Säälittävää fiilistelyä...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kurapolku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kurapolku

New member
Eilen illalla laittelin porukoitten kawan ajokuntoon ja iski aivan raivo kuume päästä tien päälle ajelemaan. Samalla kun laitoin motskarin käyntiin pihalla, mietin kehtaisiko käydä pikku mutkan pyörähtämässä. Luontoäiti päätti siinä vaiheessa puuttua peliin. Lämpötila laski viitisen astetta ja taivaalta alkoi tulla räntää kaatamalla. Kuume ei ottanut siltikään laantuakseen. Mietin ja pähkäilin hoitokeinoa, kun huomasin pikkusiskon puoli vuotta autotallin nurkassa pölyttyneen skootterin. Siinä sitten vetelin kelkkahaalarin, 2 kokoa liian ison kypärän, turvakengät ja ohuet kisahanskat päälle ja lähdin laittelemaan mopoa tulille. Pienien käynnistysvaikeuksien jälkeen sain mopon liikkeelle. Hetken päästä naapurit katselivat ihmeissään, kun iso ukko nauraa kuin mielipuoli ja luukuttaa mopoa räntäsateessa. Puoli tuntia ja 10km myöhemmin olin aivan jäässä, sormista oli hävinnyt tunto ja nokasta valui räkä kuin kovemmaltakin hiihtäjältä. Kautta en saanut vieläkään avattua, mutta sainpahan pikkaisen makua tulevasta.
062802moto_prv.gif

juu se onkin parempi alotella pienillä näin keväisin
biggrin.gif

toivottavasti pääset pian alottamaan kauden ihan kunnon mopolla
062802moto_prv.gif

Jo kait tuota on ajeltu Kuopion korkeudella pitkän aikaa. Kertaakaan ei ole kylmä tullut tai sit en vaan tunne mitään.

Puoli tuntia ja 10km myöhemmin olin aivan jäässä, sormista oli hävinnyt tunto ja nokasta valui räkä kuin kovemmaltakin hiihtäjältä.
No mutta näinhän se menee. Itse olen vedellyt läpi talven työmatkaa moposkodella
omg.gif
Ekana talvena -15 pakkasrajalla, 2. ja 3. "jo" -10 kun ei nuo sormet tahdo kestää ja töissä näppis on se pääasiallinen työkaluni
confused_orig.gif
No viimetalvena kyllä tuli aika pahasti luisteltua tuosta ajamisesta kun ei ollut työpaikkaa mihin ajella ja "siviilissä" ajot päättyi ekaan kunnon konttaamiseen syksyn räntäsateessa
sad_orig.gif
No sen verran oli älliä matkassa että talvella ei skodekaan tallista liiku ellei ukolla ole mp-asusteet päällä => tuostakin konttaamisesta selvittiin pelkällä täräyksellä - mitä nyt skode sai "parit" raamut lisää jo ennestään naarmuisiin & haljenneisiin kuoriinsa
biggrin.gif
Tuo skode on muuten -00 ja 20tkm mittarissa käytännössä pelkkää työmatka-ajoa, eli "parit" loskakelitkin kyllä mahtuu joukkoon
wink.gif

Pitää kyllä myöntää että tällä viikolla oli aikamoinen pörinä mahan pohjalla kun Reiska otettiin liikenteeseen kun ei ollut tuota talviskodeilua lainkaan
lookaround_orig.gif

Back