• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Säänkestävä reppu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rixu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Aika erikoisen näköinen tuo Boblbee, vähän kuin suksiboxi.
biggrin.gif

Se ei sitten 'veny/muotoudu' mistään kohdasta, jos sattuu joku hankalamman muotoinen tavara kuljetettavaksi? Ja onko tuo repun kansi kuinka tiukasti kiinni, näyttää normiläpältä? Ja pohjassa olevalla kalanpyrstöllä ei liene muuta virkaa kuin että reppu pysyy pystyssä? Vai saako sinnekin jotain tavaraa?
Onhan se tosiaan kuin pulkka ja äänikin on samanlainen jos sattuu kaatumaan vaikka seinää pitkin.
smile_org.gif

Kiemuran tarkoitus on asemoida reppu selkään oikein. Ja toimii. Nimittäin Boblbee ei nulju selässä vaikka remmit jättäisi auki. Toinen tarkoitus on, että siihen voi kiinnittää ulkopuolelle esim. makuupussin. Lisävarusteena saa vaikka mitä vitkutinta repun sivuille päälle ja alle. Tavaraverkko tulee ainakin ennen mukana.

Repun tilavuutta säädetään remmeillä, mutta ei kovasti paljon veny. Tuommoisen kymmenen senttiä on omassa Executivessa säätövara. En tiedä onko Aerossa enemmän tai vähemmän. Kansi pysyy tiukasti kiinni, kiitos tuon muovisen tukevan kuoren ja siinä olevan huulen, jonka ympäri tulee kannen kuminauha.

Ideat selviää Clobberin sivuilta löytyvistä kuvista:

Clobber

Aika erikoisen näköinen tuo Boblbee, vähän kuin suksiboxi.
biggrin.gif

Se ei sitten 'veny/muotoudu' mistään kohdasta, jos sattuu joku hankalamman muotoinen tavara kuljetettavaksi? Ja onko tuo repun kansi kuinka tiukasti kiinni, näyttää normiläpältä? Ja pohjassa olevalla kalanpyrstöllä ei liene muuta virkaa kuin että reppu pysyy pystyssä? Vai saako sinnekin jotain tavaraa?
Mulla on ollu tollanen Boblbee Moto reppu kolme vuotta ja kyllä siinä kaiken maailman tavaraa saa mukaan. Niin mopoillessa kun lautaillessa ja muutenkin. Ja se verkko on aivan loistava.

Suojaa selkää jos lippaa ja vaikka sisällä on läppäri niin kyllä se edelleen on ehjä. En nyt sit tiedä miten se naarmuttuis vaikka onkin mattamusta, siita känkaisesta kannesta on lähinnä lähtenyt sitä muovia irti mutta se on edelleen vesitiivis: pesin sen hetki sitten suihkun alla ja ainoa kohta mistä mtihkui hieman vettä läpi oli se läpän vetoketju kun sattui jäämään sellaiseen vesitaskuun. Ja lompakko oli silti suhteellisen kuiva kun sen sieltä kaivoin esiin.

Se repun kova kansi ''leviää'' kun sinne reppuun änkee tavaraa, vähän niinkuin saranalla kiinni siihen selkäosaan. Mutta ei se tietenkään mihinkään muotoudu. Se kalanpyrstö niin siihen saa rullalle sadetakin tai kengät tai makuupussin. Niin, tai lisävarusteena pyöreän taskun.

Aivan loistava reppu, vähän kiinnostaa se päivitetty Megalopolis Aero moottoripyöräreppu mutta se vaan maksaa suhteettoman paljon. Noita reppuja kannattaa käydä ihan oikeasti käpistelemässä liikkeessä niin niistä saa oikean kuvan.

Suosittelen vilpittömästi myöskin selän puolesta.

