• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Saako yritykselle antaa risuja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pave.
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Saako yritykselle antaa risuja? -

• Saa antaa

Ääniä: 0 0,0%
  • Ei saa antaa

• En uskalla ottaa kantaa

• Ääniä yhteensä
    0
Enen nettiä näitä juttuja keskusteltiin kun nähtiin. Nykyään netti on nopea ja tehokas tälläkin saralla. Nettihän on vain väline. Kyllä asiallista palautetta pitää saada antaa ihan jo ilmaisun vapauden nimissä.

Jos olisi toisin niin eri oikeusasteilla ei varmaan olis muuta hommaa kun käsitellä eri kapakka keskustelujen, netti foorumeiden ja yleisönosastojen mielipide ilmaisujen sisältöö.

Eihän tässä kuitenkaan kenenkään faxi laulanut ja ihan pyytämättä ;)

Saiskohan tuolta tukea.

Niin tuli muuten mieleen vähän asian vierestä... mitenkähän jotkut yritykset kokeen noi avatar kuvat kun niitä on "hieman" muunneltu niiden logosta??? Minkähänlaiset korvausvaatimukset niistä tulee???

Tietysti. Kaikkein hirveintä yrityksellekin on vaikeneminen, asiakkaat vaihtaa maisemaa eikä yrityksellä ole mitään havaintoa missä on vika.

Kaikki vaan salasanan taakke. Ja jos kirjautuu ni pitää kestää mitä tulee vastaan.

Mulla ei oo varaa antaa negatiivista palautetta.

Jaan negatiivisen palautteen kuten tähänkin saakka, eli suoraan kyseiselle yritykselle heti siinä paikassa jossa tulee palautetta antaa, turha sitä v*tutusta on kotiin kantaa.

Totta Mooses saa antaa negatiivista palautetta ja pitääkin antaa tarvittaessa. Mielestäni kuitenkin ensisijaisesti ja suoraan siihen liikkeeseen missä on saanut huonoa palvelua/heikkolaatuisia tuotteita jne...

Ja tietty liikkeelle pitää antaa mahdollisuus korjata virheensä ennenkuin ammutaan tykillä
kaboom.gif
Mikäli asia ei korjaannu kahdenkeskisellä keskustelulla liikkeen kanssa, voi asian ottaa esiin myös julkisella foorumilla, esim. täällä tai vaikkapa avoimen kirjeen muodossa Helsingin Sanomien yleisön osastossa.

Aina on kuitenkin muistettava se, että kritiikin on oltava todenmukaista ja asiallista. Ei siis tyyliin "sviddu se liike ja koko henkilökunta on tosi syvältä Aunuksesta kun niillä ei ollu sitä oikeen väristä tarranauhaa mulle.." *Tarjoilee säkillisen herneitä*

Uskon että rakentavalla tavalla annettu kritiikki otetaan vastaan mielihyvin myös moottoripyöräliikkeissä. Samanlaisia ihmisiä niissäkin työskentelee kuin missä muussa tahansa yrityksessä.
eek.gif
Itse olen antanut kritiikkiä ja myös kiitosta silloin kun siihen on ollut aihetta eikä koskaan ole kuulunut narinoita jälkeenpäin.
Päinvastoin, kun olen joutunut asiallisesti reklamoimaan ostamastani tuotteesta/palvelusta ja kauppias on hoitanut oman osuutensa valituksestani, on ollut helppo todeta kauppiaalle suoraan että "täällä tulen jatkossakin asioimaan".

Kannattaa siis antaa myös positiivista palautetta, se kun tuppaa kovin helposti unohtumaan
confused_orig.gif

Ja ei kun sankoin joukoin MP-messuille ja hyvää mieltä mukaan! Kevätkin lähestyy pikkuhiljaa
062802jumpie_prv.gif

Suomessa on sananvapaus. Tämä tarkoittaa mielestäni sitä, että myös negatiivisen mielipiteen saa tuoda esille. (Tai sitten ei näemmä saa, kuten eräässäkin tapauksessa on tullut ilmi
033102ass_1_prv.gif
...)

