• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Saako keulia?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MotorArse
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No sen verran voi varmasti jokainen päätellä, ettei keuliminen hirveästi noita vakuutusmaksuja nostele... Enemm'nkin näiden tosimotoristien kaatumiset ja normaalit lippailut.
Tosimotoristi on se joka ei kaadu ja lippaa
tounge.gif


Antaa palaa vain, siis verbaalikeulintaa ja ihan livenäkin, mutta kattokaa misssä sitä teette, thanks.
molen sit ilmiselvästi epätosimotoristi kun ei tuo pystyssä pysyminen o mulla kaikken vahvin laji...



nimimerkillä 2 lippaa tälle keväälle viikon sisään
 
Sanokaas joku pro-miehistä mistä johtuu että mopo alkaa toisinaan kiemurtelemaan +200km/h keulissa. Kettumainen tunne ja pakottaa himmaamaan.
Kukkahattujeesukset pitäkööt suunsa kiinni, reenaan vain suljetulla takapihallani.
vaik en o pro , ni vastaan .

vois verrata käyttäytymistä heiluriin jossa ilmanvastus on heiluriin vaikuttava voima ja se muuttuu heilumiskulman funktiona..vähän samaa ku woblauksessa...mut tää on mutua
 
Sanokaas joku pro-miehistä mistä johtuu että mopo alkaa toisinaan kiemurtelemaan +200km/h keulissa. Kettumainen tunne ja pakottaa himmaamaan.
Kukkahattujeesukset pitäkööt suunsa kiinni, reenaan vain suljetulla takapihallani.
vaik en o pro , ni vastaan .

vois verrata käyttäytymistä heiluriin jossa ilmanvastus on heiluriin vaikuttava voima ja se muuttuu heilumiskulman funktiona..vähän samaa ku woblauksessa...mut tää on mutua
Jep joo, voihan se tuostakin johtua mutta välillä kulkee ihan nätisti. Toisinaan ilmanvastus tuntuu heiluttavan mopoa ihan kiitettävästi mutta tämä ei välttämättä aiheuta kiemurtelua.
Joku jossain väitti että renkaiden kuvioinnilla/paineella olisi vaikutusta tuohon.
Omalla kokemuksella väitän että alustan pinta vaikuttaa melkoisesti ajon vakauteen noissa vauhdeissa mutta toisinaan tuota kiemurtelua esiintyy tasaisellakin alustalla.
Ilmeisesti vain harjoittelun puutetta...
 
Saa keulia. Eip muutako antaa mennä vaan toiset vaan on hiukan hakosalla ton keulimisen suhteen!! Toki en osaa ite keulia enkä muuten oo sellasta koskaan ees väittänyt
033102beer_1_prv.gif
 
Sanokaas joku pro-miehistä mistä johtuu että mopo alkaa toisinaan kiemurtelemaan +200km/h keulissa. Kettumainen tunne ja pakottaa himmaamaan.
Kukkahattujeesukset pitäkööt suunsa kiinni, reenaan vain suljetulla takapihallani.
vaik en o pro , ni vastaan .

vois verrata käyttäytymistä heiluriin jossa ilmanvastus on heiluriin vaikuttava voima ja se muuttuu heilumiskulman funktiona..vähän samaa ku woblauksessa...mut tää on mutua
Jep joo, voihan se tuostakin johtua mutta välillä kulkee ihan nätisti. Toisinaan ilmanvastus tuntuu heiluttavan mopoa ihan kiitettävästi mutta tämä ei välttämättä aiheuta kiemurtelua.
Joku jossain väitti että renkaiden kuvioinnilla/paineella olisi vaikutusta tuohon.
Omalla kokemuksella väitän että alustan pinta vaikuttaa melkoisesti ajon vakauteen noissa vauhdeissa mutta toisinaan tuota kiemurtelua esiintyy tasaisellakin alustalla.
Ilmeisesti vain harjoittelun puutetta...
matalammat ilmanpaineet saattas auttaa.....
nixweiss.gif
 
Sanokaas joku pro-miehistä mistä johtuu että mopo alkaa toisinaan kiemurtelemaan +200km/h keulissa. Kettumainen tunne ja pakottaa himmaamaan.
Kukkahattujeesukset pitäkööt suunsa kiinni, reenaan vain suljetulla takapihallani.
vaik en o pro , ni vastaan .

