Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Minulla on 10-v. vanha Rukan gorepuku, ja sateeseen on jääty moneen kertaan. Päältäpäin ollaan kuin uitettu koira, mutta sisältäpäin korkeintaan hiessä. Puku muuten kuivuu ajon aikana tosinopeasti. Viime viikolla jäin Porvoossa sateeseen ja ennen Hyvinkäätä puku oli täysin kuiva.Kastuuhan ne. Ulkoa nimenomaan.Sivistäkää toista suht noviisia sadepuku-asioissa...
Te, joilla on goretex-, tixtex-, nixnax- tai jotain muuta vastaavaa, sateenpitävää asua, niin onko teillä silti reissuilla rankkasateiden varalta erillinen sadeasu? Kastuuhan nuo ihme-asutkin päältäpäin, vaikkeivat läpi vettä päästäkään. Onko aivan hätävarjelun liioittelua nykäistä moisen asun päälle vielä erillinen sadeasu?
Kun on oltu monsuunin kourissa pyörän päällä sen verran pitkään, että esim. kahvihammasta alkaa kolottamaan tai tankki alkaa olla tyhjä tms. tehdään stoppi. Vettä ei ole Gore -puvun sisällä tippaakaan, kengissä on Gore -kalvo, samoin hanskoissa.
Niin sisään huoltiksen baariin, vai?
Ei. Ensin pitää seisoa paikallaan huom. katoksessa - siis pois sateesta - ja valua. Voi toki ravistella itseään kuin koira, vaan jos ei pysty saamaan samaa liikettä ja vauhtia ravisteluun kuin hauvat, niin ei kannata. Antaa valua vaan. Kymmenen minuuttia riittää. Sit voi astua sisään ilman, että kastelee koko paikkaa. Sitoo tuo Gore -puku varmaan ämpärillisen vettä itteensä, ainaskin!
Että ei niin hassu ajatus Goret + sadekamppeet, jos isosti tulee vettä.
Että semmoista...
(Pyörä alla vasta ensi perjantaina. Ruuhkaa säilytyspaikassa, puutetta työvoimasta.)
-jami![]()
Lyhyesti: On!Sivistäkää toista suht noviisia sadepuku-asioissa...
Te, joilla on goretex-, tixtex-, nixnax- tai jotain muuta vastaavaa, sateenpitävää asua, niin onko teillä silti reissuilla rankkasateiden varalta erillinen sadeasu? Kastuuhan nuo ihme-asutkin päältäpäin, vaikkeivat läpi vettä päästäkään. Onko aivan hätävarjelun liioittelua nykäistä moisen asun päälle vielä erillinen sadeasu?
Mulla on harrikka, chapseja en omista. Eli en vieläkään tajunnut noitten saapassuojien merkitystä verrattuna umpinaisiin.Harrikkaheputhan pitää myös perseettömiä housuja, eli chapseja. Päättele siitä käyttötarkoitus.Tilasin biltemasta saapassuojat, olivat jalanpohjasta avonaiset, mitä noilla tekee?
Jos nyt pelkästään suomea kierrät, ja pitempiä reissuja tässä matalapainealtaassa ajattelit kiertäväsi, niin osta ihmeessä sellainen kunnon pvc-asu. Ja saapassuojat myös.TERVEHDYS!
Olen aloiteleva mootoripyöräkuski ja olen just saannut perusajovermeet hankittua...mutta nyt tarvisin kunnolliset sadevarusteet...ja olen "vähän" hukassa (,niin kuin aina)..
Olen katellu jotain bilteemaan pukua (n.50e)ja sitten leather heavenin pukua(150e) ja tietysti stormin lukuisia pukuja...
Voisiteko te arvoisat forumin väki suositella aloitelevalle kustom kuskille hyvän sadepuku kokonaisuuden ?
Suuret Kiitokset etukäteen!!
Y.t
Skelle
Kompaan tätä "jokao"ta.Lyhyesti: On!Sivistäkää toista suht noviisia sadepuku-asioissa...
Te, joilla on goretex-, tixtex-, nixnax- tai jotain muuta vastaavaa, sateenpitävää asua, niin onko teillä silti reissuilla rankkasateiden varalta erillinen sadeasu? Kastuuhan nuo ihme-asutkin päältäpäin, vaikkeivat läpi vettä päästäkään. Onko aivan hätävarjelun liioittelua nykäistä moisen asun päälle vielä erillinen sadeasu?![]()
![]()