Tuohon Mustansurman linkitykseen vielä: maksaahan se paljon, mutta tuo lähettämästi linkki on Carbon-malliin, eli hiukan hiilikuidulla viimeistelty malli joka maksaa melkeen tuplat normaali Aeroon verrattuna: Normi AeroClobber

Tuohon Mustansurman linkitykseen vielä: maksaahan se paljon, mutta tuo lähettämästi linkki on Carbon-malliin, eli hiukan hiilikuidulla viimeistelty malli joka maksaa melkeen tuplat normaali Aeroon verrattuna: Normi AeroClobber
Katohan perskeles niin olikin... Eikä oo ees hiilikuitua vaan hiilarikalvoa... Joo, tarttis vissiin itekkin käydä käpistelemässä noita reppua. Tai ei oikeestaan, mulla on jo yks... Mut toi ois kyllä hieno... Mut kallis...

Täytyy kommentoida sen verran että sehän itseasiassa venyy selän puolelle pikkusen silleen pallomaisesti jos sulloo liian täyteen. Tosin se on silloinkin aivan hyvä selässä..

Aeron huono? puoli kaman pakkaamisen puolesta on toi uus lukko. Se ei salli repun (laajentuvuussarananan) olla alkuunkaan ääriasennossa sillä se ei yllä kiinni
confused_orig.gif
Muutenhan se on varmaan ihan snadisti varmempi kun edeltäjänsä, ei varmasti aukee tms.

Muuten noiden mallien erot kai vois kiteyttää silleen, että:
Aerossa on (hengittävin?) ja jämäkin kantolaite, ne viillekkeet on silleen kohtuu jäykät, sitte siinä läpässä on taskua joillekin pikkutavaroille,
Executive ja Sport eroo kantolaitteidensa puolesta ihan vähän, suurin ero on ettei Sportissa kai tule mukana sitä organizeria eli läppäritaskuja yms. sisäpuolelle (on siis executivessa ja aerossa)
Moto on ymmärtääkseni sport+tavaraverkko kaupanpäälle.

Vaan jos satavarmaa vesitiiviyttä hakee, niin se ei paljon maksa: Joku pyörän/asun väreihin sopiva keskihintainen retkireppu prismasta ja muovipussi/jätesäkki repun sisään ja vaikka vielä ilmastointiteipillä sinetöitynä.
wink.gif

Minä suhtaudun noiden reppujen vesitiiviyteen kuitenkin hieman spektisesti...
Sama täällä. En läppäriä uskoisi pelkän repun vesitiiviyden varaan.

Jos kerran/pari kaudessa ajelee läppärin kanssa, niin tuo jätesäkkiviritelmä on ok, mutta jos ajaa päivittäin, niin suosittelen kanoottiretkeilijöiden käyttämiä melontapusseja.

Melontapussi on hyvin kestävä, ja pakkaus ei montaa sekuntia vie.

LINKKI_Melontasäkki

LINKKI_Erikokoisia_melontapusseja

Nuo Kriegan reput vaikutti erittäin asiallisilta...
No tulipa sitten tilattua itelle R35 ja US-10
smile_org.gif

Itsellä on tuo Kriegan R25 ja US-10 ja täytyy sanoa, että olen erittäin tyytyväinen niihin. Tuo lukitusmekanismi hihnoissa on nerokas ja hihnat ovat hyvät, ei tunnu suurikaan paino selässä.

Nuo Boblbet taas näyttävät aika hirveiltä ( ei pidä ottaa nokkaan herneitä, vain mun mielipide )

Axio hybridissä on mulla kannettava ja muut pakolliset työlaitteet kuivina kulkeneet. Valmistaja lupaa ainakin sateenkestävyyden, eikä ole tähän päivään mennessä vesi läpi mennyt. Reppu on ollut ajokäytössä helmikuusta saakka.

Muutenkin on aika kätevä ns. puolikova kampe. Vesitiivistä taskua läpiviennillä mp3 soittimelle ym. Hyvät vatsa ja rinta remmit löytyy myös. Eikä oo pahan näköinenkään, paitsi nyt, kun tulee tuota suolapaskaa pintaan, kai sekin pyyhkimällä lähtee...

http://laptoplogic.com/reviews/detail.php?id=109

Lyhyen käyttökokemuksen perusteella voin suositella näitä ortliebin säkkejä ja reppuja. Itsellä on kameralaukkuna tollanen pikkunen laukku ja tarkoitus olisi hommata RackPack kun lähen pitemmälle reissulle eurooppaan.