Eri asia, jos jostain firmasta kirjoittelee jatkuvasti perättömiä mustamaalausjuttuja tai vastaavaa. Mutta yksittäiset palautteet asiasta pitäisi sallia.

Jos minua harmittaisi kaverin puolesta, ottaisin harmin aiheuttajan puhelinnumeron selville ja kertoisin selkein sanankääntein, mitä mieltä hänestä olen.

** TÄMÄ SIIS VAIN YLEISELLÄ TASOLLA TEOREETTISENA TOIMINTAMALLINA **

Oltiinkos nyt Pohjois-Koreassa vai Pohjolassa? Tällä menolla ei mene aikaakaan kun noi kaksi P alkuista menee sekaisin...ELI TOTTA KAI SAA JA PITÄÄ!!!
eek.gif

Pitää vissiin sanoa, että:"En muuten aio ostaa mitään "Kallen mopo- ja tossukaupasta"?
tounge.gif

Ilmeisesti ei saa antaa negatiivista palautetta...!
sad_orig.gif
Tai saa, jos haluaa maksaa. Miten tylyttäjä onkin niin voimakas ihminen että saa 5(!!) viestillä puljun nurin!!

Ja huvittavinta tässä, sivusta seuraajalle, että minulle ei missään vaiheessa (eikä edelleenkään kyllä) ole tullut ilmi missä puljussa tylyttäjä itse on töissä...
nixweiss.gif

Käsittämätöntä. Oikeusmurha.
kynttila.gif

Yrityksen kannalta on parempi näin: jos on negatiivista palautetta - se kerrotaan yritykselle ja jos on positiivista palautetta - kerrotaan siitä muille ihmisille...

Toistaperin tulee pirun kalliiksi?

Olkaahan varovaisia niiden kehujen kanssa; meikäläinen voi yrittäjänä kokea kunniaansa loukatun, jos ns "paskaa" puljua kehutaan sokeasti ja rinnastetaan se hyviin sellaisiin.

Samalla tavalla jos kehuttaisiin rampaa sohvaperunaa maailman nopeimmaksi 100m juoksijaksi, saattaisi joku oikea sprintteri vetää herneen nenään
tounge.gif

Onko multa menny jotakin ohitte
nixweiss.gif
Täältä saa sen käsityksen että joku on joskus joutunut maksamaan annettuaan negatiivista palautetta. Mitä h.....tiä
veryangry.gif

Suomessa on sananvapaus. Tämä tarkoittaa mielestäni sitä, että myös negatiivisen mielipiteen saa tuoda esille. (Tai sitten ei näemmä saa, kuten eräässäkin tapauksessa on tullut ilmi
033102ass_1_prv.gif
...)

Eri asia, jos jostain firmasta kirjoittelee jatkuvasti perättömiä mustamaalausjuttuja tai vastaavaa. Mutta yksittäiset palautteet asiasta pitäisi sallia.
Toivottavasti kukaan ei silti sorrukaan tuohon, että perättömiä kertoo, mutta eri asiahan onkin sitten kun on aihetta kertoa sitä negatiivista. (Ja mielestäni se ei riitä syyksi, jos nyt jostakin syytä juuri sen kaupan myyjän "pärstäkerroin" ei miellyttänyt itseä.)
Ainakin itse kyllä ensimmäisenä saa minulta ko. liike kuulla, mikäli on jostakin syystä "kusettanut", mutta mikäli asian oikaisuhalua ei löydy, niin varmaasti siitä kyllä kuulee kaikki kaveritkin, ja nykyään kyllä sen vastaavan tarinan helposti löytää sitten netistäkin.
(Tosin kaikillahan ei silti ole nykyaikanakaan nettiä, joten heillä tuo kerronta toimii vielä perinteisesti suusta suuhun menetelmällä.)

Tosin eipä sitä kannata nykypäivänä niitä kiitoksen sanojakaan säästellä jos on jostakin saanut todella hyvää palvelua.

Mun firmalle ainakin saa antaa myös risuja.
Me osataan oppia risuista ja parantaa palveluamme sen mukaan.

Sitäpaitsi, ei selkääntaputtelu ja hyvin menneistä asioista kertominen kovin pitkälle kehitä. Jos ei tunnista ongelma ei sitä voi korjata.

Back