Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.

Suosittelen myös kokohaalaria ja kunnon suojia kenkiin ja hanskoihin. Oltiin Kroatiassa pari vuotta takaperin kun sattu kunnon ukkospäivä kohille. Mulla oli kaks osanen sadeasu + goret alla ja ei menny ku tunnin verran niin olin aivan läpimärkä. Kengistä sai kaataa vettä pois.
Nykyään on stormista ostettu ~60e kokopuku, jota saa kyllä kiskoa niskaan, mutta se pitää ihan ookoosti vettä (testattu viimevuonna Norjassa). Olisin tässä vaiheessa valmis pistään 60e lisää tohon hintaan, jos tuon asun sais helpommin päälle. Haarasta vuotaa myös ihan vähäsen jos ei välillä puistele vesiä pois.
Jos gore vuotaa, sen voi laittaa takuuseen korjattavaksi. Korjauksen maksaa joko rytkyn tekijä tai Gore.
Jos gore vuotaa, sen voi laittaa takuuseen korjattavaksi. Korjauksen maksaa joko rytkyn tekijä tai Gore.
.
Mut voi tietty olla, että luulen vaan.Minä hankin nahkojen kuivikkeeksi Jofama Rain Suitin, yksiosainen sadehaalari.
Ei ole ollut vaikea pukea missään tilanteessa, lahkeiden vetoketjut aukeavat reiteen asti, eikä mitään lepatusongelmaakaan ole ollut.
Goretexistähän vesi tulee pintakankaasta läpi siihen Goretex-kalvoon asti, ellei Goretex ole laminoitu pintakankaaseen. Sen vuoksi Goretexeilla kestää kuivua pitkään, vaikka ovatkin vedenpitävät vermeet. Jos vaan itse siis tarkenen, käytän mieluummin nahkoja + sadehaalaria. Goretex on minulla vain kylmiä kelejä varten, kun nahkoilla ei enää viitsi ajaa edes tyylikkyyden takia.
Nahkoja suosin turvallisuuden ja loistavan istuvuuden takia, mitä ei Goretexeistä tunnu saavan koskaan irti.
Arlen Ness 1- ja 2-osaiset nahkat ja Rukka Goretexit, mie melkein luulisin jopa tietäväni mistä puhunMut voi tietty olla, että luulen vaan.
Vapaitten nopeuksien autobahn, kevyttä sateenuhkaa, että varmuuden vuoksi sadehaalari pitäisi pukea päälle - ei kuitenkaan sada, jolloin voisi vetää sen kun sielu sietää, sen kerran kun sinne on päässyt.Minä hankin nahkojen kuivikkeeksi Jofama Rain Suitin, yksiosainen sadehaalari.
Ei ole ollut vaikea pukea missään tilanteessa, lahkeiden vetoketjut aukeavat reiteen asti, eikä mitään lepatusongelmaakaan ole ollut.

En tähän päivään mennessä usko sellaista sadehaalaria olevan, joka ei lepata ja väpätä kun nopeutta on 180 - 200 kmh ja over.
Toi goretexien vedenimemiskyky on kyllä legendaatista, joskus ajelin Leviltä kotiin ja Oulussa poikkesin kaffella Tupoksen Abc:llä. Mä olin kuiva eikä ollut kylmäkään kun oli riittävästi alla vaatteita mutta goret märät ja ovelta kassalle seurasi vesivana, samoin tuoli oli läpimärkä ja vielä tuoltilta ulko-ovelle riitti vettä. Sitten alkoikin aurinko paistella![]()
Kuten en epäile tuotakaan.Suomen maantienopeuksissa Jofama on toiminut hienosti.
Itsellä ratkaisuna richan 2 osainen motonetistä. Hyvin piti veden ulkona viimekesän norjan reissulla.
Paras näkemäni sadeasu mopoiluun on scotin valmistama pro dp. Emäntä osti tuollaisen kun ei halunnut lepattavaa sadeasua ja pakko myöntää että oli jopa hintansa arvoinen.
Eli jos et halua lepattavaa jätesäkki fiilistä niin ehdottomasti tuo scott on kokeilemisen arvoinen!
Linkkiä vielä scotin asuun http://www.octane.fi/p/scott-ergonomic-pro-dp-sadetakki-keltainen/21081