blues
New member
Tuli tossa hommattua TuneBoy softa ja Benelliin sopiva kaapeli.
Ohjelmalla voi säätää ruisku- ja sytkäkarttoja, ja paljon muutakin.
Mukana tuli myös uusi kartta pohjautuen tehtaan viimeisempään jossa muutettu sekä ruisku-, että sytkäkarttaa.
Mielenkiintoista tossa uudessa kartassa on se, miten se on tehty.
Ohessa vapaasti suomennettu kuvaus:
Kartta on tehty saksassa saksalaiselle jälleenmyyjälle.
Käyttivät erittäin kallista tiedunkeruujärjestelmää (50000 euroa),
kansiin porattu reikä tulpan viereen johon asennettu paineilmaisin.
Kampiakselin päähän tunnistin "levy" josta 3600 impulssia kokonaista kierosta kohti.
Lisäksi tietysti ECU:lta kaasun asento, moottorin kuormitus ym.
Ei mainittu josko A/F suhdetta tutkailtu, todennäköisesti on.
Miltäs teitin korvaan kuulostaa moinen säätäminen verratuna dyno ajoon jossa säädetään A/F eri kaasun asennoille. Erityisesti kiinnostaa tossa mahdollisuus säätää sytkää, jotta maksimi paine sylinterissä saavutetaan noin 10 - 15 astetta ATDC.
Onkos kukaan moista tapaa käyttänyt?
Ohjelmalla voi säätää ruisku- ja sytkäkarttoja, ja paljon muutakin.
Mukana tuli myös uusi kartta pohjautuen tehtaan viimeisempään jossa muutettu sekä ruisku-, että sytkäkarttaa.
Mielenkiintoista tossa uudessa kartassa on se, miten se on tehty.
Ohessa vapaasti suomennettu kuvaus:
Kartta on tehty saksassa saksalaiselle jälleenmyyjälle.
Käyttivät erittäin kallista tiedunkeruujärjestelmää (50000 euroa),
kansiin porattu reikä tulpan viereen johon asennettu paineilmaisin.
Kampiakselin päähän tunnistin "levy" josta 3600 impulssia kokonaista kierosta kohti.
Lisäksi tietysti ECU:lta kaasun asento, moottorin kuormitus ym.
Ei mainittu josko A/F suhdetta tutkailtu, todennäköisesti on.
Miltäs teitin korvaan kuulostaa moinen säätäminen verratuna dyno ajoon jossa säädetään A/F eri kaasun asennoille. Erityisesti kiinnostaa tossa mahdollisuus säätää sytkää, jotta maksimi paine sylinterissä saavutetaan noin 10 - 15 astetta ATDC.
Onkos kukaan moista tapaa käyttänyt?