vois verrata käyttäytymistä heiluriin jossa ilmanvastus on heiluriin vaikuttava voima ja se muuttuu heilumiskulman funktiona..vähän samaa ku woblauksessa...mut tää on mutua
Jep joo, voihan se tuostakin johtua mutta välillä kulkee ihan nätisti. Toisinaan ilmanvastus tuntuu heiluttavan mopoa ihan kiitettävästi mutta tämä ei välttämättä aiheuta kiemurtelua.
Joku jossain väitti että renkaiden kuvioinnilla/paineella olisi vaikutusta tuohon.
Omalla kokemuksella väitän että alustan pinta vaikuttaa melkoisesti ajon vakauteen noissa vauhdeissa mutta toisinaan tuota kiemurtelua esiintyy tasaisellakin alustalla.
Ilmeisesti vain harjoittelun puutetta...
matalammat ilmanpaineet saattas auttaa.....
nixweiss.gif
Pirun vaarallista puuhaa nuo +200km/h keulat normaali teillä. Tiet kun on aina sen verran kaltevia ja uraisia, että saattaa aiheuttaa helposti tilanteita...

No se ziisustelusta.
tounge.gif


Matalammat paineet ei ainakaan auta. Pikemminkin päinvastoin. Matalia paineita käytetään kun keulitaan mahdollisimman hiljaa, jolloin mopo ei lähde ihan niin herkästi kaatumaan kyljelleen. Vauhtikeuloissahan tuo kyljelleen kaatuminen ei oo ongelma kun hyrrävoimat pitää mopon pystyssä.
Ja sitä kiemurtelua saattaa aiheuttaa esim. keskeltä lättänäksi kulunut rengas...
 
keidenköhä takia ne vakuutukset nousee.
mad.gif

ei maha paljo vaikuttaa alentavasti hintaa jos koittaa vannoo etten oo bomberi joka painaa etupyörä taivasta kohden menemää kaupungilla ja moottoriteillä.

ja millainen hintaero on vakuutuksissa esim kawan zx-12ärrän ja jonku tonnikaksatasen harlikan välillä.?
shaun.gif
 
keidenköhä takia ne vakuutukset nousee.
mad.gif

ei maha paljo vaikuttaa alentavasti hintaa jos koittaa vannoo etten oo bomberi joka painaa etupyörä taivasta kohden menemää kaupungilla ja moottoriteillä.

ja millainen hintaero on vakuutuksissa esim kawan zx-12ärrän ja jonku tonnikaksatasen harlikan välillä.?  
shaun.gif
H-D:ssä kalliimpi??  

Jos ne vakuutusmaksut tuntuu epäoikeudenmukaisilta niin kaatakaa se pyörä ainakin kerran kesässä niin saatte rahoillenne jotain vastinetta....
idea3.gif
 
baaa.gif
(ja pilke silmäkulmassa
wink.gif
)
 
Olen keuliva pelle, tänäänkin keulin ja keulin lisää kun kotiin pääsen lähtemään, keuliminen on nykyisin hauskempaa kun mopo keulii ilman kikkailua pelkällä kahvan käännöllä.
062802moto_prv.gif
 
Eiköhän se ole niin että nykypäivänä on menny sekaisin keuliminen ja kiihdyttely. keuliminen on sellaista että pystyy ajaessaan sekä kiihdyttämään,hidastamaan,ja vaikka rullaamaan. Kiihdyttäminen on sellaista kun lähdetään,  pyörästä nousee keula noin 20-30 cm ilmaan ja sitte kelataa vaihteet läpi vauhdin kiihtyessä miljoonaan, sitte kun etupyörä laskeutuu maahan toivoa sopii et peli/keula on suorassa muuten tulee kuskista hyvin nopeasti matkustaja kun keula alkaa hakkaa stopparista stoppariin silloin kädet irtoo tangosta. Kyllä on harvassa nykyajan tyypit jotka osaavat todallakin keulia!!!
 
ei saanut keulia sinisensedän mukaan onneksi ei antanut sentään sakkoa tai ottanut kilpailulisenssiä pois vaan selvisin suullisella huomautuksella
smile_org.gif


pelästyin jo että nyt lähti kortti ja kilvet ja... kaikki
biggrin.gif
 
Kawasaakki ei tyykää oikein keulia, joten sillä pitää ajaa takarengas ilmassa. Husaaberi tykkää keuli kaikilla neljällä vaihteella, muttei nosta takarengasta mielellään.

Homma balanssissa?

Keuliminen on kyllä hieman riskaabeliä tuolla tien päällä, mut mikä kiva ei sitten olis.

Jake
 
Back
Ylös