Noissa pitäis ainakin kamojen pysyä kuivana.

Kyllä se mun läppäri on kulkenut useemman kerran sateessa ihan kastumatta. Vesi tuli siis läpi kun pesin sitä reppua, vastanneisi varmaan jonkin sortin todella rankkaa monsuunia, veikkaisin. Eikä se vesi silloinkaan päässyt sinne sisälle asti. Niin, ja sy miksi ostin juuri tuon laukun on se kova kuori. Toi suojaa selkää ja suojelee kaikkia mun tavaroita mitä mulla on tapana kolhia ja pudotella ja vast.

En nyt tarkkaan tiedä minkälainen se Aeron lukitus on mutta ei mulla ainakaan ikänä oo missään vaiheessa päässy toi aukeamaan. Mut hidashan tuo on. Pakko mennä käpistelemään sitä Aeroa...

tollaseen oon itte ollu tyytyväinen. Mahtuu helkkaristi tavaraa (24kaljatölkkiä menee heittämällä
tounge.gif
) ja sit tos on viel laajennus vetoketju. Pitäs ton vettäkii kestää ku tullu sellases kurapaskassa ajeltua reppu on ollu yltäpäältä kurassa mut paperit kyllä hyväkuntosia. Kypäräkin mahtuu reppuun hyvin jos vaikka kaupunkii menee asioimaa
tounge.gif

www.axio.fi

Mulla on itselläni tuo Axio Tekno Hardpack. Laatu on julmetun hyvä, ainoa miinus on siinä se, että siihen tulee pieniä naarmuja kun kolhii sopivasti. Toisaalta parempi, että naarmut tulevat reppuun kuin läppäriin...   Se tuossa on hauska puoli, että sitä on jo 5 kertaa luultu pölynimuriksi  
biggrin.gif

Luultavasti tuo Swift Hardpack sopii paremmin moottoripyöräkäyttöön. Tekno on mahtunut myös takaboksiin sopivasti ängettynä.

Lisäys: Toi reppu oli joskus mulla mukana Kanarialla; eräs laukkukauppias lähestyi kiinnostuneena kun ei ollut moista ennen nähnyt ja havaitsi kertoa yhden edun mikä ei tosiaan ollut tullut mieleen: polykarbonaattireppua ei noin leikatakaan auki väkijoukossa...

Itse hommasin tommosen Logitechin Kinetik repun päivittäiseen käyttöön. Mahtuu läppäri yms kamaa ja omat taskut kameralle, kännykälle ja olkaimessa tasku mp-3 soittimelle. Vahvistettu, kova pinta suojaamaan läppäriä. Säänkesto tosin ei ehkä aivan goretexia.... silti mielestäni helmi. linkki

sport05.gif

Saat täysin säänkestävän repun, kun tähtäät ostaessasi muuhun kuin motskarikauppaan. Siis käy tutkimassa metsästyskäyttöön tarkoitetut reput, yms.  Ja tää pätee yleensäkin ko. asiaan. Siis kyseessä vettä pitävät ja vähintäänkin hylkivät reput, yms.  
bowdown.gif

Saat täysin säänkestävän repun, kun tähtäät ostaessasi muuhun kuin motskarikauppaan. Siis käy tutkimassa metsästyskäyttöön tarkoitetut reput, yms. Ja tää pätee yleensäkin ko. asiaan. Siis kyseessä vettä pitävät ja vähintäänkin hylkivät reput, yms.
bowdown.gif
mutta jos haluu semmotteen repun millä saa rispektejä enemmä kun vaikka tollasella erä-jorma repulla. Meinaan aika härön näköstä jos on kyykkypyörä, ajoasu ja sit just joku eräreppu
tounge.gif
tounge.gif

Kiipeilyhilppeistä löytyy kelinkestäviä reppuja.

Arc'teryx, Osprey jne.

On vesitiiviit vetskarit yms. mutta hinta voi sitten saada ne Ortliebin ja kumppaneiden vesitiiviit suojapussit tuntumaan aika haluttavilta sittenkin
smile_org.gif

vielä tosta kinetikistä että hintaa on 99 ja löytyy Anttilasta

mainos...

Back